Da er sykkelsessongen i gang igjen!!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Ja, det er fortsatt greit å sykle ute, men det passer liksom ikke på denne tiden av året.

Årets Julegave fra "meg" til "meg" ble derfor denne:

Hvem skulle tro at innesykling kunne være så gøy!! Klarer forhåpentligvis å være i bedre form til årets ute-sessong.

Er det flere som sykler med Tacx ruller her inne??

Mer info om Fortius VR-trainer finnes her:

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Gratulerer! ;D

Edit: Nei, du trenger ikke det, men om man bruker IMG-tags så bøir det feil

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har kjørt på I-magic siden den ble lansert for 4-5 år siden. Husker jeg sto hos importøren og så de første ble lastet av bilen, selger forklarte litt hva det var, kjøpte på flekken. Tror jeg var den første i landet som brukte dette fast (eller blandt de første da, for ikke å fornærme noen) Tipper jeg har minst 30K kilometer tilsammen.

Post litt erfaringer her, håper du får softwaren til å funke. Selv bruker jeg kun video delen, da vr reality delen er full av bugs. Ingen har ihvertfall kunnet få mitt system opp der.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Syklesessongen har da aldri vært over?

Innesykling har aldri vært kjedelig, hehe.

Skulle gjerne hatt noe lignende å holdt meg i form på, dog.

B

bamsemann

Gjest
Jeg kjøpte meg en slik spinningsykkel.

Har allerede brukt den tre ganger i romjula...

Har hatt rulle før, men syns en spinningsykkel er enklere..

bamsemann.. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
En slik har jeg også, men jeg har aldri brukt den. :)

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Har kjørt på I-magic siden den ble lansert for 4-5 år siden. Husker jeg sto hos importøren og så de første ble lastet av bilen, selger forklarte litt hva det var, kjøpte på flekken. Tror jeg var den første i landet som brukte dette fast (eller blandt de første da, for ikke å fornærme noen) Tipper jeg har minst 30K kilometer tilsammen.

Post litt erfaringer her, håper du får softwaren til å funke. Selv bruker jeg kun video delen, da vr reality delen er full av bugs. Ingen har ihvertfall kunnet få mitt system opp der.
Jeg hadde også store problemer med å få VR delen til å funke. Lastet ned de siste oppdateringene både for software og for motorbremsen. Måtte også renske maskina og sørge for at grafikk akselratoren og alt funket riktig. Nå funker det veldig bra. Det er kanskje ikke like realistisk trening som med real-life videoene, men morsomt er det!!!! ;D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg hadde også store problemer med å få VR delen til å funke. Lastet ned de siste oppdateringene både for software og for motorbremsen. Måtte også renske maskina og sørge for at grafikk akselratoren og alt funket riktig. Nå funker det veldig bra. Det er kanskje ikke like realistisk trening som med real-life videoene, men morsomt er det!!!!  ;D
Hva slags grafikkort og oppsett har du? Får ikke dette opp jeg. Ingen har peiling, selv ikke på support hos Tacx. Har sliti i et par år med dette! Det er to ting jeg ikke har fått testet. Det ene er at jeg bruker Win2K, mulig at jeg må over på XP. Det andre er at jeg har det grønne interfacet, mulig at det kun er RLV som funker da.

Video delen (RLV) funker som et skudd! Morsomt og effekten kan godt sammenlignes med det du presterer ute. Jeg har syklet samme bakker ute som på rulla. Bla. opp til Cura på Mallorca, kjørte 1.30 fortere opp i virkeligheten enn på rulla. Har kompiser som jeg sammenligner meg med og f.eks opp Alpe D`Huez ligger det også helt i samme gata tidsmessig.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Hva slags grafikkort og oppsett har du? Får ikke dette opp jeg. Ingen har peiling, selv ikke på support hos Tacx. Har sliti i et par år med dette! Det er to ting jeg ikke har fått testet. Det ene er at jeg bruker Win2K, mulig at jeg må over på XP. Det andre er at jeg har det grønne interfacet, mulig at det kun er RLV som funker da.

Video delen (RLV) funker som et skudd! Morsomt og effekten kan godt sammenlignes med det du presterer ute. Jeg har syklet samme bakker ute som på rulla. Bla. opp til Cura på Mallorca, kjørte 1.30 fortere opp i virkeligheten enn på rulla. Har kompiser som jeg sammenligner meg med og f.eks opp Alpe D`Huez ligger det også helt i samme gata tidsmessig.
Har en IBM R50 Laptop med med Pentium Centrino processor, 1 GB ram og ATi skjermkort. Kjører med Win XP.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Sykkel er bra!
I sykkelsesongen sykler jeg i snitt ca 150km i uka.
Nydelig trim!

O

OivindJ

Gjest
God bedring, håper du ikke lider av noe alvorlig, eller noe smittsomt!
Er det noen som lider av noe så er det dem som tråker rundt på to hjul i byen.

O

OivindJ

Gjest
Nå tråker du i salaten.
Det mener du jo alltid. Er det ikke lov å generalisere bitte litt engang, når det jeg sa gjelder 9 av 10?

Sikte på fotgjengere, slalomkjøring i gågatene, tvinge de samme stakkars bilistene til å måtte kjøre forbi dere 5 ganger fordi dere glemmer alle regler i hvert eneste lyskryss. Hva F er vitsen?

C

cpc

Gjest
Har noen syklister vært slemme med deg OivindJ? Eller lærte du deg aldri å sykle?
Det er ikke alle det faller like lett for sikkert..

O

OivindJ

Gjest
Beklager.

Vet jeg skriver mye dritt når jeg sitter å kjeder meg. Selv tar ikke det jeg skriver på et chatboard på nettet særlig alvorlig og jeg regnet ikke med at dere ville gjøre det heller.

Men når jeg har formærmet dere såpass mye som jeg tydligvis har gjort, så beklager jeg det. Det var aldri meningen.

Regnet selvsagt med litt drittslenging tilbake, som i en rekke andre tråder (noe jeg kunne ha tatt med et smil), regnet bare ikke med at dette skulle såre så mye.

Beklager igjen, nyt sesongen og godt nytt år til dere alle sammen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Den er god OivindJ.

Jeg har hatt noen opplevelser som har skremt meg. Duster i trafikken er det altfor mange av. De samme idiotene er farligere i bil enn på sykkel.

Jeg vedder forresten på at du ikke klarer å kjøre forbi meg mer enn en gang for hvert lyskryss.

O

OivindJ

Gjest
Den er god OivindJ.

Jeg har hatt noen opplevelser som har skremt meg. Duster i trafikken er det altfor mange av. De samme idiotene er farligere i bil enn på sykkel.
Veldig enig. Ønsker meg sykkel-lappen forresten,... og det blir nok et par bilmerker jeg ikke kommer til å tørre å ha i nærheter av meg særlig lenge av gangen. Tipper at dette er en god del værre for dere som ikke har hestekreftene til å kvitte dere med disse idiotene... ?

(Det med sykkel-lappen er forresten en innrømmelse som dere er velkomne til å gi meg skit for.. ;) )

Topp Bunn