Død forsterker?

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
688
Antall liker
624
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Sansui au 9500: alle kraftige syttitallsfosterkeres far, eller mor. Built like a tank.
I går ble lyden mer og mer skurrende, så svakere og svakere, og til slutt .... ingenting.
Den bare sluttet å gi lyd fra seg.
?? Betyr dette at den har takket for seg? Eller tyder symptomene på ting som lar seg bytte/reparere?
Noen som vet?

Ole G :(
 

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
3.362
Antall liker
3.354
Torget vurderinger
0
Jag skulle börja med att mäta så att spänningarna från power supply finns där, och är de rätta.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Sansui au 9500: alle kraftige syttitallsfosterkeres far, eller mor. Built like a tank.
I går ble lyden mer og mer skurrende, så svakere og svakere, og til slutt .... ingenting.
Den bare sluttet å gi lyd fra seg.
?? Betyr dette at den har takket for seg? Eller tyder symptomene på ting som lar seg bytte/reparere?
Noen som vet?

Ole G :(
Vet ikke, men minnet meg om da det røk kondisser i en forsterker jeg hadde engang. Alt lar seg fikse.
Om du ikke svinger loddebolten selv, så ta en telefon til denne karen her: Vingfix.no
Bor ikke så altfor langt unna deg.
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
For meg høres det også ut som om en kondensator er "kokt". Jeg ville åpnet lokket på den og sett på kondensatorene. Finner du en som "buler", mest sannsynlig i toppen så er feilen der. Enkelt å fikse.

Mvh
jan
 

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
688
Antall liker
624
Sted
Larvik
Torget vurderinger
4
Takk for gode tips og råd. Jeg har for stor respekt for alt annet enn høyttalere til å gjøre inngrep selv, så da hører jeg med han karen på Steinsholt, takk for den, Jan Olav.

Ole G :)

formerly known as olisn
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Takk for gode tips og råd. Jeg har for stor respekt for alt annet enn høyttalere til å gjøre inngrep selv, så da hører jeg med han karen på Steinsholt, takk for den, Jan Olav.

Ole G :)

formerly known as olisn
Gjør det du, dyktig og billig er han.:)
 
Topp Bunn