Høyttalere Cornwall

Jmi

Fersking
Ble medlem
27.03.2021
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Skjervøy
Hei. Jeg er helt ny i gamet, og sitter med lite kunnskap. men en stor iver over å komme i gang. Jeg lurer rett og slett på hvilken forsterker som anbefales til klipsch cornwall 4.
Ifølge det jeg har funnet ut er dette helt rått bare den får rette forsterkeren. Og helt forferdelig med feil forsterker. Jeg hører mest heavy metall men det blir spilt noe pop osv av andre i huset. Så jeg trenger en allsidig forsterker.
ifølge soundgarden så anbefalte di meg naim uniti atom. Noen tanker om det?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har du lest gjennom Klipsch vennetråden? Mulig det finnes noen tips der.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hadde Cornwall III noen år, og sånn jeg husker det så funket de egentlig bra med alle forsterkerne jeg prøvde på dem. Men desidert best var en single ended triode rørforsterker på 2 x 48 watt klasse A. Naim kan sikkert funke bra, men nå hadde jeg nok prøvd en integrert transistor med mosfet transistorer. Er glad i Denon selv.
 

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
138
Antall liker
60
Torget vurderinger
1
Hadde Cornwall III noen år, og sånn jeg husker det så funket de egentlig bra med alle forsterkerne jeg prøvde på dem. Men desidert best var en single ended triode rørforsterker på 2 x 48 watt klasse A. Naim kan sikkert funke bra, men nå hadde jeg nok prøvd en integrert transistor med mosfet transistorer. Er glad i Denon selv.
Single ended triode på 48 watt? Hva slags rør ble brukt da?
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Bruker norma revo ipa 140 på mine, å det er beste lyd jeg har hatt i hus 🤙
 
  • Liker
Reaksjoner: Jmi

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.171
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Kinki studio Ex-b7 monoblokker med mosfet transistorer er nok det beste jeg har benyttet på cw3. Primaluna dialogue premium med el34 i triodemodus var også meget bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jmi

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
flere bruker vel luxman på disse.
god klasse a med lavt støynivå fungerer bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jmi

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
784
Antall liker
944
Hadde disse på en McIntosch MA8000 en kort time. Det var saker det egentlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jmi

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.134
Antall liker
7.765
Sted
Oslo
Har selv brukt Unison S6 på Klipsch Heresy, Forte og laScala.
3stk paralell koblede EL34\Kt77 se i hver kanal.
Funka bra det. Klipsch liker rør
 
  • Liker
Reaksjoner: Jmi

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Hei. Jeg er helt ny i gamet, og sitter med lite kunnskap. men en stor iver over å komme i gang. Jeg lurer rett og slett på hvilken forsterker som anbefales til klipsch cornwall 4.
Ifølge det jeg har funnet ut er dette helt rått bare den får rette forsterkeren. Og helt forferdelig med feil forsterker. Jeg hører mest heavy metall men det blir spilt noe pop osv av andre i huset. Så jeg trenger en allsidig forsterker.
ifølge soundgarden så anbefalte di meg naim uniti atom. Noen tanker om det?
Ja, dette har jeg en del tanker om.
Uniti Atom: NEI
Ikke fordi den på noen måte vil låte dårlig, men det er diverse årsaker til å velge noe annet enn akkurat den. Siden Soundgarden foreslo akkurat den, lurer jeg på hvorfor? Har du noen kriterier om alt-i-ett, streaming eller noe sånt?
Hvor mye tenker du å spandere på en forsterker?
Hvilke kriterier har du utenom det at den skal drive Cornwall på best mulig vis med mange typer musikk?
 

Jmi

Fersking
Ble medlem
27.03.2021
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Skjervøy
Ja, dette har jeg en del tanker om.
Uniti Atom: NEI
Ikke fordi den på noen måte vil låte dårlig, men det er diverse årsaker til å velge noe annet enn akkurat den. Siden Soundgarden foreslo akkurat den, lurer jeg på hvorfor? Har du noen kriterier om alt-i-ett, streaming eller noe sånt?
Hvor mye tenker du å spandere på en forsterker?
Hvilke kriterier har du utenom det at den skal drive Cornwall på best mulig vis med mange typer musikk?

hei, har tenkt at atom blir litt liten så vurderer nå
Naim Uniti Star.
Nei som sakt så er erfaring og forståelse av forsterkere ikke min sterke side. Men ja. Ønsker en forsterker som låter bra og som er enkel. Det må være Spotify conect.
pris Max 50.000kr eller som unit star 54.000kr.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
hei, har tenkt at atom blir litt liten så vurderer nå
Naim Uniti Star.
Nei som sakt så er erfaring og forståelse av forsterkere ikke min sterke side. Men ja. Ønsker en forsterker som låter bra og som er enkel. Det må være Spotify conect.
pris Max 50.000kr eller som unit star 54.000kr.
70 "Naim-Watt" er friske saker. Unity Star er også en flott maskin som "kan alt", og har en god DAC innbygget. Min erfaring er dessuten at Naim er ufattelig gøyalt på Klipsch.

Alternativene blir nok fort flere bokser. Jeg antar egentlig at du kan komme noe lengre lydmessig med litt flere bokser i samme prisklasse, men den elegansen og byggekvaliteten du får fra Naim, kan du nærmest glemme å finne noe annet sted. :)
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Ville sett på Primare prisma i35 med full pakke jeg. Har skikkelig sansen for Primare selv iallefall. Finner den hos lydglede. Koster 43000kr.
 

Jmi

Fersking
Ble medlem
27.03.2021
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Skjervøy
70 "Naim-Watt" er friske saker. Unity Star er også en flott maskin som "kan alt", og har en god DAC innbygget. Min erfaring er dessuten at Naim er ufattelig gøyalt på Klipsch.

Alternativene blir nok fort flere bokser. Jeg antar egentlig at du kan komme noe lengre lydmessig med litt flere bokser i samme prisklasse, men den elegansen og byggekvaliteten du får fra Naim, kan du nærmest glemme å finne noe annet sted. :)
takk for godt svar. Ja tenker den er grei. Og enkel for en som meg som ikke er Intr. I mange bokser og mye styr. Det vil bare ende i at jeg klusser det til og sitter med en dårligere opplevelse 😅
 
Topp Bunn