Cyrus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sonus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2004
    Innlegg
    142
    Antall liker
    1
    Er det noen som har prøvd Cyrus på Sonus Faber?

    Snuser på Cyrus til mine SF Cremona.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har bestemt meg for å følge mitt eget råd om å tenke system og ikke enkeltkomponenter, og samtidig få et litt ryddigere system.
    Riaaen fra Audiolab får bli. Siden jeg skriver her har jeg altså bestemt meg for Cyrus, og det største problemet er valg av forsterker(e).
    X-power, mono x-200 og mono x-300 er vel alternativene til mine Spendor s8e. De nye monoblokkene er jo relativt høyt priset, så spørsmålet er jo om x-power er bra nok? Tviler på om jeg har behov for mye effekt da jeg sjelden spiller særlig høyt, og s8e er relativt enkle å drive. Noen som har testet de noe monoblokkene? (kjøper gjerne (helst) brukt)

    -Minutten
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Spennende saker Minutten. Cyrus er en av mine all time favoritt produsenter og er den produsenten som falt mest i smak hos meg etter og hatt mye innom anlegget de siste 2 årene. Raskt, livlig og svært åpent i spillestilen.

    Har ikke hørt Mono X serien enda, men følger med på de selv. Er storfornøyd med min nye 8XP og PSX-R. Skal jeg skal oppgradere forsterker på et tidspunkt, blir det oppover innen samme merket :) Hi-Fi Choice hadde en svært overbevisende test av de nye X300 i forrige måned.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har lest testen, men x-300 har steget veldig i pris i forhold til de dyreste i tidligere serier. (54 000!).
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Minutten skrev:
    Har lest testen, men x-300 har steget veldig i pris i forhold til de dyreste i tidligere serier. (54 000!).
    Det har du rett i ja.. Ganske kraftig prishopp. HansConstanse her inne er veldig fornøyd med Mono X. Kunne kanskje tenkt å ta med meg noen slik i kofferten hjem fra UK i mai ;D

    Du har ikke vurdert 8XP med en PSX-R (Ny pris på rett under 20k)? Burde være evig nok effekt for dine S8e om du ikke trenger 115db lydtrykk. 8XP driver mine PSBer godt og de er ganske så små vanskelige med sine dupper ned i 2.7 ohm ved 73hz.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har vel bestemt meg for å gå for DAC XP. (Har CDXTSE)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Minutten skrev:
    Har lest testen, men x-300 har steget veldig i pris i forhold til de dyreste i tidligere serier. (54 000!).
    Det har du rett i ja.. Ganske kraftig prishopp. HansConstanse her inne er veldig fornøyd med Mono X. Kunne kanskje tenkt å ta med meg noen slik i kofferten hjem fra UK i mai ;D
    De "gamle" Mono X ja de hadde jeg glemt, disse bør vel og kunne skaffes brukt til en betalbar pris?
    Noe alla dette hadde jeg sett for meg. (men kanskje rack i sort) DACXP blir nok brukt som dac sammen med Phonosophie i første omgang.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Mmmm! Lekker i den racken :)
    Har sett de gå for mellom 12-13k brukt på ebay i UK.
     

    friisand

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Jeg købte for en tid siden en Cyrus 7 amp. Den lyder da ganske fint men i forhold til min Musical Fidelity A5 er den noget slap i bunden. Nu har jeg så lige købt et sæt Rega Exon monoforstærkere og venter dem med posten. Min plan er at bruge Cyrus'en som preamp. Efter hvad jeg har forstået så er netop forforstærkerdelen hos Cyrus af høj kvalitet. Hvad siger i til det match?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Da var endelig ny digital kilde på plass. Kjøpte en demobrukt DACXP med 2 års garanti, men da forhandler (heldigvis) testet den var det noe problemer med inngangene, så jeg endte jeg til slutt opp med en ny DACXP+. Da mangler jeg bare et par x-blokker.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Minutten skrev:
    Da var endelig ny digital kilde på plass. Kjøpte en demobrukt DACXP med 2 års garanti, men da forhandler (heldigvis) testet den var det noe problemer med inngangene, så jeg endte jeg til slutt opp med en ny DACXP+. Da mangler jeg bare et par x-blokker.
    Fornøyd med DACXP+ Minutten?
    Er i skal jeg selge Cyrus settet og Rega DACen min og bruke deler av feriepenger til en slik og 2 av de nye mono blokkene modus om dagen. Evt en Pre XPd QX
    Har blitt veldig glad i Cyrus sin glassklare, rask og livlig klangen.

    Ser at de nye mono blokkene har fått veldig bra mottakelse i pressen i UK. DACXP+ regnes vel som en no brainer i sin klasse. Sikkert mot mange klasser over også :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har dessverre ikke fått brukt den noe særlig p.g.a jobbpendling. Men det lille jeg har hørt så virker dette bra. Bruker den som ren dac nå, men vurderer å gå all Cyrus med et par x-blokker. (men har egentlig ikke lyst å kvitte meg med Phonosophie forsterkeren..)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Minutten skrev:
    Da var endelig ny digital kilde på plass. Kjøpte en demobrukt DACXP med 2 års garanti, men da forhandler (heldigvis) testet den var det noe problemer med inngangene, så jeg endte jeg til slutt opp med en ny DACXP+. Da mangler jeg bare et par x-blokker.
    Fornøyd med DACXP+ Minutten?
    Er i skal jeg selge Cyrus settet og Rega DACen min og bruke deler av feriepenger til en slik og 2 av de nye mono blokkene modus om dagen. Evt en Pre XPd QX
    Har blitt veldig glad i Cyrus sin glassklare, rask og livlig klangen.

    Ser at de nye mono blokkene har fått veldig bra mottakelse i pressen i UK. DACXP+ regnes vel som en no brainer i sin klasse. Sikkert mot mange klasser over også :)
    Var litt bekymret for at den kanskje skulle være litt mye frempå, men den spiller med en "ro" en min RME ikke har.
    Var vel egentlig en setning i en anmeldelse i What Hifi som gjorde meg litt bekymret : " Even normally upbeat-sounding machines such as our reference Naim CDS3/555ps sound a little reserved in comparison." (jeg har ikke PSUene som ble brukt i testen)

    Eneste negative til nå er at den faste linjeutgangen ikke gir ut signaler fra de analoge inngangene, bruker den faste til forsterkeren og den variable til hodetelefonforsterker.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Minutten skrev:
    Har dessverre ikke fått brukt den noe særlig p.g.a jobbpendling. Men det lille jeg har hørt så virker dette bra. Bruker den som ren dac nå, men vurderer å gå all Cyrus med et par x-blokker. (men har egentlig ikke lyst å kvitte meg med Phonosophie forsterkeren..)
    I tilfelle du ikke har sett det, Minutten: Nå kan du gjøre et godt kjøp på nye Mono X til 18.500,- for paret, om det er slik at du er på utkikk etter en egnet Cyrus-forsterker og vil spare en real slant ift den nye versjonen :).

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,86699.0.html
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Om du har muligheten, og skal ha Cyrus dac og forsterker, så gå for DAC XP med X Power. Det er en helt rå forsterker, og det er en av de beste preampene (XP) jeg har hørt på aldri så lenge også. Det er utrolig mye bedre enn den (ellers veldig gode) integrerte 8vs på de høyttalere jeg har hørt det på. Og en utrolig elegant løsning.
    Naturlig og matchende drivverk er denne nye SE-platformen fra Cyrus, CD Xt SE. Og så kan man jo få originale råstilige stativer/rack til dette. Går ut ifra at du skal ha sort i så fall; kan love at de er stilige iallefall!
    Mvh Vidar P
    Etter at jeg har brukt DACXP+ som ren dac først, har jeg jeg nå brukt den som forforsterker sammen med mono -x en liten stund og fått en markant oppgradering av lyden. Hvor mye som skylles mono-x og hvor mye som skylles forforsterkeren vet jeg ikke, men skal ikke se bort fra at den godeste Vidar P vet hva snakker om! Jeg slipper analoge kabler fra dac til forforsterker nå, samt at disse er designet for å brukes sammen, så det gir nok og et positivt bidrag til lyden. Eneste "ulempen" er at den skiller mer mellom gode og mindre bra plater.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Minutten skrev:
    Vidar P skrev:
    Om du har muligheten, og skal ha Cyrus dac og forsterker, så gå for DAC XP med X Power. Det er en helt rå forsterker, og det er en av de beste preampene (XP) jeg har hørt på aldri så lenge også. Det er utrolig mye bedre enn den (ellers veldig gode) integrerte 8vs på de høyttalere jeg har hørt det på. Og en utrolig elegant løsning.
    Naturlig og matchende drivverk er denne nye SE-platformen fra Cyrus, CD Xt SE. Og så kan man jo få originale råstilige stativer/rack til dette. Går ut ifra at du skal ha sort i så fall; kan love at de er stilige iallefall!
    Mvh Vidar P
    Etter at jeg har brukt DACXP+ som ren dac først, har jeg jeg nå brukt den som forforsterker sammen med mono -x en liten stund og fått en markant oppgradering av lyden. Hvor mye som skylles mono-x og hvor mye som skylles forforsterkeren vet jeg ikke, men skal ikke se bort fra at den godeste Vidar P vet hva snakker om! Jeg slipper analoge kabler fra dac til forforsterker nå, samt at disse er designet for å brukes sammen, så det gir nok og et positivt bidrag til lyden. Eneste "ulempen" er at den skiller mer mellom gode og mindre bra plater.
    "Ulempen" med å ikke skifte nick til en stadighet er jo at man tildels blir nødt å stå inne for uttalelser som er f.eks over tre år og eldre. I dette tilfellet tror jeg det er lett, for det er en suverent bra forsterker. Grattis! Er det Spendor du har nå på de?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ja spiller på Spendor S8e + REL V. Planen var å bare kjøpe dacen da jeg hadde drivverk fra Cyrus fra før av, men kom over kommentaren din og regnet med du ikke var så bastant om det ikke var noe i det. Betalte ikke mer en 5K mer for en fabrikk ny DACXP+ (p.g.a. noe problemer med en demo modell) en en ny DAC+ koster i Norge og brukte den som sagt som ren dac først men hadde muligheten til å oppgradere etter hvert. Spørsmålet nå er om det er mer å hente? Skulle gjerne hatt litt mer fylde i lyden, ekstra PSU? (mye vil ha mer)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    PSX vettu, fine greier. Og litt småjustering av høyttalerplassering og -omgivelser, så er du nok der. Disse psu'ene, som hos Naim, har en tendens til å fylle ut klang i mer rik og naturlig kroppslig retning.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    En (eller to) PSX-R kan nok gjøre noe med den digitale lyden (pre'en blir ikke berørt av denne), men rommet kan jeg garantert gjøre noe med. Usikker på om det er noe å hente på underlaget? De står nå provisorisk på IKEA lack bord.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har akkurat mottatt en brukt CD-spiller Cyrus dad3, som har to problemer

    1) Drivverket "subber", altså når CD-en spilller kommer det en subbe-lyd. Innimellom forsvinner den og spilleren spiller lyløst. Så kommer lyden tilbake.

    2) Knappene på frontpanelet er lunefulle. Av og tilvirker de, av og til ikke, noen ganger gjør de rare ting. Fjernkontrollen virker alltid.

    Noen tips??
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    ardilla skrev:
    Har akkurat mottatt en brukt CD-spiller Cyrus dad3, som har to problemer

    1) Drivverket "subber", altså når CD-en spilller kommer det en subbe-lyd. Innimellom forsvinner den og spilleren spiller lyløst. Så kommer lyden tilbake.

    2) Knappene på frontpanelet er lunefulle. Av og tilvirker de, av og til ikke, noen ganger gjør de rare ting. Fjernkontrollen virker alltid.

    Noen tips??
    Det er jo et alternativ å sende den til Cyrus for service. De holder på og oppdaterer prislisten på service/oppgraderinger så jeg er litt usikker på pris.
     

    Tjugovidar

    Medlem
    Ble medlem
    18.10.2010
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Sted
    Tromsø
    Denne tråden har jeg ikke fått med meg! :p

    Har ett komplett Mission/Cyrus anlegg som jeg har hatt siden midten av 90-tallet! Kablene har jeg kjøpt nå de senere årene. :) Har vært godt fornøyd med anlegget, men vurdere nå å prøve noe nytt.. :p
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Å dæven. HP møter Dreambox. Kondolerer, Cyrus.
     

    ldynamic

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2013
    Innlegg
    9
    Antall liker
    2
    Skaffet meg nettopp en cyrus one og er meget fornøyd med hva forsterkeren greier å prestere. Liten og praktisk er den også.
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Rotet frem en Cyrus one fra boden nå. Glimrende RIAA trinn i denne :)

    jarlerik
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Her var det IKKE liv...Cyrus er kanskje ikke så hot på hfs?
    Noen som har eller har testet denne?

    image.jpg


    Good? Bad?

    O.
     

    dan-erb

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    Har Stream x2 og er fornøyd. Bruker den som kilde og kjører alt jeg har av digitale enheter i gjennom Stream x2 og ut til Dac. Streaming og internettradio fungerer veldig bra. Eneste minus så langt er at det ikke er forhandler i Norge og man må sende enheten ut for oppgradering. Pass på at den enheten du kjøper har software ver 3.3, ellers fungerer ikke Cadense appen helt 100%.

    Her var det IKKE liv...Cyrus er kanskje ikke så hot på hfs?
    Noen som har eller har testet denne?

    Vis vedlegget 267268

    Good? Bad?

    O.
    Stream X Signature?

    Hadde vært interessant å hørt hvilke erfaringer folk har med Cyrus sine streamere. Er veldig nært å kjøpe en selv
     

    ThomasJL

    Medlem
    Ble medlem
    30.09.2012
    Innlegg
    22
    Antall liker
    3
    Sted
    Tromsø
    Kjøpte den første streameren, så var klar over at Cadence appen ikke ble å fungere. Kjøpte det HagtoAudio hadde tatt i innbytte, fikk det for en veldig grei penge. Var egentlig kun ute etter x-Power + psx men kunne ikke si nei. Ble en streamer xp, x-Power, n-Remote, psxr, triarbour rack og litt kabler.

    Har du erfaring med å oppgradere Cyrus fra Norge? Hadde vært interessant å vist om prisene var noe i nærheten av de som er gitt for de i UK + frakt. Tenker meg det blir oppgradering til neste år.
    Har Stream x2 og er fornøyd. Bruker den som kilde og kjører alt jeg har av digitale enheter i gjennom Stream x2 og ut til Dac. Streaming og internettradio fungerer veldig bra. Eneste minus så langt er at det ikke er forhandler i Norge og man må sende enheten ut for oppgradering. Pass på at den enheten du kjøper har software ver 3.3, ellers fungerer ikke Cadense appen helt 100%.
     

    dan-erb

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2013
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    6
    Må få oppgradert til 3.3 og ingen i Norge gjør det. Har snakket med PS Audio Scandinavia i Danmark og de skal hjelpe meg når de får tid sier de.

    Kjøpte den første streameren, så var klar over at Cadence appen ikke ble å fungere. Kjøpte det HagtoAudio hadde tatt i innbytte, fikk det for en veldig grei penge. Var egentlig kun ute etter x-Power + psx men kunne ikke si nei. Ble en streamer xp, x-Power, n-Remote, psxr, triarbour rack og litt kabler.

    Har du erfaring med å oppgradere Cyrus fra Norge? Hadde vært interessant å vist om prisene var noe i nærheten av de som er gitt for de i UK + frakt. Tenker meg det blir oppgradering til neste år.
    Har Stream x2 og er fornøyd. Bruker den som kilde og kjører alt jeg har av digitale enheter i gjennom Stream x2 og ut til Dac. Streaming og internettradio fungerer veldig bra. Eneste minus så langt er at det ikke er forhandler i Norge og man må sende enheten ut for oppgradering. Pass på at den enheten du kjøper har software ver 3.3, ellers fungerer ikke Cadense appen helt 100%.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Noen i Norge som fører Cyrus nå for tiden..?
    Ser at importøren er PS Audio i DK
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Mener jeg har en Cyrus one stående innerst i boden. Hvordan vil den klare seg opp mot dagens cyrus modeller?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn