Digitale avspillere DAC DAC DAC

Panny

Medlem
Ble medlem
07.11.2010
Innlegg
34
Antall liker
44
Trenge egentlig et råd for

Har et oppsett med en kjede fra Bluenode 2 til en Lyngdorf 2170 (med romkorreksjon) også inn i en Bryston 4b3.
Lyngdorfen har en AKM-AK5394 som DAC chip og gjør en anstendig jobb.

Jeg har etterhvert prøvd med en Hegel HD25 (AK4399), ved å bruke digitalutgangen fra Lyngdorfen inn til HD25, og dette ga en bedre oppløsning mellom instrumentene og mer dybde i musikken

Nå lurer jeg på om hvilke andre DACer kan være aktuelle å bruke. Tenker å prøve Hegel HD30 (AK4490), evnt en RME ADI-2 FS (AK4493).

Har noen innspill til skikkelig gode DACer, evnt er HD30 eller RME gode valg (vet vel at Hd30 er)...
 
Sist redigert:

3fsshifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2017
Innlegg
368
Antall liker
377
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Trenge egentlig et råd for

Har et oppsett med en kjede fra Bluenode 2 til en Lyngdorf 2170 (med romkorreksjon) også inn i en Bryston 4b3.
Lyngdorfen har en AKM-AK5394 som DAC chip og gjør en anstendig jobb.

Jeg har etterhvert prøvd med en Hegel HD25 (AK4399), ved å bruke digitalutgangen fra Lyngdorfen inn til HD25, og dette ga en bedre oppløsning mellom instrumentene og mer dybde i musikken

Nå lurer jeg på om hvilke andre DACer kan være aktuelle å bruke. Tenker å prøve Hegel HD30 (AK4490), evnt en RME ADI-2 FS (AK4493).

Har noen innspill til skikkelig gode DACer, evnt er HD30 eller RME gode valg (vet vel at Hd30 er)...
Denafrips AresII
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.785
Antall liker
913
 
I

Ikke33206

Gjest
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.007
Antall liker
1.253
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
Trenge egentlig et råd for

Har et oppsett med en kjede fra Bluenode 2 til en Lyngdorf 2170 (med romkorreksjon) også inn i en Bryston 4b3.
Lyngdorfen har en AKM-AK5394 som DAC chip og gjør en anstendig jobb.

Jeg har etterhvert prøvd med en Hegel HD25 (AK4399), ved å bruke digitalutgangen fra Lyngdorfen inn til HD25, og dette ga en bedre oppløsning mellom instrumentene og mer dybde i musikken

Nå lurer jeg på om hvilke andre DACer kan være aktuelle å bruke. Tenker å prøve Hegel HD30 (AK4490), evnt en RME ADI-2 FS (AK4493).

Har noen innspill til skikkelig gode DACer, evnt er HD30 eller RME gode valg (vet vel at Hd30 er)...
Har HD30, har hatt mye annet. Hd30 er den beste, punktum. Har også hatt anlegg med forskjellige behov, Hegels dac`er synes jeg funker med det meste. Min erfaring og det beste rådet jeg kan gi. Vanskelig å velge bort HD30 til fordel for noe annet til prisen. RME kjenner jeg ikke, men er #tynn# i forhold til hva jeg har lest.
 

Thomasd

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.01.2009
Innlegg
1.007
Antall liker
1.253
Sted
Ås
Torget vurderinger
2
For å nevne noen, ps audio directstream junior, Nad m51, hegel hd25, t+a et eller annet, og Hegel hd 30. Prøvd alle i mine 3 forskjellige anlegg, føler jeg har et bilde av presentasjonene selv om man kan bli overrasket. HD30 er best, hvem som blir nummer to? Antakelig system-match og smak og behag., Ser ikke for meg at HD30 blir feil om det ikke er noe man ønsker å kompensere for. Ser i mange sammenhenger at t+a dac en ofte blir anbefalt og hyllet. Mitt råd; ikke gjør det.. passet ikke inn noe sted hos meg i hvertfall (den eneste av nevnte som ikke passet). Har forrøvrig veldig respekt for hva t+a driver med. Funket bare ikke hos meg.
 
Topp Bunn