Da var den første ordentlige testingen gjennomført. Signalkilden ble byttet ut med flac og PC til Pioneer DV-656A-k og CD. Kablene ble byttet ut med noen tjukke saker som jeg ikke vet navnet på. Høyttalerkablene er derimot veldig spinkle, her ligger nok endel godlyd og venter.
Inntrykket ble selvsagt et helt annet enn i går, det ble også spilt noe høyere selv om vi ikke kunne ta det helt ut.
Vi jobbet også litt med plassering, selv om dette pga. rommet ikke lar seg gjøre på permanent basis.
Lyden ble umiddelbart som ventet betraktelig forbedret, det meste av den "innesluttede" lyden forsvant. Dypbassen kom VELDIG godt frem og spilte så bra som jeg vet de kan. Tidligere tester har ist at de faktisk spiller ned til 20hz. Jeg hadde bare en 30hz test i går som den taklet fint, men hadde ymse av andre type tester som nok gikk lavere.
Med unntak av dypbassen ble bassen noe spinkel. Vi kom frem til at dette delvis skyldes rommet. Men HK`en må nok ta noe av skylden. Stua er delt i 2 med halvpanel halveis ut i rommet der anlegget står på ene langveggen. Jeg spekulerer i om dette kan endres, men det ser vanskelig ut pga. veranda, vindu og størrelsen på sofaen som ikke har plass inntil halvpanelet o.l.
Musikken åpnet seg mer opp og jeg satt med en betraktelig mye bedre følelse i går enn dagen før. Men jeg føler det fortsatt er mye å gå på. Det første som skal gjøres er å bytte høyttalerkabler. Om neste trinn blir forsterker eller bakhøyttalere er jeg usikker på..... Som min onkel sa "det morsomste av alt er jo at det er så sinnsykt stor potensiale" 8)
Tok av en eller annen merkelig grunn ikke bilder av rommet i går, men tok bilder av høyttalerne og anlegget.