Dab veddemål

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    En liten tur til HansaStadt og tilmake med styggen på ryggen ga følgende resultat så der.

    Kjørte RV7 bort men hørte lite på radio pga om noe var tilgjengelig var det Ørten kanaler med MegaMøl.
    På vei tilbake bar det Voss E16/RV52 Hemsedal.

    fosøkte å benytte radioen mest fra Voss og det ble raskt klart st det kun var 2 tilgjengelig:
    NRK1 og Øystein Sunde der det var dekning/ikke dekning.
    Interessant. Jeg kjørte samme veien i sommer Bergen - Oslo via Voss og Hemsedal. Signalet var bortenoen minutter akkurat på den høyeste delen i Hemsedal, eller hadde jeg radio hele veien. Alle NRK-kanalene og Radio Vinyl. Andre prøvde jeg ikke.
    Da jeg kjørte samme veien for noen år siden med FM-radio i bilen, slo jeg av ganske fort for det var bare skurring og drop-outs hele veien til Gol.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.337
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg kjører mest ytre sør- og midt Troms, samt ytre nordre Nordland, og E10 og E6 i samme områder. Visst var det flekker uten FM-dekning, men DAB er ingenlunde bedre i disse områdene, - heller tvert i mot. Oraklets påstander om at det er så mange sendere at dette ikke er et problem, er regelrett pisspreik i disse områdene. Gitt at jeg har jobbet med transmisjon av forskjellig slag, - dog ikke DAB, hele mitt yrkesaktive liv, vet jeg også nøyaktig hvor senderne står i disse områdene, og for å bruke et godt nordnorsk uttrykk, - det er ikke på halve ræva nok sendere i disse områdene til å gi fullgod dekning. Så blir det med uttalelsene fra det herværende oraklet som det var med historiens orakel i Delphi, - sannhetsgehalten i spådommene var ytterst tvilsom , - på det beste.... Nå er det vel også et historisk faktum at oraklet i Delphi stort sett var "under the influence" av et-eller-annet, uten at jeg derved påstår at det også gjelder for det herværende orakel... sannhetsgehalten er dog omtrent den samme....
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Som nevnt tidligere fikk fruen en DAB+-radio fra jobben for noen år siden. Den har stått på kjøkkenbenken og tatt opp plass, men jeg er ikke sikker på om den har blitt brukt mer enn en eller to ganger. Den glemte stadig stasjonsinnstillingene. Det var alt annet enn selvforklarende å gjøre de nødvendige søk og besvergelser, og ingen gadd å lete frem bruksanvisningen og ta det bryderiet bare for å høre vær- og trafikkmeldinger på morgenen. Siden bruksanvisningen på papir var forsvunnet for lenge siden måtte man lete den opp på nett, og da var det langt enklere å ha Yr og trafikksituasjonen oppe i hver sin flik der og gi blaffen i hele bruksanvisningen. DAB-radioen erstattet aldri den gamle FM-radioen vi alltid hørte på om morgenen for å vite om vi skulle løpe etter toget (med eller uten paraply) eller hive oss i bilen for å rekke dagens første avtale.

    Etter hvert ble DAB-radioen plassert på en hylle litt lengre ute av veien, og den ble ikke mer brukt av det. Før helgen gikk den i EE-avfallet under juleoppryddingen. Vil ikke bli savnet.

    Den ettermonterte DAB-radioen i Subaruen risikerer å gå samme vei snart. Dingsen sitter så klønete til at jeg stadig dytter den ut av holderen sin, og så er det et fikkel å få den på plass igjen. Og så må man gjøre nytt kanalsøk enda en gang, og hvem husker hvilken akkord av ulike knappetrykk man må gjøre for å komme frem til rett sted i menyene for å gjøre det. Og da må man dra opp telefonen og lete frem bruksanvisningen på nett, og da er det kanskje like greit å plugge in Spotify eller Tidal derfra i AUX-inngangen til fabrikkmontert head unit med det samme man har den fremme. Elller bare spille av AAC-filer man selv har lagret på telefonen. Nå ligger DAB-dingsen løs i en koppholder for å slippe irritasjonen med at den faller ut av holderen sin. Får se hva som skjer neste gang jeg trenger plassen til en kopp.

    Radio er noe man hører på i Sverige.
    Du får gjøre som meg. Kjøp deg ny DAB radio med bil inkludert.
    Dårlig montert adapter vil aldri fungere.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg har dropouts - og det skyldes IKKE antenneproblem eller feil bruk fra meg.
    Og hvor har du dropouts, og på hvilke(n) kanal(er)
    Det fungerer dårlig i parkeringskjelleren på Oslo City, og på toppen av Aurlandsfjellet.
    Ellers ingen problemer etter 7 år og 190.000 km.
    Det er ingenting i veien med DAB dekningen. Den er så mye bedre enn det FM var.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Siste nytt fra min favorittgruppe på Facebook.
    1: Finland har bestemt at det skal være FM radioer i biler som selges i Finland .
    Det har vel ikke vært noe problem de siste 20 år.....
    2: FM nissesjefen liker ikke Medietilsynet på Facebook.
    Så han skriver først på norsk, og så oversetter han til engelsk. Her var det mye bra engelsk.

    F50585C6-109B-4529-9684-2AA66238256E.jpeg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du får gjøre som meg. Kjøp deg ny DAB radio med bil inkludert.
    Dårlig montert adapter vil aldri fungere.
    Som nevnt tidligere har jeg også bil med fabrikkmontert DAB. Fabrikkantennen er montert horisontalt i form av en «varmetråd» i bakruten, så mottaket er så som så. Det var visst ikke veldig aktuelt fra produsentens side å gjøre store tilpasninger i designet for at denne særnorske tingen skulle fungere optimalt. Når den tross det har signal låter den likevel dritt, sammenlignet med både analog FM og digital Spotify. Og hvis man tvinger seg til å ignorere ulyden er det fortsatt bare 57 channels with nothin’ on, stort sett bare tanketom pludring ispedd listepop. Så det blir Spotify, podcast, nettradio - og SR på FM når jeg er på den siden av grensen. Denne DAB-greia kan du ha for deg selv.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Som nevnt tidligere har jeg også bil med fabrikkmontert DAB. Fabrikkantennen er montert horisontalt i form av en «varmetråd» i bakruten, så mottaket er så som så. Det var visst ikke veldig aktuelt fra produsentens side å gjøre store tilpasninger i designet for at denne særnorske tingen skulle fungere optimalt. Når den tross det har signal låter den likevel dritt, sammenlignet med både analog FM og digital Spotify. Og hvis man tvinger seg til å ignorere ulyden er det fortsatt bare 57 channels with nothin’ on, stort sett bare tanketom pludring ispedd listepop. Så det blir Spotify, podcast, nettradio - og SR på FM når jeg er på den siden av grensen. Denne DAB-greia kan du ha for deg selv.
    Du har en Tesla, med flott antenne for FM og amerikansk satellittradio, men dårlig for DAB, ettersom en DAB antenne må være vertikal.
    Og P1+ er en god kanal.
    og det å høre på dårlig FM radio bare fordi det er FM blir for dumt.
    Og alle de gode, gamle FM kanalene er der fremdeles. De ble bare flyttet over på DAB for minst 7 år siden...Nrk P1 har jeg hatt på DAB siden 2002. Og nå er de ikke til å høre på.
     
    Sist redigert:

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Jeg kjører mest ytre sør- og midt Troms, samt ytre nordre Nordland, og E10 og E6 i samme områder. Visst var det flekker uten FM-dekning, men DAB er ingenlunde bedre i disse områdene, - heller tvert i mot. Oraklets påstander om at det er så mange sendere at dette ikke er et problem, er regelrett pisspreik i disse områdene. Gitt at jeg har jobbet med transmisjon av forskjellig slag, - dog ikke DAB, hele mitt yrkesaktive liv, vet jeg også nøyaktig hvor senderne står i disse områdene, og for å bruke et godt nordnorsk uttrykk, - det er ikke på halve ræva nok sendere i disse områdene til å gi fullgod dekning. Så blir det med uttalelsene fra det herværende oraklet som det var med historiens orakel i Delphi, - sannhetsgehalten i spådommene var ytterst tvilsom , - på det beste.... Nå er det vel også et historisk faktum at oraklet i Delphi stort sett var "under the influence" av et-eller-annet, uten at jeg derved påstår at det også gjelder for det herværende orakel... sannhetsgehalten er dog omtrent den samme....
    Hadde jeg hatt tid og penger skulle jeg gjerne kjørt nord Norge rundt for å høre på DAB.
    Som de som står bak radio.no gjorde i mange år før 2017. For å sjekke dekningen.
    Og hvis du ser på finnsenderen.no så er det mer enn nok sendere. De sender jo alle på samme frekvens innenfor hvervregion.
    Ettersom Nord Norge er stort område, så er Nrk delt i to områder. Det bør man være klar over.
    Nå har jeg diskutert DAB dekning i en del år, og det er en god del som bor og kjører i din del av Norge uten problemer.
    Og sånn er det: Det er ingen ting i veien med radioutstyret til voksne menn. Ingen ting i veien med hvordan det brukes.
    Da må det være noen annens feil. Så klart.
    Bil ? Adapter eller fabrikkinnstallert ? Når tok du sist en full skann på din radio ?
    Og selv om du ikke får til, så betyr ikke det at DAB har dårlig dekning.
    Men du er dessverre ikke alene.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.927
    Antall liker
    11.337
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det kan tydeligvis ikke ramle deg inn at jeg faktisk har funnet alle senderne i dette området.... og vet både antall, plassering og effekt.... begge deler er for dårlig i vanskelig terreng. End of story.....
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.152
    Antall liker
    4.311
    Torget vurderinger
    1
    ^ Du må jo forstå at det kun er "fanboyens" plettfrie erfaring som teller.

    Mvh
    KJ
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Det kan tydeligvis ikke ramle deg inn at jeg faktisk har funnet alle senderne i dette området.... og vet både antall, plassering og effekt.... begge deler er for dårlig i vanskelig terreng. End of story.....
    Så bra. Da må du ha en dårlig antenne, ettersom du kan ta i mot flere sendere samtidig mens du beveger deg på veien.
    Eller en dårlig adapter ?
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    ^ Du må jo forstå at det kun er "fanboyens" plettfrie erfaring som teller.

    Mvh
    KJ
    La meg si det sånn: Hadde ikke DAB fungert for meg fra 2002 til nå, så hadde jeg ikke giddet å argumentere for DAB.
    Og særlig de siste 7 årene med fabrikkinnstallert DAB, og god antennepisk.
    På riksvei 70 i sommer, en times tid fra Oppdal, et sted som heter Gjøra, hadde jeg en liten pause. Rundt omkring meg, høye åser, på ca. 800-1000 meter. Bak og foran, på begge sider. Alle Nrk og Riks kanalene kom inn.
    Selvsagt var det sendere på toppen av disse høye åsene, som bare beviser for meg at dekningen på DAB funker.
    Eller på Atlanterhavsveien. Opp og ned Trollstigen. Der var Nrk best.
    Når folk klager over DAB dekningen midt i Oslo eller i Asker, på Lillestrøm eller i Vestby, så skjønner jeg helt klart at det er noe i veien med utstyret deres, ettersom jeg har kjørt på disse stedene i 18 år.
     
    Sist redigert:

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    288
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Du er ganske arrogant Classic46. Du bør helt klart starte med en virksomhet som feilsøker, bytter antenner, kaster ut dårlige adaptere, råde folk til å skifte bil også kanskje. Hvorfor kan du ikke akseptere at mange har problemer med mottaking ??
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Du er ganske arrogant Classic46. Du bør helt klart starte med en virksomhet som feilsøker, bytter antenner, kaster ut dårlige adaptere, råde folk til å skifte bil også kanskje. Hvorfor kan du ikke akseptere at mange har problemer med mottaking ??
    Jeg aksepterer gjerne at folk har problem med mottak, men jeg aksepterer ikke at det er på grunn av DAB dekningen.
    Og da må det være utstyr og/eller bruk.
    Om det er arrogant, så får det være sånn. Jeg bare uttaler meg som bruker gjennom 18 år.
    Hva er det jeg gjør som en del andre ikke får til ?
    Det vil si: Jeg setter meg i bilen, starter den, og da fungerer DAB radioen. Enten jeg kjører kort eller langt.
    Men akkurat som en smarttelefon så krever den litt mer når man er på langtur.
    Det var veldig enkelt med 1-en riksdekkende kanal på kvelden og fram til lokalsendingene begynte på morgenen.
    Mer enn 12 timer Nrk P1 uten å røre på en knapp. Sånn er det ikke lenger.
    Så da må man være nysgjerrig og finne ut hvordan ting funker. Smarttelefon. Facebook. Flatskjerm. Osv.
    Jeg er nok ikke som alle andre.Og så har jeg holdt på med radio i mer enn 60 år....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    C46, hvor mange "hvisomatte, dersomatte" har du postet i denne DustAB tråden.? DAB er kass by any measure. Go figure.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Noen som forstår hvorfor bytte av kanal i tuneller kan by på problemer for en originalmontert bilradio annon 2017?

    Mens kanalbytte foregår rimeligt raskt ute av tunellene kan kanalbytte ta flere sekunder når man kjører i tunner i Bergen omegn.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Noen som forstår hvorfor bytte av kanal i tuneller kan by på problemer for en originalmontert bilradio annon 2017?

    Mens kanalbytte foregår rimeligt raskt ute av tunellene kan kanalbytte ta flere sekunder når man kjører i tunner i Bergen omegn.
    Det samme på 2019, og i tillegg, i ca. hver 4-5 gang, så klarer den ikke å synke inn den nye kanalen / senderen. Da blir det brudd, og jeg må manuelt velge kanal for å få den i gang igjen. Er ganske irriterende.
    Dette er Tønsberg-Drammen-Ås (Oslofjordtunnelen).
    Dette er ikke kanalbytte, men bytte av sender. Og er det samme om jeg har på alltid nyheter eller en annen av nrk sine kanaler...
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Noen som forstår hvorfor bytte av kanal i tuneller kan by på problemer for en originalmontert bilradio annon 2017?

    Mens kanalbytte foregår rimeligt raskt ute av tunellene kan kanalbytte ta flere sekunder når man kjører i tunner i Bergen omegn.
    Inne i tunneler er man nærmest en sender. Jeg opplever ingen problem i tunneler, enten jeg hører på NRK eller Rikskanaler.
    Heller ikke om jeg bytter kanaler inne i tunneler. På E-18 fra Horten til Grimstad er det ganske mange tunneler.
    Merker ikke at man kjører inn eller ut av noen tunneler.
    Rikskanalene sender på samme frekvens over hele landet og i alle tunneler.
    Nrk på samme frekvens i hver region. I Bergen er det region Vestland.
    Jeg har to Nrk P1 på forhåndsinnstilling. Den som heter bare Nrk P1. Der får jeg i region Viken Østlandssendingen når det er lokalsendinger. Får å høre lokalsendinger her i Østfold må jeg forhåndsinnstille Nrk P1 Østfold.
    Sånn er det over hele landet. Med en full skann som bør gjøres med jevne mellomrom finner man alle kanalene som er tilgjegelige. Og man programmerer de man vil høre på. Når min Nrk P1 bytter region på langtur, så programmerer jeg den inn der hvor den vanlige er. Det er bare ett tastetrykk. Det samme med P1+, P2 og trafikkkanalen. Da er alt på plass til dagen etter hvis man overnatter.
    Som sagt, det kreves litt mer.
    Når du kommer fra Telemark/Vestfold, så bytter du region på vei til Drammen. Da skal det stå Oslo/Viken.
    Så programmerer du den hvis du vil. Skifter du kanal, så er det absolutt en fordel.
    Viktig å passe på at RDS for DAB er aktivert, service following eller DAB link, osv.
    Rikskanalene behøver du ikke gjøre noe med.
    Når jeg tar en full skann utenfor Fredrikstad så får jeg også inn alle kanalene fra Vestfold/Telemark. Og omvendt.
    Derfor er det viktig å programmere Nrk kanaler der man bor.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Inne i tunneler er man nærmest en sender.
    Det er det jeg også tenker, så hvorfor klarer ikke radioapparatet bytte kanal like raskt som om når bilen er ute av tunellen?
    Forstår jeg din forklaring slik at inne i tunnellen er det andre frekvenser og ny skanning og buffer som behøves? Det virker som logisk forklaring på fenomenet selv om det oppleves som heller idiotisk implementert av teknologien om det er tilfellet.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    4D Wannabe one channel fanboys. Det er slik det fungerer in "the real world" - så raskt og ukomplisert. 100 kanaler å velge mellom i Norge bytter kanal på et blunk. Med andre apper switcher man like effektivt til enhver nettkanal i verden.

    Så raskt nemmelig... no fuzz...

     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    C46, hvor mange "hvisomatte, dersomatte" har du postet i denne DustAB tråden.? DAB er kass by any measure. Go figure.
    Sikkert en del. I et fåfengt forsøk på å forklare hvor enkelt DAB er. Radio hele tiden. Hver dag. Over hele Norge og i min bil.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    4D Wannabe one channel fanboys. Det er slik det fungerer in "the real world" - så raskt og ukomplisert. 100 kanaler å velge mellom i Norge bytter kanal på et blunk. Med andre apper switcher man like effektivt til enhver nettkanal i verden.

    Så raskt nemmelig... no fuzz...

    Jeg bruker ikke PC eller laptop eller min iPad til å høre på radio. Det gjør jeg med min DAB radio i bilen.
    No fuzz...
    Mer enn nok å høre på der. Det var morsomt med Radio Lux og svensk P3 på 60 og 70 tallet.
    Og opptak på kassett av WNEW og WPLJ i New Y Men det var den gang.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Any Phone please, automatisk Bluetooth "pairing" med radioen.

    Jeg bruker ikke PC eller laptop eller min iPad til å høre på radio. Det gjør jeg med min DAB radio i bilen.
    No fuzz...
    Mer enn nok å høre på der. Det var morsomt med Radio Lux og svensk P3 på 60 og 70 tallet.
    Og opptak på kassett av WNEW og WPLJ i New Y Men det var den gang.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    Hva med oss som bruker telefonen til det den opprinnelig var ment for og som ikke synes det er greit å betale flere hundre kroner i måneden for å ha en datapakke som lar oss streame alt mulig rart (når vi likevel har en radio i bilen som allerede gjør det vi trenger)? Hvorfor er det greit å betale ekstra for å høre på radio med telefonen når det tydeligvis er fryktelig ille å måtte kjøpe en DAB-radio til noen hundrelapper?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    ...og her er jeg som hopper panisk bort fra jall jul på radio/TV :) Jeg har alergi mot slikt kliss.

    Men pandemien og hjemmekontor vil jeg tro gir rom for mer radiolytting for mange.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    Helt enig, PeriodLytter. Radioen er stille for tiden (unntatt NRK P2 07-08 for å få med hva som har skjedd i løpet av natten). Det er jo bare julekliss hele tiden.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    3 timer julemusikk på julaften greier jeg jo fint, men 12 t julemusikk i alle kanaler i 4 uker gir meg hodepine.
    Her har du programmet for NRK Klassisk hver dag siden 1/12 (eller kanskje før det også):
    1608037109961.png

    (n) 🤮
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    "Midt i julemusikken" må jo sies å være en treffende programtittel, ja.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Da ungen var små og mor laget julekos med pepperkakebaking gikk det en liten faen i meg da jeg ble bedt om å ordne julemusikk til kosen.

    Satt på DDE sin Rompa mi, du er så glad i rompa mi.

    Ble heldigvis reddet av masse glad barnelatter, men kåno minnes ikke den julen med de beste tanker til gubben.
    Forresten den DDE platen gikk hele julen så jeg fikk vel straffen min syns jeg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.713
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Trondheim
    Det finnes jo mye god julemusikk, men det er ikke den som spilles i disse kanalene.

    Har vel tenkt i løpet av julen å spille:

    Josef Rheinberger: Advent-motetter
    Jakub Jan Ryba: Tsjekkiske julemesse
    Josef Antonin Sehling: Julemusikk
    Johann Mathesson: Juleoratorium
    Johann Matthesson: Das größte Kind
    Andreas Hallén: Et Juleoratorium
    Heinrich Schütz: Historia der Geburt und Auferstehung Jesu Christi
    Camille Saint-Saëns: Oratorio de Noël
    Gottfried Heinrich Stölzel: Weinachts-Oratorium

    Blant mye annet

    Det er nok å ta av, men det spilles ikke på radio, der er det bare Bachs Juleoratorium som spilles.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn