Crowd Founding

S

sorgenfri

Gjest
Først vil jeg bare informere om den nye greia.

*Hvis du går inn på New Jelly kan du presentere drømme prosjektet ditt, og samtidig innhente pengene du trenger for å komme i mål.
*Det er flere her inne, jeg ville gått inn med penger til, hvis de hadde startet ett prosjekt.

Dernest, hva om en først lodder stemningèn her inne om hva/hvilke prosjekter som vi skulle ønske vi kunne fått laget av all den brilliante kompetansen som frekventerer dette forumet?

Håper det er flere som kan bidra til at HFS høytaleren - HFS Ampen etc blir en realitet ved hjelp av Crowd Funding Prinsippet.

Edit: Siden jeg linker til er bare for å gi et eksempel på hvordan dette virker..Typo i overskrift som ikke lar seg reparere..

Mvh
 
Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.422
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Først vil jeg bare informere om den nye greia.

*Hvis du går inn på New Jelly kan du presentere drømme prosjektet ditt, og samtidig innhente pengene du trenger for å komme i mål.
*Det er flere her inne, jeg ville gått inn med penger til, hvis de hadde startet ett prosjekt.

Dernest, hva om en først lodder stemningèn her inne om hva/hvilke prosjekter som vi skulle ønske vi kunne fått laget av all den brilliante kompetansen som frekventerer dette forumet?

Håper det er flere som kan bidra til at HFS høytaleren - HFS Ampen etc blir en realitet ved hjelp av Crowd Funding Prinsippet.

Edit: Siden jeg linker til er bare for å gi et eksempel på hvordan dette virker..Typo i overskrift som ikke lar seg reparere..

Mvh
En tråd som har ligget og murret litt i min bevissthet. Egentlig litt rart at den ikke trigget noen/mer respons. MAE SET er vel noe som ligner, og som har bidratt til at entusiaster har kunnet bygge seg sin egen rørforsterker uten veldig store utlegg. HFS-suben var også en greie. Innimellom dukker den opp etter alle disse årene.

Personlig synes jeg et høyttalerprosjekt kunne vært artig. Noe slikt vil nok fort bli gjenstand for en haug bråte med individuelle ønsker og krav, så forhåpningene er ikke veldig store. Personlig synes jeg man styre klar av den klassiske 2-veis høttaleren. Det finnes bøtter og spann med slike design rundtom. Ser ingen grunn til å lage enda en til.

Det er vel egentlig et design/konsept jeg gjerne skulle sett blitt dratt litt videre. Nemlig Troels Gravesens PMS (Poor Mans Stradivarius) med henblikk til Sonus Fabers gedigne ~300K signaturhøyttalere.

Orginalen og PMS.

Ser vel egentlig for meg en versjon med litt større basselement. Typisk 12" eller 15". Ellers synes jeg kasseform gir mye rom for personlig touch, noe som nok er et must med så mye visuell flate. Skulle interessen og funding være stor nok, kunne man sikkert også fått litt hjelp fra Gravesen selv.
 

Vedlegg

Topp Bunn