D/A konverter ?

paviola

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
Valget står mellom Cambridge dacmagic og Abrahamsen V6.0....
Da... hvilken er best og noen som vet hvilke chipper som benyttes ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det kommer vel ann på hvem som svarer....
Tror om du har mulighet til det, at du skal teste begge disse i ditt eget oppsett.
Har ikke hørt noen av dem selv, men leser at folk har forskjellige meninger og om jeg tolker det riktig, så er det vesentlig forskjell i disse DACenes lydsignatur.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
75
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Så lenge du har tenkt å bruke dacen som den kommer fra fabrikken blir det meningsløst å velge ut ifra hvilken chip som brukes.

Jeg har hørt om de som har lagt DacMagicen rett ut for salg etter å ha hørt Abrahamsen. Hvis Cambridge sin filosofi hva angår analog filtrering og forsterkning er videreført fra cd-spillerne i Azur-serien, kan vi vel trygt si at lydsignaturen for denne er lukket og døll. Når Abrahamsen oppgir frekvensrespons fra DC til 1Mhz så har de åpenbart valgt en annen løsning som høres mye mer fornuftig ut i mine ører.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
er godt fornøyd med Cambridge.de skryter av at det er samme som sitter i toppmodellene 740c og 840c.

Abrahamsen's har jeg ikke hørt,men vil anta at den er et hakk bedre.

mvh. s,

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.758
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Etter å ha hørt begge, dog i forskjellige oppsett, sitter jeg nå med en V6.0, laptop/USB og smiler ;)

I eget oppsett, sammenlignet med egen referansedac, er Abe-DACen noe mindre oppløst i toppen og
gir inntrykk av at scenen med musikerne er litt mindre, men har en varm, behagelig fylde i bunnen som er god å lytte til.
- Hvorfor ikke velge norske produkter om de er gode nok og har rett pris?

/-Jan P.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
mitt DAC-kjøp var et rent impulskjøp som jeg faktisk ikke angrer på ;).sverger til cd-avspilling her,da jeg ikke orker å ha pc'en stående på døgnet rundt.

ser forøvrig at Abrahamsen's boks fortsatt er "out of stock".

mvh. s,

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Antall liker
58
Sted
Grimstad
Bestilte V6 for en stund siden, og nå er den på vei i posten, så antar at levering er rett rundt hjørnet på tross av den røde Xen på webshoppen

Topp Bunn