Medisin og helse Corona vaksine

Hvis du blir tilbudt vaksine NÅ, ville du takket ja?

  • Ja

    Stemmer: 74 82.2%
  • Nei

    Stemmer: 10 11.1%
  • Usikker

    Stemmer: 6 6.7%

  • Totalt antall stemmer
    90

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Spin off tråd fra corona tråden. Trenger ikke å diskutere covid og tiltakene her, her er primært en avstemning - hvis du blir tilbudt vaksine nå hadde du takket ja?

Diskusjoner utover det ønskes i den andre tråden.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
 

Hifisnurr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
478
Antall liker
489
Sted
Oslo
Nei. Er skeptisk til bivirkninger som kan komme etterhvert.
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
Det er nesten utrolig at kun 75% er sikker på at de vil ta vaksinen. Jeg kan ikke forstå noe argument mot å ta noen av vaksinene som tilbys i Norge. Uansett er dette et valg mellom to risikoer: Sykdom og mulig følge av dette vs vaksine og mulig følge av dette. I de fleste tilfellene er tallene små uansett hva man velger, men vil alltid være bedre ved å ta vaksinen.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.636
Antall liker
15.721
Torget vurderinger
2
Selvsagt skal man la seg vaksinere. Satser på Sputnik V. Suveren vaksine som aktiverer T-celleforsvaret og er best mot variantene. Vi må bare få den til Norge. Disse programmerbare som må omprogrammeres er det verre med.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.635
Antall liker
10.187
Det er nesten utrolig at kun 75% er sikker på at de vil ta vaksinen. Jeg kan ikke forstå noe argument mot å ta noen av vaksinene som tilbys i Norge. Uansett er dette et valg mellom to risikoer: Sykdom og mulig følge av dette vs vaksine og mulig følge av dette. I de fleste tilfellene er tallene små uansett hva man velger, men vil alltid være bedre ved å ta vaksinen.
Det debatteres tross alt hvorvidt man i det hele tatt skal tilby vaksine til folk under 45, så det kan være plausible årsaker til at man ikke gidder, da. Jeg har f.eks. aldri brydd meg om å ta influensavaksine.
Men denne covid 19-runden er noe annerledes, og jeg tar selvsagt denne vaksinen.
 
R

rr30629

Gjest
Selvsagt skal man la seg vaksinere. Satser på Sputnik V. Suveren vaksine som aktiverer T-celleforsvaret og er best mot variantene. Vi må bare få den til Norge. Disse programmerbare som må omprogrammeres er det verre med.
Hvis du får tilbud om en programmerbar vaksine vil du da nekte og forlange en annen type hvis tilgjengelig?
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
Det debatteres tross alt hvorvidt man i det hele tatt skal tilby vaksine til folk under 45, så det kan være plausible årsaker til at man ikke gidder, da. Jeg har f.eks. aldri brydd meg om å ta influensavaksine.
Men denne covid 19-runden er noe annerledes, og jeg tar selvsagt denne vaksinen.
Denne debatten om vaksinering av personer <45 er blåst ut av proporsjoner. Det er ingen reell debatt om dette, men Aavitsland tenkte høyt om disse tingen jeg skrev over. Da risikoen for å sykdom må ses i sammenheng med risiko for vaksinebivirkninger, må man ha andre krav til sikkerhet dersom risikoen for alvorlig forløp av en sykdom er høy vs lav. Helt opplagte poeng, men som nok ikke egner seg for diskusjon i media.

Jeg har alltid tatt influensavaksinen og også gitt denne til mine barn i flere år. Ingen av oss har spesiell risiko for alvorlig forløp av influensa, men det er jo noe dritt uansett å ligge influensasyk. Et stikk for å slippe å være febersyk en uke? Ja takk.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Denne debatten om vaksinering av personer <45 er blåst ut av proporsjoner. Det er ingen reell debatt om dette, men Aavitsland tenkte høyt om disse tingen jeg skrev over. Da risikoen for å sykdom må ses i sammenheng med risiko for vaksinebivirkninger, må man ha andre krav til sikkerhet dersom risikoen for alvorlig forløp av en sykdom er høy vs lav. Helt opplagte poeng, men som nok ikke egner seg for diskusjon i media.

Jeg har alltid tatt influensavaksinen og også gitt denne til mine barn i flere år. Ingen av oss har spesiell risiko for alvorlig forløp av influensa, men det er jo noe dritt uansett å ligge influensasyk. Et stikk for å slippe å være febersyk en uke? Ja takk.
hvordan er snakket om «long covid» her i landet? Hører ikke mye om det men det antas jo over 100k smittede så det skulle vel være en greie her også?
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
Det blir helt sikkert en greie neste 10-år. Om dette er noe reelt gjenstår vel å se. Er vel ikke så mange fagmiljøer som er bekymret for dette. Jeg tipper dette blir på linje med whiplash, fibromyalgi, borreliose eller ME. Kjært barn har mange navn, men felles for slike sykdommer er at de er diffuse, uten objektive funn og har en klar geografisk, sosioøkonomisk eller tidsmessig "populæritet".

"Post respirator syndrom" er noe helt annet og uten tvil reelt, men dette er allerede godt kjent og ikke noe nytt med covid.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg håper de fleste har skjønt at den eneste veien til flokkimmunitet går via vaksine. Vi har utryddet kopper med vaksine og vi har stort sett kontroll på sykdommer som polio og difteri i Norge. De dukker opp igjen av og til i miljøer som ikke er vaksinert, men det er heldigvis sjelden.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.525
Antall liker
7.854
Torget vurderinger
0
Blir nok å ta den, MEN jeg har ikke noe hastverk for å si det slik.
Sier det som Espen Nakstad: Når det er helt klart at den virker og ikke har har alvorlige bivirkninger skal jeg selvsagt ta den!
Nå sier vel også vaksineprogrammet at det ennå er endel måneder før jeg får tilbudet, og jeg regner med at innen da er avisene
fulle med stoff om bivirkninger hvis det er så at dette er et problem.

Jeg tok vaksine mot svineinfluensaen uten problemer i ettertid, vanlig sesong influensavaksine tok jeg for første gang i år fordi
kreftlegen sa at det burde jeg gjøre, og.....( drumroll!! )..... selvsagt ble jeg for første gang influensasyk!! Det er en kjent bivirkning
man kan oppleve. Men det gikk over etter 2,5 uker. I følge husvaranen ( Tenk kona til Pondus! - sykepleier ) var det "kun"
"manneinfluensa"! Men det kan det ikke ha vært for så dårlig var jeg ikke! :rolleyes:

Som de fleste vet er jo "manneinfluensa" værre for en mann enn det er for en kvinne å føde!;)
Dette kan enkelt bevises:
Vent noen uker etter at en kvinne har født og spør henne så om hun kan tenke seg flere barn. De fleste sier ja.
Spør en mann som har blitt frisk av "manneinfluensa" om han kan tenke seg en runde til og alle spurte sier klart NEI!
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.636
Antall liker
15.721
Torget vurderinger
2
Jeg håper de fleste har skjønt at den eneste veien til flokkimmunitet går via vaksine. Vi har utryddet kopper med vaksine og vi har stort sett kontroll på sykdommer som polio og difteri i Norge. De dukker opp igjen av og til i miljøer som ikke er vaksinert, men det er heldigvis sjelden.
Tja. Koppervaksinen ble oppdaget på sent 1700-tall og sykdommen ble erklært "utryddet" i 1980. Man er ikke immun på livstid etter å ha mottatt vaksine og fordi sykdommen er ekstremt smittsom bedriver man ikke lenger aktiv vaksinering. Men fordi man oppnådde 80% flokkimmunitet regnes den som utryddet. Kopperkulturer er bevart og man har også laget syntetiske versjoner, tenkt brukt i biologisk krigføring.

Om kopper slipper løs i befolkningen kan man regne med utstrakt smitteforløp. Befolkningen er ikke immun, men beskyttet ved at man har vaksinert et stort antall, for å redusere virusets spredning, hvorpå man har sporet opp og slått ned utbrudd. Immunitet varer ca 10 år etter at man er vaksinert: Det finnes ingen kur mot kopper.
Variola-viruset, som forårsaker kopper, har lav mutasjonsrate (DNA-virus), sammenlignet med SARS-Cov-2, som er et hypermuterende RNA-virus.

To helt forskjellige ting, som "det er som en influensa" folket ikke har fått med seg. (Mener ikke at du tilhører den gjengen).
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
Apropos kopper: kan anbefale den ekstrem spennende boken "Jeg er Pilgrim" som handler om en terrorist som planlegger angrep i storbyer med kopper. Veldig spennende og ikke helt urealistisk.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg svarte nei fordi jeg vil vurdere bivirkningene av vaksinene før jeg bestemmer meg. Når dette er mer klart så kommer jeg til ta riktig vaksine for meg. Akkurat nå tror jeg J&J er en riktig kandidat. Jeg får uansett ikke muligheten til å vaksinere meg før tidligst juli eller til høsten.

Jeg er også avventende til mRNA vaksine for min far som har en autoimmun sykdom. Kontakter jeg har i legemiddelindustrien i USA anbefaler at han avventer dette. Det samme gjelder de med sterke allergier, der man i utgangspunktet peker på den tradisjonelle vaksineproduksjonen som noe tryggere - inntil mer data er tilgjengelig.

For meg holder ikke anbefalingene fra overbetalte leger i FHI og Helsedirektoratet. De vet like lite som oss andre og bruker for mye tid på å snakke selvfølgeligheter i media. Når mennesker med kompetanse og innsikt fra utlandet kan uttale seg på et datagrunnlag så snakker vi. Da har vi et grunnlag som kan veie pros vs cons for det enkelte individ på langtidsvirkninger.

Et tips er å se mot Sveits, som er strengere enn EU/EØS. De har ennå ikke godkjent AstraZeneca sin vaksine pt.
 
R

rr30629

Gjest
Jeg svarte nei fordi jeg vil vurdere bivirkningene av vaksinene før jeg bestemmer meg. Når dette er mer klart så kommer jeg til ta riktig vaksine for meg. Akkurat nå tror jeg J&J er en riktig kandidat. Jeg får uansett ikke muligheten til å vaksinere meg før tidligst juli eller til høsten.
Bare lurte, men blir det slik at når flere vaksiner blir godkjente at vi da kan stille opp til vaksinering og velge hvilken type man vil ha?
 
U

Utgatt24668

Gjest
Bare lurte, men blir det slik at når flere vaksiner blir godkjente at vi da kan stille opp til vaksinering og velge hvilken type man vil ha?
Ja, det er kommunisert som en mulighet gitt at vi får de leveransene vi er forespeilet. Men det er grunn til å tro at myndighetene setter grenseverdier - f eks at eldre over 65 ikke skal ha AZ grunnet lavere effekt.

Når man diskuterer høyt at friske folk <45 ikke skal ha vaksine så er dette tøys. Ettersom mange unge ikke vet om potensielle underliggende sykdommer samt at noen få barn får alvorlige komplikasjoner etter smitte (vi vet ikke hvem disse er før de får komplikasjoner) så taler det for vaksinering av hele befolkningen. Videre er innføring av vaksinepass for reising et argument for å vaksinere alle.
 
I

Ikke33206

Gjest
Folk som er skeptiske til bivirkningen av vaksinen vurde kanskje være mer skeptisk til selve sykdommen?
Selv ganske moderate forløp kan gi lange komplikasjoner.
Si du er vant til å jobbe 100 %, så får du korona og utmattelse i lang tid.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Folk som er skeptiske til bivirkningen av vaksinen vurde kanskje være mer skeptisk til selve sykdommen?
Selv ganske moderate forløp kan gi lange komplikasjoner.
Si du er vant til å jobbe 100 %, så får du korona og utmattelse i lang tid.
Godt poeng. Jeg er ikke skeptisk - men vet nok om vaksiner til å vite at alle har bivirkninger. Jeg vil ha mer data før jeg velger vaksine for meg selv og ikke minst være sparringspartner til mine foreldre.

sannsynligheten til å få korona/covid19 i mellomtiden er begrenset med dagens tiltak. Hvor mange er smittet vs Norges befolkning ? 😉

Det er viktig å tenke selv utover å høre på alle anbefalefinger på nrk
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.710
Torget vurderinger
96
Folk som er skeptiske til bivirkningen av vaksinen vurde kanskje være mer skeptisk til selve sykdommen?
Selv ganske moderate forløp kan gi lange komplikasjoner.
Si du er vant til å jobbe 100 %, så får du korona og utmattelse i lang tid.
Folk som ikke vil ta en godt testet vaksine som tilbys i Norge, må jo da også konsekvent nekte å ta medisiner som legen skriver ut? ALLE medisiner og vaksiner har mulige bivirkninger, og noen ytterst få vil garantert oppleve dem.
 
R

rr30629

Gjest
Folk som ikke vil ta en godt testet vaksine som tilbys i Norge, må jo da også konsekvent nekte å ta medisiner som legen skriver ut? ALLE medisiner og vaksiner har mulige bivirkninger, og noen ytterst få vil garantert oppleve dem.
Så du mener at det ikke er forskjell på en covid-19 vaksine godkjent i forrige uke og en medisin som har vært på markedet i f.eks. 20 år som sannsynligvis de fleste tar, og har tatt, uten å blunke?
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.710
Torget vurderinger
96
Så du mener at det ikke er forskjell på en covid-19 vaksine godkjent i forrige uke og en medisin som har vært på markedet i f.eks. 20 år som sannsynligvis de fleste tar uten å blunke?
Om alle testprosedyrer har vært fulgt og vaksinen anses å være innenfor trygghetens rimelige grenser, så synes jeg logikken blir mye den samme. Mange medisiner kan forårsake til dels alvorlige bivirkninger selv om disse medisinene har vært lenge på markedet. Vaksinen godkjent i forrige uke ble ikke laget i forrige uke...
 
R

rr30629

Gjest
Om alle testprosedyrer har vært fulgt og vaksinen anses å være innenfor trygghetens rimelige grenser, så synes jeg logikken blir mye den samme. Mange medisiner kan forårsake til dels alvorlige bivirkninger selv om disse medisinene har vært lenge på markedet. Vaksinen godkjent i forrige uke ble ikke laget i forrige uke...
Nei men det er da forskjell på en medisin man har tatt i f.eks. 10 år der man kjenner både virkning og bivirkning og en helt ny vaksine? Skal man nekte å ta medisinen som man har tatt i 10 år fordi man lurer/er skeptisk til virkning/bivirkning på en helt ny vaksine? Tipper at du skjønner etterhvert at det ingenting med hverandre å gjøre.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.710
Torget vurderinger
96
Nei men det er da forskjell på en medisin man har tatt i f.eks. 10 år der man kjenner både virkning og bivirkning og en helt ny vaksine? Skal man nekte å ta medisinen som man har tatt i 10 år fordi man lurer/er skeptisk til virkning/bivirkning på en helt ny vaksine? Tipper at du skjønner etterhvert at det ingenting med hverandre å gjøre.
Nå kverulerer du. Jeg snakker om et eksempel der man blir foreskrevet en ny medisin. Det skjer jo titt og ofte når man begynner å dra på åra. Har man tatt en medisin i mange år er saken en annen. Men med teskje da: Medisin eller vaksine du ikke har tatt før = mulige NYE bivirkninger for deg. Har du noengang lest pakningsvedlegget på medisiner? Det er jo ganske horrible greier som kan skje. Enkelte medisiner har medført død, og disse er fortsatt blant de oftest utskrevne medisinene. Men ok, jeg ser en viss forskjell siden vaksinene er snaut et år gamle, men selv vil jeg ikke være i tvil.
 
R

rr30629

Gjest
Nå kverulerer du. Jeg snakker om et eksempel der man blir foreskrevet en ny medisin. Det skjer jo titt og ofte når man begynner å dra på åra. Har man tatt en medisin i mange år er saken en annen. Men med teskje da: Medisin eller vaksine du ikke har tatt før = mulige NYE bivirkninger for deg. Har du noengang lest pakningsvedlegget på medisiner? Det er jo ganske horrible greier som kan skje. Enkelte medisiner har medført død, og disse er fortsatt blant de oftest utskrevne medisinene. Men ok, jeg ser en viss forskjell siden vaksinene er snaut et år gamle, men selv vil jeg ikke være i tvil.
Kverulerer ikke. Men en «ny» medisin for meg fra legen har sannsynligvis vært på markedet i mange år selv om det er første gang jeg selv får den, det er noe annet og ikke noe å tenke på. Lese pakningsvedlegg er livsfarlig.

Da har vi en deal; du tar Aztra Zeneca vaksinen og så gir du et lite vink hvordan det går med deg når vi nærmer oss jul. :cool:
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg tror problemet med en 1/0 argumentasjon er at man ikke får med seg poengene. Noen er diskutert ikke anbefalt å bli vaksinert - mens andre bør velge riktig type vaksine.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.710
Torget vurderinger
96
Kverulerer ikke. Men en «ny» medisin for meg fra legen har sannsynligvis vært på markedet i mange år selv om det er første gang jeg selv får den, det er noe annet og ikke noe å tenke på. Lese pakningsvedlegg er livsfarlig.

Da har vi en deal; du tar Aztra Zeneca vaksinen og så gir du et lite vink hvordan det går med deg når vi nærmer oss jul. :cool:
Nå tøyser du åpenbart, eller du er bare vrang ;) Poenget er ikke hvor lenge en medisin har vært på markedet, men at for en "ny" pasient kan medisiner så vel som vaksinen gi bivirkninger. Derfor er det helt ulogisk om man er skeptisk til vaksinen men samtidig godtar en resept på en medisin man aldri har tatt. Om den har vært på markedet i 50 år er egentlig irrelevant. Medisiner trekkes ikke fra markedet selv om de i sjeldne tilfeller kan gi både mindre og mer alvorlige bivirkninger.

Det er bare å google, det finnes masse info som legemiddelindustrien ikke er så interessert i at skal komme ut.

 
Sist redigert:
U

Utgatt24668

Gjest
Folk som ikke vil ta en godt testet vaksine som tilbys i Norge, må jo da også konsekvent nekte å ta medisiner som legen skriver ut? ALLE medisiner og vaksiner har mulige bivirkninger, og noen ytterst få vil garantert oppleve dem.
Selv om de er godt testet, så er de hastegodkjent på kort tid. Det betyr nødvendigvis at mulige langtidsvirkninger ennå ikke er kartlagt. Det kan derfor ikke sammenliknes med medisiner som har vært på markedet i flere år. Tenkt selv, og ikke kun hør på velmenende råd fra FHI og Helsedirektoratet.

Videre, de ulike vaksinene har ulike bivirkninger som bør vurderes av den enkeltes helsetilstand. Dette gjelder også bivirkninger som allerede er dokumentert.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Nå tøyser du åpenbart, eller du er bare vrang ;) Poenget er ikke hvor lenge en medisin har vært på markedet, men at for en "ny" pasient kan medisiner så vel som vaksinen gi bivirkninger. Derfor er det helt ulogisk om man er skeptisk til vaksinen men samtidig godtar en resept på en medisin man aldri har tatt. Om den har vært på markedet i 50 år er egentlig irrelevant. Medisiner trekkes ikke fra markedet selv om de i sjeldne tilfeller kan gi både mindre og mer alvorlige bivirkninger.

Det er bare å google, det finnes masse info som legemiddelindustrien ikke er så interessert i at skal komme ut.

Du klarer ikke å se poenget med at det ennå er ukjente langtidsvirkninger på vaksinene som er helt nye på markedet. mRNA er i tillegg en helt ny teknologi som nå er tatt i bruk, og der hvor noen i legemiddelindustrien selv er avventende mht autoimmune sykdommer og sterke allergier. Stoler du på blint på Nakstad (han er jo så flink, grei og troverdig en kar) eller de som jobber med dette i førstelinjen?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.932
Antall liker
19.789
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
At folk som er ser skadevirkninger med corona- håndteringen er skeptiske til vaksine, er så sin sak.

Men at de som er for harde tiltak ikke vil ta vaksine, er direkte forkastelig. Da får dere for pokker bure dere inne og slutte å forvente at vi andre skal ta hensyn til deres paranoia.
 

hogen

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2003
Innlegg
2.808
Antall liker
2.374
Torget vurderinger
2
Du klarer ikke å se poenget med at det ennå er ukjente langtidsvirkninger på vaksinene som er helt nye på markedet. mRNA er i tillegg en helt ny teknologi som nå er tatt i bruk, og der hvor noen i legemiddelindustrien selv er avventende mht autoimmune sykdommer og sterke allergier. Stoler du på blint på Nakstad (han er jo så flink, grei og troverdig en kar) eller de som jobber med dette i førstelinjen?
Jeg stoler ikke på Nakstad, heller ikke blindt på dem som jobber med dette i førstelinjen;)
 
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg stoler ikke på Nakstad, heller ikke blindt på dem som jobber med dette i førstelinjen;)
Poenget er å være kritisk å tenke selv. Det er også poenget som ble fremmet til meg fra Boston mht valg av vaksine til utvalgte underliggende sykdommer.
 
U

Utgatt24668

Gjest
At folk som er ser skadevirkninger med corona- håndteringen er skeptiske til vaksine, er så sin sak.

Men at de som er for harde tiltak ikke vil ta vaksine, er direkte forkastelig. Da får dere for pokker bure dere inne og slutte å forvente at vi andre skal ta hensyn til deres paranoia.
For ordens skyld. Jeg er for å ta vaksine - men da med mer kunnskap om bivirkningene og varighet etc.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.077
Antall liker
2.535
At folk som er ser skadevirkninger med corona- håndteringen er skeptiske til vaksine, er så sin sak.

Men at de som er for harde tiltak ikke vil ta vaksine, er direkte forkastelig. Da får dere for pokker bure dere inne og slutte å forvente at vi andre skal ta hensyn til deres paranoia.
Tja, teorien din ser hvertfall ut til å slå sprekker, det er ingen som har argumentert for å følge fagkompetansen i den andre tråden som har argumentert mot å ta vaksinen i denne. Det ser nok tvert imot mer ut som at de samme som er smitteverneksperter i den andre tråden også er legemiddel og vaksine eksperter i denne.
 
R

rr30629

Gjest
Tja, teorien din ser hvertfall ut til å slå sprekker, det er ingen som har argumentert for å følge fagkompetansen i den andre tråden som har argumentert mot å ta vaksinen i denne. Det ser nok tvert imot mer ut som at de samme som er smitteverneksperter i den andre tråden også er legemiddel og vaksine eksperter i denne.
Kan ikke se at noen fremstår som eksperter. (Utenom kanalten da, men han kan alt i alle tråder så det betyr ingenting.) Tvert imot så er folk usikre, det er egentlig stikk motsatt av en ekspert og et sunnhetstegn. Tipper de aller fleste vaksinerer seg etter hvert, noen har bare lyst til å vite mer enn andre, det kan da umulig være et problem.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn