Consonance , midtens rike "midt" iblandt oss....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spyd skrev:
    Hei
    Den koster 10000, se Hifi Guiden, min er i sort finish.
    Mvh Spyd
    Grattis med ny spiller! Har du kjøpt den umodda versjonen eller den som er lettere modifisert ?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får spørre Arild... Han har noen triks for å få denne spilleren til å bli mer enn brukbar... 8)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Er Orfeo en spiller som seriøst bør vurderes av mangfoldet.?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rotekroken skrev:
    Er Orfeo en spiller som seriøst bør vurderes av mangfoldet.?

    Ifht pris/ytelse vil jeg si JA. Det sitter et meget bra drivverk i den for den som ønsker å bruke den som den, og den kan moddes slik at den holder følge med spillere mange ganger prisen. Arild har selv en Aero Capitole av nyere og dyr variant. Ifht denne var Orefeo, i modda versjon, like bra og på enkelte parametre bedre enn Aero Capitolen... Det synes jeg er imponerende.. :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    HCS skrev:
    Rotekroken skrev:
    Er Orfeo en spiller som seriøst bør vurderes av mangfoldet.?

    Ifht pris/ytelse vil jeg si JA. Det sitter et meget bra drivverk i den for den som ønsker å bruke den som den, og den kan moddes slik at den holder følge med spillere mange ganger prisen. Arild har selv en Aero Capitole av nyere og dyr variant. Ifht denne var Orefeo, i modda versjon, like bra og på enkelte parametre bedre enn Aero Capitolen... Det synes jeg er imponerende.. :)
    Hallo HCS og godt nyttår-

    Ikke egentlig for å forkludre tråd og utsagn, men hadde samme opplevelse jeg ved A/B testing av Capitolen mot Arilds enda rimeligere Tonwin spiller (umoddet). Altså enda mere imponerende kanskje?

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    kwil skrev:
    HCS skrev:
    Rotekroken skrev:
    Er Orfeo en spiller som seriøst bør vurderes av mangfoldet.?

    Ifht pris/ytelse vil jeg si JA. Det sitter et meget bra drivverk i den for den som ønsker å bruke den som den, og den kan moddes slik at den holder følge med spillere mange ganger prisen. Arild har selv en Aero Capitole av nyere og dyr variant. Ifht denne var Orefeo, i modda versjon, like bra og på enkelte parametre bedre enn Aero Capitolen... Det synes jeg er imponerende.. :)
    Hallo HCS og godt nyttår-

    Ikke egentlig for å forkludre tråd og utsagn, men hadde samme opplevelse jeg ved A/B testing av Capitolen mot Arilds enda rimeligere Tonwin spiller (umoddet). Altså enda mere imponerende kanskje?

    mvh
    Hei Kwil - Godt nytt år!

    Tja, en må høre selv på begge to. Synes det er litt komplisert å skryte objektivt for mye av Orefeo når jeg har et subjektiv forhold til den. Men synes den er helt klart et catch til prisen. Tonwin har jeg dessverre ikke hørt :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg synes det vitner om at Consonance leverer kvalitet til prisen, og kanskje motsatt med Audio Aero? :-X

    Hva er Tonwin for et produkt?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    "Tonewin" er vel rett skrivemåte. Dette er jo et rimelig kinaprodukt, minner veldig mye om disse Mhzs 88F spillerne (heter de ikke det?). De ser like ut for meg, men er nok ikke samme innmat, bruker andre rør også trur eg. De har ymes forsterkere også under samme priodukt navn. Denne spilte ihvertfall svært oppløst og flott i testing mot Capitole hos Aril, manglet det siste i bassen imho!

    Til HCS: Betviler IKKE Orfeos kvaliteter altså, bare slang inn dette som en ekstra erfaring med at ikke bare pris avgjør. Din er vel i tillegg oppgradert i strømforsyningen av den godeste Celius. Dette koster noen ekstra lapper men gir etter sigende gode ressultater (ikke overraskende, denne mannen forstår seg på slikt :))
     
    R

    RL69

    Gjest
    Må melde meg inn her jeg også. Har mottat flyttelasset fra Kina og der dukket det opp en Consonance M100. Tro om denne trives med Siemens rør. Har noen EL-34 liggende et sted.




    MVH
    KOL69
     

    Vedlegg

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig forsterker.(og underlag.)

    du kan godt vise resten av oppsettet i samme slengen.

    Hvor mange watt er den consonance på? Hvilke rør er det i linjedelen?



    Helsing Arild.
     
    R

    RL69

    Gjest
    samlanes skrev:
    Nydelig forsterker.(og underlag.)

    du kan godt vise resten av oppsettet i samme slengen.

    Hvor mange watt er den consonance på? Hvilke rør er det i linjedelen?



    Helsing Arild.
    Den er på 40W, har et par EL-34 til hver utgang. Ellers er det to ECF-82 (triode/pentode) og en 5U4G i strømforskyningen.


    Underlager er et DIY rack som ble laget i 2006 (40x40 alu og plater av mørk labrador).

    Forsterkeren skal testes med et par B&W 805 Signature når jeg får tid.

    MVH
    KOL69
     

    Vedlegg

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert en bra match til B&W 805.

    Lykke til.

    Helsing Arild.
     

    MVIL

    Medlem
    Ble medlem
    04.03.2010
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med Cyber 10 og Cyber 30?
    Lurer på å bytte ut 6AQ5 DIY amp på PC med noe som ser litt mindre DIY ut.
    Skal drive Klipsch B-3 nærfelt på PC.
    Hadde vel strengt tatt klart meg fint med SE EL84.
    Likte utseende på Cyber-serien.
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Får melde meg inn her, med Cyber 222 pre, Reference 2.2 mkIII CDP og Droplet 3.1 LP
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Laseren har tatt kvelden i min høyt verdsatte ORFEO. Jeg kjenner at jeg er nysgjerrig på å prøve en Raymond Celius - modifisert spiller når jeg nå allikevel må bruke penger på å få tilbake godlyden. Noen som vil selge en ? Mottar også gjerne tips om bytte av laser på denne i Lillestrøm / Romeriksområdet.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som har erfaring med m400s monoblokker?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Bump!! DA går jeg inn for fullt i Consonance verdenen med nyinnkjøp A18P effektforsterker som skal ta over for min LM501ia på mine Klipsch Chorus 2 i lytterommet. Fra før har jeg Consonance Ping, overtatt etter min far som jeg da har i stua (ikke far, eller jo av og til) sammen med Amphion høyttalere. Så denne ligge til salgs hos Mala og har søkt litt pga nysgjerrighet. Koblet opp for moro skyld Pingen på mine Chorus i helgen da jeg etter å ha lest rundt på fora har forstått det sånn at Consonance matcher produktene opp mot Klipsch Heritage og viderefører dette i sine høyttalerkonstruksjoner. Som sagt så gjort og plutselig satt lydbildet der som en knyttneve rett i kassa. Alt som jeg har savnet fra min forrige sessjon med Klipsch Heritage var tilbake + så mye mer oppløst, detaljert og lett på foten.. Så da er det bare å vente i spenning til A18P dukker opp.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Consonance og klipsch er en meget god kombinasjon.

    Et av mine første møter med veldig god lyd var nettopp en slik kombinasjon.

    Så gratulerer med en flott kombinasjon :)
     

    s2a

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2004
    Innlegg
    77
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    9
    Trøbbel med A120 Linear hybrid.

    Har en A120 Linear hybrid forsterker som virker, men avgir litt støy og nivået på volumet reguleres uten at det blir sikkelig høyt. Noen som har opplevd det samme og har noen tips? Har byttet rør mot et nytt uten at støy forsvant. Har også prøvd å ta vekk jording inne i forsterkeren, uten hell.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn