Høyttalere Cube Audio Høyttalere

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Stusset iltt på om eg skulle legge ut denne tråden med disse spørsmålene ...


Ser på forsiden i dag at Hagto Audio har begynt å importere ett nytt polsk merke som heter Cube Audio.

Høyttalerene er hva eg skjønner Quarter wave type, med 1 fulltone element , og man har og anledning til å kjøpe elementene som di selv produserer seperat for diy folket.

Bliss A kr 49000 per par

Bliss C kr 59000 per par

FA8 fulltone driver kr 5490 per stk

FC8 fulltone driver kr 7950 per stk


Har sett lignende eksempler fra øst-europa der det er brukt 1 stk fulltone elementer per høyttaler som koster 4500 paret inkl moms og frakt , og der høyttalerprodusenten informerer om hvilket merke elementen er , og elementprodusenten har tegninger av nærmest identisk høyttalere gratis på hjemmesidene.

Prisen på disse høyttalerene ? ......Over 100 000 kr :)

Spørsmålet her er , betaler man virkelig 38 020,- og 43 100 ,- for kun kabinettene her ? Og i så tilfelle hva er grunnen/unnskyldingen for at di så dyre ?

Hva hadde prisen blitt hvis man ( nå vet eg ikke om kabinettene på hjemmesidene til Cube er identiske , men la oss si hypotetisk at di er ) hadde bedt en norsk snekker ta jobben og lakkering ?

Føler det er vanskelig å ikke synest at di er godt overpriset når man ser disse prisene.
 
Topp Bunn