Cyrus IIIi

U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

I mangel på et godt RIAA trinn skal jeg forsøke og bruke en eldre Cyrus IIIi som et!

Kobler men da......pl.spiller som vanlig til phono og tapper ut signalet igjenom tape out inn i en av inngangene på hovedforsterker.....!?

Vh

S

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja, det er hva du bør gjøre. Ikke verdens korteste signalvei, men det duger.

Mvh Vidar P

U

Utgatt11378

Gjest
hm....det var det jeg trodde, men er dårlig med lyd......sikkert "noko gale"!
Men takk alikevel!

Tok en kontroll og koblet cd på samme måten...da var det lyd....hm.....var det ikke noe som måtte gjøres inne i denne modellen for og aktivere Phono ingangen
husker ikke om jeg brukte phonoen på denne da den var hoved forsterker---hørte jeg gryende alderdom...!
Vh
s

U

Utgatt11378

Gjest
Heisann....

Nå husker jeg det

Phono inputs - MM (convertible to line) denne er konvertert til linje....noen som vet hvordan man re-setter!?

Den som leter finner, da var det bare verktøyet som noen har spist....sikkert kattene!

"The MM Phono input stage is in the form of a versatile & unique reversible plug-in module which is easily converted to an additional line level input....."

Vh
S

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
"The MM Phono input stage is in the form of a versatile & unique reversible plug-in module which is easily converted to an additional line level input making a total of 6, excluding tape."

Finne riaa-modulen?

Arne K

U

Utgatt11378

Gjest
;D Tenker det sier seg selv hva og hvordan når lokket åpnes, eller rettere sagt,,,bunnen fjernes!

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Phonokortene til Cyrus er enkle og fjerne og sette inn, trenger ikke verktøy. For øvrig lyder de veldig bra.

U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

Da dekselet var fjernet, gikk alt som en lek....genial løsning....drog opp kortet som var meget synlig plassert midt i forsterkeren...snudde dette 180, og vips var RIAAen aktiv igjen.....penger spart!

Vh

S

Topp Bunn