Dårlig reklame?

V

villov

Gjest
Den reklamen til Hifiklubben på trikkene i Oslo stinker!

" Du kjøper vel ikke hjemmekino der hvor tanta di kjøpte krølltang?"

Man kan vel reklamere for sine produkter uten å rakke ned på andre, i dette tifellet elektrokjedene?

B

bendis

Gjest
de har brukt de latterlige setningene der i årevis nå.
skal man ta de på ordet er isåfall energy veritas, abrahamsen, kef, psb og andre merker jeg har sett i slike "kjøleskap-butikker" noe drit!

har ikke handlet der siden før 2000; merkelig holdning, dårlig kompetanse og firkanta priser. no thank you..

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Når man desperat skriker etter oppmerksommhet, er det vel enkelt å ty til slike billige slogans....

Like fullt usmakelig, dessuten veldig gammel oppbrukt omskreving av noe som var kult omtrent sammtidig som CD ble presentert som det uovertrufne fremtidsmediet.....

U

utgatt60135

Gjest
Reklame handler om å skaffe seg oppmerksomhet. Ingen er vel bedre enn HK innen bransjen til å markedsføre seg? Jeg tror slagordene "treffer" bra. Nå nettopp var en kar innom og sa han hadde hørt det som var innen prisklassen. Han gikk for Dali Mentor, men visste han om de andre butikkene i Oslo?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hvis jeg skulle kjøpt anlegg der tanta mi kjøper krølltang, måtte jeg reist 150 mil. Steike, de der hifiklubb-folka er bra dumme :p ::).

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
HiFi Klubben er jo den eneste butikken mange i dette landet har hørt om, og nettopp derfor kan de tillate seg å reklamere på denne måten. Så å si alle ungdommer som skal ut å kjøpe seg sitt første "skikkelige" anlegg havner jo nettopp der.
Dumt at de er nødt til å bruke slike virkemidler, men det er jo ikke high-end gutta de er ute etter å markedsføre seg ovenfor, snarere studenter og fjortiser med lommene fulle av konfirmasjonspenger. Dersom de andre hifi sjappene/kjedene i dette landet hadde vært flinkere på nettopp den biten kunne de sikkert fått seg en bedre posisjon i markedet de også...

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Jeg husker den gangen HI-FI klubben var Audioscan,og representrerte et ekte alternativ til de andre stivbeinte hifiasylene.Det er betterdø lenge siden!!
Mvh Rune :)

T

Thomas1

Gjest
skal man ta de på ordet er isåfall energy veritas, abrahamsen, kef, psb og andre merker jeg har sett i slike "kjøleskap-butikker" noe drit!
merkelig at du refererer til firkantede priser, dårlige kompetanse og merkelige holdninger samtidig som du refererer til butikker som Elkjip og expert. SAKLIG !!

Villov...Halvparten av anlegget ditt er jo kjøpt på klubben!

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Thomas1 skrev:
merkelig at du refererer til firkantede priser, dårlige kompetanse og merkelige holdninger samtidig som du refererer til butikker som Elkjip og expert. SAKLIG !!

det er ikke villov sitt inlegg du quoter :p

Grunnen til at man kan referere til firkantede priser dårlig kompetanse og merkelig holdninger samtidig som man anevner elkjøp og ekspert, er fordi; hifiklubben reklamerer veldig på at det er akkurat disse tingene de er gode på, men man opplever slette holdninger, å dårlig kompetanse, og finner produktene til billigere pris på komplett. Mao er de da jaggu ikke så møe bedre enn verken elkjøp eller expert.

T

Thomas1

Gjest
det er ikke villov sitt inlegg du quoter
Jeg vet! Det var derfor jeg hoppet ned noen linjer samtidig som jeg skrev nicket til Villov i begynnelsen av setningen når jeg kommenterte hans inlegg.

jeg synes det blir litt lite nyansert og alt for generaliserende å referere til en butikk, ett besøk , ett produkt, når man prater om hifi klubben. Det er en kjede bestående av mange forskjellige ansatte og drivere.

Jeg kan jo ikke skrive at jeg var innom en Bohus butikk i Trondheim i 72, der synes jeg de ansatte var lite dyktige, så på Bohus handler jeg aldri igjen. Eller at der selger de rosa sacco-sekker så det er butikk for kvinner, barn og homofile. ja, klubben selger mye til ungdom, men de selger da utstyr som koster mer enn bilen til foreldrene deres.

Min lokale hifiklubb gjør jobben sin like godt som de andre sjappene i byen. De har god service, mye kunnskap og mange gode produkter.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dette blir for dumt:sånne settinger som rakker ned på andre bør de holde seg for gode for,ikke en gang har jeg møtt en ansatt i en av deres butikker som virkelig kan greiene :eek:

Er heller ikke noe fan av sakene de selger der forsåvidt,det får jo bli min greie da ::)

Men "reklamen,det er en tragedie,så useriøst."

Det er mye av greiene de selger som antakelig ikke er hakket bedre enn feks Abrahamsen......og,de burde holde seg for gode for å spy ut med flåsete reklame..

Var innom å hørte etter noe headset på Marcus her om dagen,de dyreste Denon,ikke hadde de kommet enda heller,det er jo greit....men uansett servicen jeg har opplevet er ikke noe å skryte av,men at man kan få mye for penga der,i budsjettklassen kommer man vel ikke fra...spesiellt NAD.

Uansett,blir aldri noen storkunde der,hvis jeg kjøper noe der i det hele tatt....har aldri likt kjedebutikker,som disse heller..

Til Hifiklubben.....:finn på noe mer seriøst på reklamen deres...!

;)

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Antall liker
1
All reklame, er god reklame :'(

Det er jo media som styrer det meste?

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
God reklame syns jeg.

Er kritikk av denne reklamen et resultat av Bondeviks "Manifest mot Mobbing"? Utrolig hårsåre folk er i ferd med å bli.

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Vel, det er jo bare et slagord. En spesialbutikk vil jo alltids kunne sannsynliggjøre at den har bedre kompetanse. Slagordet er nødvendigvis ikke rettet mot krøllttoppenes produkter.

Da synes jeg det er værre med verre med reklame som er teknisk forvrøvlet, som man kan se av og til, bl.a hos hifiklubben: "Denne forforsterkeren er klasse A tvers gjennom!". (Jeg mener , det er vel ingen som bruker klasse B i en forforsterker?) No

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Reklamen hor jo tydligvis festet seg til noen her da, det er vel det som er meningen med en reklame.

Jeg er heller ikke noe tilhenger av Hifiklubben da, fortrekker de private som skjønner seg på kundebehandling og der kunnskapen er noe høyere.

T

Thomas1

Gjest
Jeg er heller ikke noe tilhenger av Hifiklubben da, fortrekker de private som skjønner seg på kundebehandling og der kunnskapen er noe høyere.
Har du dekning for det du sier her, eller har du hørt det av noen som har hørt det av noen andre...Sitter du her og sier at alle ansatte og franchisetagerne i Hifiklubben ikke skjønner seg på kundebehandlig, eller at de har lite kunnskap om det de driver med?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Jeg synes de reklamene er bra jeg.
Dessuten er vel "gode" reklamer de folk legger merke til og minnes. Som disse. ;)

V

villov

Gjest
[/quote]

Ja anlegget er som du ser kjøpt 3 forskjellige steder. Egentlig 5 steder hvis jeg regner med kabler. :)
Produktene hadde jeg kjøpt hos de som selger dem, uansett hvor.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Hifi klubben er tydligvis dyktig med reklame når de har fått en egen tråd på dette forumet!!! ;-)
All reklame er som sagt , god reklame!

mvh

Johan

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Thomas1 skrev:
Har du dekning for det du sier her, eller har du hørt det av noen som har hørt det av noen andre...Sitter du her og sier at alle ansatte og franchisetagerne i Hifiklubben ikke skjønner seg på kundebehandlig, eller at de har lite kunnskap om det de driver med?
nå var det ikke meg du spurte men men, når man snakker om service gjennom butikker, så snakker man gjerne av erfaringer man har og sammenligner det med andre. Beste servicen jeg har fått er utelukkende gjennom de små butikkene.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Thomas1 skrev:
Jeg har dekkning ja, jeg har jo Telenor ;D
Angående det med butikker så, har jeg også dekkning. Jeg har jo vært non runder på klubben i Trondheim, der står jeg lenge før jeg får hjelp og når jeg får hjelp så vet de kun om det de selger og har sjelden/aldri prøvd andre produker en det de selger.
Mens på den andre butikke jeg som oftest drar til når jeg skal noe, for eks Ton Art. Der får jeg grundig hjelp og de kjenner til mange andre produkter som de selv ikke selger, noe jeg synes er veldig viktig. Da de fleste av som har denne "sykdommen" ikke har et annleg som er sammensatt av samme merket hele veien.
Så derfor har jeg fått et dårlig inntrykk av klubben, men det er kanskje uforskyldt for klubben sin del. Men jeg har også hørt flere som har lik oppfatning.

Det er helt sikkert mange som har bare bra opplevelser med klubben.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Ja, jeg for eksempel. Har alltid fått god og tildels glitrende service hos Hifiklubben i Trondheim. Dette gjelder også TonArt. Når det gleder reklame der konkurenter blir .. eh mobbet litt, så faller det ikke i så god jord hos meg. Slik markedsføring synes jeg ikke er Hifiklubben verdig. De HAR selvfølgelig et poeng, men det poenget tror jeg alle er klar over fra før.

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Antall liker
1
Den reklamen er rett og slett barnslig!

huff...

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Som nevnt over, denne reklamen er ment for ungdommer og studenter. Det er neppe noe tilfeldig i språket, det er tilpasset målgruppen. Jeg synes også det blir usaklig og "pubertilt".

Men på den annen side tror jeg Hi-Fi Klubben gjør en brukbar jobb i å sørge for rekruttering til hi-fi som hobby og interesse. Og det kommer jo oss alle til gode... :)

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Denne var kanskje mer beregnet på oss som var tenåringer på 70-tallet. 8)

Vedlegg

Topp Bunn