Ønsker anbefaling DAB- og bluetooth-mottaker

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Ikke akkurat HiFi i seg selv, men fant ikke noe bedre sted å legge denne (flytt evt til Off Topic om ikke passer her): Jeg trenger en liten dings som både kan fange inn DAB+, samt lyd over bluetooth. Må være batteridrevet, ha AUX ut og få plass i hanskerommet på en bil. Har ikke klart å finne noen slik dings, så om noen her har forslag er jeg takknemlig!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Du finner hauger av disse på Amazon og eBay til billige priser, sikkert også her hjemme. Tråden hører forresten hjemme i underfora for data, ikke OT. Det er nemlig hevet over enhver tvil On Topic.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Har du noen konkrete eksempler på slike?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ah, jeg så først nå at det skal være både DAB+ og Bluetooth. Da er jeg nok litt mer i villrede. Husk at DAB+ ikke har slått særlig an andre steder enn i Nord-Europa og UK, og at den kombinasjonen kanskje ikke er et produkt det er bruk for? Har i alle fall ikke sett den kombinasjonen. Det var rene Bluetooth-mottakere jeg siktet til i mitt forrige innlegg.
 

Lydersen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2010
Innlegg
79
Antall liker
9
Tiny M7 alias Technisat 100. Senz shda 814. Dette er adaptere.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spørsmålet til TS er litt uklart, ønskes det en mottaker for både DAB+ og Bluetooth eller et DAB-adapter som sender signalet videre over Bluetooth?
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Tiny M7 alias Technisat 100. Senz shda 814. Dette er adaptere.
Ja, disse har kommet opp i søkene mine tidligere. Ingen av disse har Bluetooth, og alle krever strømtilgang. Jeg trenger noe som er batteridrevet.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Spørsmålet til TS er litt uklart, ønskes det en mottaker for både DAB+ og Bluetooth eller et DAB-adapter som sender signalet videre over Bluetooth?
Ja, mottaker for både DAB+ og Bluetooth. Slik at du enten kan ta inn radiosignaler, eller streame musikk til den via Bluetooth.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spørsmålet til TS er litt uklart, ønskes det en mottaker for både DAB+ og Bluetooth eller et DAB-adapter som sender signalet videre over Bluetooth?
Ja, mottaker for både DAB+ og Bluetooth. Slik at du enten kan ta inn radiosignaler, eller streame musikk til den via Bluetooth.
Jeg er sånn måtelig interessert i denslags produkter for tiden, men kan ikke huske å ha sett et adapter som både mottar Bluetooth og DAB+. Er redd du må velge. Men hvis du skal bruke det i hjemmet så er det vel egentlig nok med et Bluetooth-adapter for å strømme nettradio, for har du nettradio så trenger du ikke DAB.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Jeg er sånn måtelig interessert i denslags produkter for tiden, men kan ikke huske å ha sett et adapter som både mottar Bluetooth og DAB+. Er redd du må velge. Men hvis du skal bruke det i hjemmet så er det vel egentlig nok med et Bluetooth-adapter for å strømme nettradio, for har du nettradio så trenger du ikke DAB.
Den skal brukes i bil. Derfor bør den være liten og batteridrevet.
 
D

Danke

Gjest
Jeg anbefaler Buddy Jenssen fra Norge...

Jeg har blåtannhøytaleren, og Dab radioen med blåtann skal være enda bedre!

Toppkarakter og fornuftig pris, fås på Elkjøp.
 

Lydersen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2010
Innlegg
79
Antall liker
9

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Jeg anbefaler Buddy Jenssen fra Norge...

Jeg har blåtannhøytaleren, og Dab radioen med blåtann skal være enda bedre!

Toppkarakter og fornuftig pris, fås på Elkjøp.
Denne ser fin ut, men jeg har høyttalere i bilen allerede. Trenger bare en device som kan ta inn DAB+-signaler og Bluetooth, og sende lydsignal ut AUX.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Konkluderer med at dette ikke finnes.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.975
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Topp Bunn