Crossover (lyd OG bilde på HFS?)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Ønsker selv at HFS-forum skal dreie seg om lyd, og da fortrinnsvis stereolyd.
Ser nå at HFS drar til seg mange medlemmer fra AV-forum o.l.
Ikke noe negativt med flere medlemmer, men ønsker at HFS skal dreie seg om musikkgjengivelse i stereoformat!
Hva mener resten av bunchen?..................

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Musikk er musikk, noe også mange på AVForum har fått med sig, omsider. Derfor konverterer mange til stereo istedet for multikanal og kanskje noen av de kommer her....men multikanal musikk er da også diskutert her til tider.
Det falder naturligt at multikanal hard-core folket er på AVForum, men jeg kunne da godt savne litt mer hjelpsomhet når folk har multikanal spørsmål her .....
Ellers har vi da også et bilde forum her som man er velkommen til å besøke.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
OK......skjønner at money talks, bullshit walks! Mye folk med mye penger her. Gjennomskuer mange av disse anleggene (Cremona ståendes undetr skråvegg feks.) Men ettersom vi ikke har muligheten til å høre disse dyre anleggene, så regner vi jo med at pene høytt. mot et enda penere skipsgulv, selvfølgelig låter bra! Min mening er at: tror de fleste av oss hadde blitt utrolig skuffet, når vi hørte disse dyre anleggene;D ;D

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
No answwers, because we all wanna be wannabies....................................

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.517
Torget vurderinger
28
Hva er det du snakker om DAChild? Hva har antakelsene om at folk har penger med emnet å gjøre? Og hva har emnet under hifi-generelt å gjøre? At det finnes folk som liker pene høyttalere gjør dem vel ikke mindre interessert av den grunn?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Mitt syn; Hvis en kommer med et spørsmål om multikanal her, og en annen kan gi han et godt svar, -hvorfor kan han ikke da få det svaret? Ser ingenting galt i det. Har registrert at noen nye medlemmer har kommet med spørsmål om hjemmekino, og fått beskjed om å gå til et annet sted med spørsmålet, for litt senere å ha fått et bra svar av en annen her. Jeg syns vi skal gi seriøse svar til seriøse spørsmål jeg, enten det er multi eller 2 kanals. :)

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hvem er det som sier at 5-1 eller 7-1 eller 12-3 eller 2 IKKE er vegen til NIRVANA?
Det viktigste i ett anlegg er vel at DU er fornøyd med lyden!??!!!

At det er mange med sædeles dyre anlegg her på bruket bør ikke affisere de av oss som ikke har råd til det samme. Det handler også VELDIG mye om eiger følelsen av ett anlegg. Prisen betyr INGENTING dersom du ikke føler noe for anlegget ditt!!
Har du ett dyrt anlegg men ikke er fornøyd så betyr jo ikke sluttsummen noe?!
Mener jeg!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Synes lydbiten av et anlegg godt kan diskuteres på HFS, instilling av projectorer kan andre ta ;)

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
1
DAChild skrev:
Ønsker selv at HFS-forum skal dreie seg om lyd, og da fortrinnsvis stereolyd.
Ser nå at HFS drar til seg mange medlemmer fra AV-forum o.l.
Ikke noe negativt med flere medlemmer, men ønsker at HFS skal dreie seg om musikkgjengivelse i stereoformat!
Hva mener resten av bunchen?..................
Hvorfor i all verden skal det være begrenset til stereolyd?

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9
Det som blir mer og mer vanlig er jo skikkelig stereo oppsett OG bilde. Alle disse rundtom høytalren er det ikke alle som har plass til, og å kjøre TV lyden over god stereo gir kjemperesultat. Og det å se en konsert samtidig som en hører en på et skikkelig anegg gir en ekstra dimensjon.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Forstår faktisk godt hva trådstarter mener.....

Jeg har ingen motforestillinger vedr. at det finnes lenker eller egne bilde- eller multikanal-tråder på HFS.
Jeg holder meg hovedsaklig til "hifi generelt", "vinyl" og "DIY" sidene likevel.

Er en gang i blant innom Kabel-trådenene, men slik jeg ser at R.S herjer med bastante uttalelser og til dels meget hissige tone, klikker jeg meg stort sett kjappt ut igjen derfra!

Men så var det bruktbørsen da? Ønsker vi at denne skal oversvømmes av alt fra bilstereoforsterkere til gamle TV'er? :( Nei takk fra min side i alle fall!

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
1
breuer skrev:
Det som blir mer og mer vanlig er jo skikkelig stereo oppsett OG bilde. Alle disse rundtom høytalren er det ikke alle som har plass til, og å kjøre TV lyden over god stereo gir kjemperesultat. Og det å se en konsert samtidig som en hører en på et skikkelig anegg gir en ekstra dimensjon.
Joda, men skal vi begrense oss til å diskutere stativhøyttalere , bare fordi det er en del som ikke har plass til gulvstående...? ::)

Lyd i mange kanaler har etter mitt syn en like naturlig plass på et Hifi-forum som lyd i to kanaler. Og så får det være opp til hver enkelt hva han/hun foretrekker, og hvilke tråder han/hun engasjerer seg i ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Dette er vel ikke noe problem!
Vi har en egen avdeling som heter Video-DVD og Prosjektor, der er det fritt frem for alt som har med bilde (og eventuelt flerkanalslyd) å gjøre.
Musikkgjengivelse (uten) bilde (flerkanal) kan vel diskuteres under hifi generelt på lik fot med tokanals.
Regner dog med at det er ganske få som lytter til flerkanals uten å integrere bilde.
Med bilde, på nevnte DVD gruppe, og ren lyd (flerkanals) kan jo hver og en velge sjøl hvor en vil ha det.
Er ikke det greit da ::)
Jeg har plassert plasmaen i riktig seerhøyde på vegg bak og mellom ht. og derfor har "satset" på (min egen måte) å få tokanalskomponentene plassert under og i bredden for å få til dette.
Flott bilde og tokanals lyd er og kommer til å forbli løsningen for meg.
Hva som kan skje i det andre lytterommet (kjeller) vil tiden vise.

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
DAChild skrev:
Gjennomskuer mange av disse anleggene (Cremona ståendes undetr skråvegg feks.)
Hei!
Jeg har faktisk aldri hørt om skråvegger jeg ::) skjeve, ja, men det er vel noe annet ???
Mvh.KW

A

Aubi

Gjest
Sandbakk skrev:
Vil tru dachild har litt skallebank idag :)
Det er av fulle folk og barn man får høre sannheten. Jeg vil benytte anledningen til å berømme trådstarter for at hans bidrag til å holde Norge rent....
Selv er jeg en av disse uønskede elementene fra AVforum, men interessen har i det siste dreiet mer mot stereo. Likevel innser jeg nå at jeg ikke er fornem nok til dette forumet. Jeg må først fornekte min gamle interesse, rive ned bakhøytalerene mine, se på et sort/hvitt bilde og spille mer korekt musikk for å å være verdig et forum som dette.

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Forumet bør vel være for alle som har interesse for musikk og god gjengivelse av lyd, uavhengig av antall høytalere musikksmak etc. Men det ligger jo litt i kortene at det er gjengivelse av 2 kanals som er hovedinteressen for de fleste brukerne, og dermed slike innlegg som gir flest svar. Er man kun interessert i filmlyd så burde man kanskje holde seg til avforum eller andre steder.
Personlig bruker jeg anlegget mest til musikk i 2 kanaler, men jobber med å lage hjemmekino i eget rom. Det går jo an å ha interesse både for musikk og hjemmekino.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Jeg forundres over noens innstilling her, nazi tilstander !
Det sårer mig når noen ikke føler sig "fornem" nok til å være her, viser helt tydeligt ryktet Sentralen har etterhvert, litt for mange arrogante her.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Aubi skrev:
Sandbakk skrev:
Vil tru dachild har litt skallebank idag :)
Det er av fulle folk og barn man får høre sannheten. Jeg vil benytte anledningen til å berømme trådstarter for at hans bidrag til å holde Norge rent....
Selv er jeg en av disse uønskede elementene fra AVforum, men interessen har i det siste dreiet mer mot stereo. Likevel innser jeg nå at jeg ikke er fornem nok til dette forumet. Jeg må først fornekte min gamle interesse, rive ned bakhøytalerene mine, se på et sort/hvitt bilde og spille mer korekt musikk for å å være verdig et forum som dette.
Næmen, det går da ikke an å ta slik på vei, fordi enkelte har sine (egne) meninger og innfallsvinkler på slikt og du som har Cremona og greier ;) ;D (har du skrå"vegger" også, så skjønner jeg kanskje at du reagerer litt, bare ta det for det det er.
Trådstarter har slike innlegg en gang i blant, gjerne på fredagskvelder ::)
Jeg for min del savner mer "fart" i bildetråden.
Mvh.KW

A

Aubi

Gjest
KW skrev:
Næmen, det går da ikke an å ta slik på vei, fordi enkelte har sine (egne) meninger og innfallsvinkler på slikt og du som har Cremona og greier ;) ;D (har du skrå"vegger" også, så skjønner jeg kanskje at du reagerer litt, bare ta det for det det er.
Trådstarter har slike innlegg en gang i blant, gjerne på fredagskvelder ::)
Jeg for min del savner mer "fart" i bildetråden.
Mvh.KW
Jeg har ikke skrå vegger ;D, men jeg reagerer så sterkt fordi jeg så alt for ofte ser slike ting skrevet mellom linjene.

Topp Bunn