Har hørt den en gang. Er derfor som jeg nesten ikke våger å svare deg, men siden jeg kjenner godt høyttalerne jeg hørte forsterkeren på, våger jeg meg med å si at denne forsterkeren låter noe helt for seg selv, i positiv betydning. Den har usedvanlig lite forvrengning og klar lyd. Den har en varm og klar lyd, en kombinasjon som ikke er vanlig. Om du liker lys som Hegel-forsterkerne lager, da vil du nok ikke like lyden i denne. Men liker du lyden i svært dyre McIntosh-forsterkere og rørforsterkere i triodedrift, da er dette noe for deg. Dette er nok den forsterkeren som er nærmest en god rørforsterker i forhold til det jeg har hørt, og den låter nok mer oppløst, varmt og uten unoter enn noen annen transistorforsterker jeg har hørt noensinne. Og jeg har hørt mye rart. Den gir litt mer detaljer enn en McIntosh i samme prisklasse. Og låter minst like varmt. Varmen i McIntosh kommer litt av at de kutter litt på detaljeringen, for meg høres det ut som varmen i CJ mer kommer av at den har så lite forvrengning i elektronikken. Men det er nå min synsing da, bare tanker jeg har tenkt. Fasiten på dette får vi kanskje aldri.
Jeg personlig elsker lyden i gode rørforsterkere, og foretrekker den framfor transistor. Men denne CJ er så god at den kunne jeg levd resten av livet med og vær superlykkelig.
Håper dette var til hjelp for deg.
Håper andre også skriver mer om denne forsterkeren som har levd med den lenge og som derfor vet mer om sterke og svake sider. Jeg har bare lyttet ett par timer på den desverre, men fikk et godt inntrykk.