Creative x-fi vs. ekstern DAC

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Hei.
Hvor bra er Creative sitt x-fi lydkort sammenlignet med f.eks. Abrahamsen A-DAC?

mvh. Anders.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.854
Sted
Phobos
Jeg har ikke hørt på A-DAC, men jeg har hatt X-fi i mange år og både E-MU 0404 USB og Asus Xonar STX opplever jeg som klart bedre enn dette. Asus Xonar STX låter igjen flatt og uorganisk i forhold til f.eks Transporter eller Bryston BDA-1 (som riktignok er i en litt annen klasse en A-DAC)

I forhold til gode løsninger synes jeg X-fi låter kornete, flatt og uorganisk.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Nolfi skrev:
Hei.
Hvor bra er Creative sitt x-fi lydkort sammenlignet med f.eks. Abrahamsen A-DAC?

mvh. Anders.
Hvis du vurderer et x-fi basert lydkort bør du også se nærmere på Auzentech. Har et Forte og synes det låter bra til pc og spill. A-DAC har jeg ikke prøvd.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
marsboer skrev:
Asus Xonar STX låter igjen flatt og uorganisk i forhold til f.eks Transporter eller Bryston BDA-1 (som riktignok er i en litt annen klasse en A-DAC)
Men, og selvsagt uten sammenlikning forøvrig, det er vel faktisk samme dac-brikke som brukes i A-Dac og Transporter, er det ikke? ...Eller husker jeg helt galt nå?

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.854
Sted
Phobos
Dazed skrev:
marsboer skrev:
Asus Xonar STX låter igjen flatt og uorganisk i forhold til f.eks Transporter eller Bryston BDA-1 (som riktignok er i en litt annen klasse en A-DAC)
Men, og selvsagt uten sammenlikning forøvrig, det er vel faktisk samme dac-brikke som brukes i A-Dac og Transporter, er det ikke? ...Eller husker jeg helt galt nå?
Jepp, det var også grunnen til at jeg kjøpte STX.

Topp Bunn