Cyrus 1

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hva syntes dere som har hørt Cyrus 1 om lyden i denne forsterkeren? Den burde vel være en klasikker slik som Nad 3020? ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rent bortsett fra at den er mye bedre enn NAD 3020. Lite watt men mye musikalitet.

Mvh Vidar P
 

excracing

Fersking
Ble medlem
06.01.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Jeg hadde begge på slutten av åttitallet, kjempefine begge to, men jeg holder vel også en knapp på Cyrusen, men da hadde jeg jo Linn LP12 samtidig, og da skulle det mye til at det ikke låt musikalsk i Spendorene mine eller Proac Supertablette!
Det var tider!
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Jeg har en cyrus 1 liggende et sted, og nå må jeg nok finne frem både den og AE100 Høytalrene mine igjen.Husker at dette lått veldig bra, spesielt på vokal. Kan kansje være en ide å teste den på Audio note az two??
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Cyrusen ble hentet frem og koblet opp. Spilte nydelig, akkurat som jeg mente å huske at den gjorde. Men det varte ikke så lenge da. Lyden forsvant sakte å pent og så tok den fyr. Faktisk, den brant...
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Men nå har jeg puset den opp igjen. Byttet to av tre transistorer , 4-5 kondiser og en motstand, renset printkort og lakkert det. Fint som nytt :) Også har den blitt Ferrari rød ;D

Den spiller faktisk bra. Veldig bra..

Her kommer bildet av Feijaji`n og lille bror.





Det støvet der er kun på bildene. Tror jeg.



 

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Jeg har aldri hørt cyrus 1, men har eid flere eksemplarer av Cyrus 2, både med og uten PSX (og da snakker vi ikke Playstation).
Knallgod forsterker til en rimelig penge.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg har også en Cyrus 1 liggende et sted. Driftsikker vil jeg ikke akkurat påstå at den er. Grunnen til at den ligger og samler støv er at jeg til slutt rett og slett ikke gadd å få den reparert flere ganger.

Men den spillte bra når den spilte.
 
S

stikken

Gjest
;)Dette er nok en god forsterker på samme linje som Cyrus II ( guttungen har arvet en slik med PSX ) og den spiller som bare det!!!.
Skulle vel også tro at høytaler kablene dine gir ett ekstra varmt piff til Englenderen!!.
Dette er et av de produktene som fortsatt holder stand selv samenlignet med nyere komponenter vil jeg på det sterkeste mene. :eek:
Bruker i dag en IIIi, og har ikke noe hast med og bytte. 8)
Jeg må berømme deg for fargevalg ;D ;D ;D
Vh
S
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
På lettdrevne ht som feks AZ-Two, er den imponerende god. Spesielt på vokal låter den som en rørforsterker :D Fargevalget ja ;D Er jo en liten ulv i fåreklær vettu ;D
 
L

LA3WMA

Gjest
Sv: Re: Cyrus 1

6bm8 skrev:
Men nå har jeg puset den opp igjen. Byttet to av tre transistorer , 4-5 kondiser og en motstand, renset printkort og lakkert det. Fint som nytt :) Også har den blitt Ferrari rød ;D

Den spiller faktisk bra. Veldig bra..

Her kommer bildet av Feijaji`n og lille bror.





Det støvet der er kun på bildene. Tror jeg.




Fjernet du alt "løst" før du lakkerte Cyrusen? Det ble ordentlig tøfft :D
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Sv: Cyrus 1

Hei,

Ja, jeg fjernet alt løst. Brukte en sånn spray fra Biltema som fjerner maling osv.. Sprayet, ventet fem min og så var det bare til å skrape det av. Ett lag med grunning for bil og to lag med rød og ett lag med klarlakk.


Mvh.....
 
L

LA3WMA

Gjest
Sv: Cyrus 1

Lakkerte du selv, eller fikk du et billakkeringsverksted til å gjøre jobben? Jeg får pris på lakkering om mandagen, tenkte kanskje å bruke British Racing Green på min. Det er jo en engelsk forsterker, så.... :)
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Sv: Cyrus 1

Lakkerte selv. husk å fjerne all (pelslakk) inne i rillene å sånn. Den gamle lakken bobbler under den nye..

Jeg polerte min før jeg spraygrunnet og lakkerte.


Mvh.....
 
Topp Bunn