Conrad Johnson MF 2500 amplifier?

Kingpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.12.2007
Antall liker
141
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
3
Hei.

Positive ting og negative ting om forsterkeren?
Kor mykje eg kan gi for den?
Eller bør eg finne en anna forsterker i den pris klassen?

Håper på mange svar :)

Takk

Vedlegg

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Antall liker
61
Sted
STORD
Har hørt den en gang. Er derfor som jeg nesten ikke våger å svare deg, men siden jeg kjenner godt høyttalerne jeg hørte forsterkeren på, våger jeg meg med å si at denne forsterkeren låter noe helt for seg selv, i positiv betydning. Den har usedvanlig lite forvrengning og klar lyd. Den har en varm og klar lyd, en kombinasjon som ikke er vanlig. Om du liker lys som Hegel-forsterkerne lager, da vil du nok ikke like lyden i denne. Men liker du lyden i svært dyre McIntosh-forsterkere og rørforsterkere i triodedrift, da er dette noe for deg. Dette er nok den forsterkeren som er nærmest en god rørforsterker i forhold til det jeg har hørt, og den låter nok mer oppløst, varmt og uten unoter enn noen annen transistorforsterker jeg har hørt noensinne. Og jeg har hørt mye rart. Den gir litt mer detaljer enn en McIntosh i samme prisklasse. Og låter minst like varmt. Varmen i McIntosh kommer litt av at de kutter litt på detaljeringen, for meg høres det ut som varmen i CJ mer kommer av at den har så lite forvrengning i elektronikken. Men det er nå min synsing da, bare tanker jeg har tenkt. Fasiten på dette får vi kanskje aldri.

Jeg personlig elsker lyden i gode rørforsterkere, og foretrekker den framfor transistor. Men denne CJ er så god at den kunne jeg levd resten av livet med og vær superlykkelig.

Håper dette var til hjelp for deg.
Håper andre også skriver mer om denne forsterkeren som har levd med den lenge og som derfor vet mer om sterke og svake sider. Jeg har bare lyttet ett par timer på den desverre, men fikk et godt inntrykk.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg synes dette var en alldeles utmerket oppsummering jeg, consen. Selv bruker jeg en triode-rørforsterker (og cj preamp), men skulle jeg kjøpt meg en virkelig god transistorforsterker, hadde jeg lett etter denne. Jeg har hørt den ved etpar anledninger, og den låt utrolig bra. Luftig og tredimensjonal, men aldri "lys", mektig og svært naturlig. Dessuten hadde den kontroll i bøttevis. En virkelig klassiker. conrad johnson blir så assosiert med sine fantastisk gode rørforsterkere at transistortrinnene rett og slett ikke får all den oppmerksomheten de fortjener, IMHO.

Det finnes forøvrig en egen vennetråd for cj her inne. Mye ekspertise å finne der.

Kingpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.12.2007
Antall liker
141
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
3
Takk for gode svar. :)

Skal ta å kikke litt på cj sine venner og lese litt.
Er det noken som har noke pris antydning på kor mykje eg kan gi for den?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en på sentralen nå til 16K, (den du kikker på, kanskje?) Det synes jeg høres ut som en veldig fornuftig pris....

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.694
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Som eier av denne bekrefter jeg at den er en av de transistor forsterkere jeg kjenner som ligger nærmest på gode rørforsterkere. Kjøpte min 99-modell i 2005 for 17.000, noen av de best anvendte 17.000 jeg noensinne har brukt på HiFi. Er særdeles god på romgjengivelse og romlighet og er i likhet med alt CJ jeg har hørt, uhyre musikalsk.

K

kbwh

Gjest
Så det eneste den feiler er at den har CJ-farge og alle kjøleribbene til venstre? ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.694
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hva er galt med de venstrevridde?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Hmm, jeg har også hatt denne og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av lyden som mørk. Jeg opplevde den heller som lett og luftig. Aldri hard, men likevel svakt hellende mot det lyse.

Jeg husker at jeg kjente meg mye igjen i den beskrivelsen som ble gitt i norske hifiblader. Denne forsterkeren er testet i to hifiblader. Et av dem var Audio(Vidar Mørch), det andre husker jeg ikke.

Aldeles nydelig forsterker. Beste jeg har hatt.

Topp Bunn