Criterion

J

jekri

Gjest
Er det noen som kjenner til høyttalermerket "Criterion"?
De er fra slutten av 60 eller begynnelsen av 70 tallet. Japanske. Delefilteret er justerbart. 3 veis
 
R

Roar

Gjest
Er det noen som kjenner til høyttalermerket "Criterion"?
De er fra slutten av 60 eller begynnelsen av 70 tallet. Japanske. Delefilteret er justerbart. 3 veis

Bilder?

Roar
 
J

jekri

Gjest
Kun høyttalerene. Platespillere er nesten ikke å oppdrive her.
 
R

Roar

Gjest
Kun høyttalerene. Platespillere er nesten ikke å oppdrive her.
Ja det begynner og bli vanskelig og få tak i godbitene nå.
Ekeberg er vist ikke 3 september men senere,skal prøve og finne ut av det. Skal du dit?

Mvh Roar
 

stigaard123

Medlem
Ble medlem
21.05.2005
Innlegg
10
Antall liker
0
De ser lidt interessante ud. Den mellemtone ligner lidt noget der kunne havde siddet i et "lille" fuldtonehorn. Ændrer membranen vinkel eller er det to forskellige farver pap? Det skulle ikke undre mig om de lød glimrende.
 
J

jekri

Gjest
Mellomtonen forandrer vinkel. Bassen er en 10". Kassene er på ca. 35 liter
Jeg har såvidt prøvet dem, men potene på baksiden må renses. Det er litt vilkårlig om det er lyd i mellomtone/diskant :-/ Jeg kan tenke meg det er en sjømann som har tatt dem med hjem fra Japan.
De må betegnes som et restaureringsprosjekt og det er jo gøy :)
 
R

Roar

Gjest
Mellomtonen forandrer vinkel. Bassen er en 10". Kassene er på ca. 35 liter
Jeg har såvidt prøvet dem, men potene på baksiden må renses. Det er litt vilkårlig om det er lyd i mellomtone/diskant :-/ Jeg kan tenke meg det er en sjømann som har tatt dem med hjem fra Japan.
De må betegnes som et restaureringsprosjekt og det er jo gøy :)

De så lekre ut Jekri,her må vi få en tilbakeraport når de er i orden.

Mvh Roar
 

stigaard123

Medlem
Ble medlem
21.05.2005
Innlegg
10
Antall liker
0
Mellomtonen forandrer vinkel.
Jeg ville såmen havde købt dem bare af den grund. Det er bestemt ikke normalt, og sikkert dyrt at lave, og giver forhåbentligvis god lyd.
 

stigaard123

Medlem
Ble medlem
21.05.2005
Innlegg
10
Antall liker
0
Mellomtonen forandrer vinkel.
Jeg ville såmen havde købt dem bare af den grund. Det er bestemt ikke normalt, og sikkert dyrt at lave, og giver forhåbentligvis god lyd.
 
R

Roar

Gjest
Mellomtonen forandrer vinkel. Bassen er en 10". Kassene er på ca. 35 liter
Jeg har såvidt prøvet dem, men potene på baksiden må renses. Det er litt vilkårlig om det er lyd i mellomtone/diskant :-/ Jeg kan tenke meg det er en sjømann som har tatt dem med hjem fra Japan.
De må betegnes som et restaureringsprosjekt og det er jo gøy :)

Skal du selge dem så si ifra.

Mvh Roar
 

gankus

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg importerte et par Criterion VI på begynnelse 70 tallet fra USA. Var ikke så gammel. Dette var et 4-veis system med 6 elementer i hver kasse på rundt 50 liters volum. Jeg testet en god del høgtalere og fant ut at de ikke var gode nok. Defor import. Når jeg tenker tilbake var det vel en såkalt tendens til hul "bokselyd" fra de. Dette var jo i min spede hi-fi start, så resten av utstyret var vel ikke helt matchende. Husker at personen (på godsterminalen)som tok i mot alle forsendelser av høgtalere og ting jeg fikk tilsendt for testing var ganske stresset. Spesielt da det kom en pakke fra USA som skulle fortolles og betales ekstra frakt til SAS. Da gikk han rundt seg selv opptil flere ganger. Men spennende og morsomt var det.
 
Topp Bunn