Forsterkere Coda scib. Asr 2 Emitter exlusive eller Audia Flight Fls10

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
I løpet av de nærmeste ukene skal jeg mest sannsynlig bytte forsterker til mitt oppsett og har sett på de som jeg nevnte i overskriften. Oppsettet i dag består av forsterker chapter Audio presic 250. Dac/streamer Naim ndx..og høyttalere er Tannoy Turnberry Gr limited edotion
CSiB BB Front lit Use 72.jpg
1006asr.1.jpg
AUDIA FLIGHT FL10.jpg

Kjenner kun coda fra før.. en eldre integrert som spiller usannsynlig bra på Tannoy dimensjon 12.
Så jeg famler litt i blinde her.. og trenger gode råd fra dere..
Jeg liker lyd som kanskje heller litt mot det varme.. men det må være god oppløsning.. og stram tørr bass.
Hva sier dere?
Mvh Jan Arne Nilsen

RDNZL

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2008
Antall liker
2.378
Torget vurderinger
13
Etter det jeg får inntrykk av, spiller de fleste Coda oppløst, med et hint av varme. (Noen sier nesten som rør men med et stålgrep :). )
ASR emitter er også i samme gate, men noe mere nøytral er den nok. Av disse to merkene, holder jeg en knapp på Coda i forhold til dine preferanser. Audia Flight kjenner jeg ikke.

Sist redigert:

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
De tre kandidatene som er nevnt, har nok helt sikkert kvaliteter som jeg kommer til å sette pris på. Og tredimensjonalitet som du nevner Audiophile Arve er også et viktig kriterie.. må innrømme at det er meget vanskelig å velge når man ikke har hørt noen av dem ☺ Har som nevnt tidligere i tråden "mitt spa" også vert inne på tanken om rør.. men synes det er litt mye styr med rørbytte osv. Så det blir nok transistor løsning denne gangen. Synd man ikke har mulighet til å reise å lytte på dem. Men nå er det jobb som har prioritet til det blir julefri☺takker for svar så langt!

M

MusicBear

Gjest
ASR Emitter Exclusive, Coda og Musical Innovation mener jeg tilhører de tre som gir mest for pengene av riktige high-end forsterkere.

Samtidig som man kan undre seg over om Emotiva 600 watts monoblokker til 15 tusenlapper stykket er verdens nye gullfunn fra Ham der Oven, eller for godt til å være sant som så mye annet som mangler det siste...

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
En annen forsterker som kan nevnes er Gamut Di150. Den hadde hos meg stor og maskulin lyd. Fremdragende på vokaler og meget bra bassgjenngivelse. Jeg eide en slik i 10 år og den var vanskelig å skubbe ut.

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Det fin ut den forsterkeren fra Gamut.. sikkert en god forsterker det også ☺

M

MusicBear

Gjest
En annen forsterker som kan nevnes er Gamut Di150. Den hadde hos meg stor og maskulin lyd. Fremdragende på vokaler og meget bra bassgjenngivelse. Jeg eide en slik i 10 år og den var vanskelig å skubbe ut.

Jeg er absolutt (!) ingen konstruktør, men prinsippet med GamuT med kun to store transistorer - fremfor problematikken med matching av mange andre - høres svært fornuftig ut. Og virker tydeligvis, for Gamut eiere bytter aldri inn sakene.

Sikker på det, at en bedrift som har så liten produktuvikling & fornyelser som GamuT står for, med noe lavere utsalgspriser hadde solgt VELDIG mye mer. Utseende er jo også så sobert som det kan få blitt - på alt de lager. De er nok like gode på høyttalerfronten, og driter sikkert fullstendig i det Skandinaviske markedet, se nettsiden deres så forstår man at Skandinavia har tilnærmet null interesse.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Det ville vært kjekt om du kunne fått testet noen av de før kjøp, jeg ville jeg begynt med Coda da jeg vil tro att den ligger nærmest den varme du er ute etter , ASR veldig bra men mer nøytral. Gamut er ikke så langt unna Chapter.

seboemer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
83
Uten tvil jeg har hørt alle 3 og eier den nye Coda CSIB,og synes Coda låter best de lager fantastiske forsterkere lydmessig og kvalitet.
Har hørt og eid det meste og Coda går av med klar seier så nå holder jeg meg bare til Coda

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Antall liker
6.503
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
I løpet av de nærmeste ukene skal jeg mest sannsynlig bytte forsterker til mitt oppsett og har sett på de som jeg nevnte i overskriften. Oppsettet i dag består av forsterker chapter Audio presic 250. Dac/streamer Naim ndx..og høyttalere er Tannoy Turnberry Gr limited edotion
Vis vedlegget 465646 Vis vedlegget 465647 Vis vedlegget 465648
Kjenner kun coda fra før.. en eldre integrert som spiller usannsynlig bra på Tannoy dimensjon 12.
Så jeg famler litt i blinde her.. og trenger gode råd fra dere..
Jeg liker lyd som kanskje heller litt mot det varme.. men det må være god oppløsning.. og stram tørr bass.
Hva sier dere?
Mvh Jan Arne Nilsen
Hej
Har haft Coda Ts tidigare men nu Pure Audio, visserligen klass A men betydligt trevligare.
Pure Audio har en integrerad som heter One på 100 W klass A, mina Reference 2 är "bra" på 75 W klass A.
ONE Integrated Amplifier « pureaudio

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Om det er mulig så få hjemlån på AF forsterkeren. Hvis det låter like bra som testene tilsier, så blir det ikke særlig bedre. Den skal låte både rør og kl A, med det beste fra A/B.

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Dere gjør det ikke direkte lett for meg??????men det burde jeg i grunn ha forutsett.. hjemlån hadde jo vert helt suverent..men det innebærer jo litt styr da sakene må sendes. Mulig jeg må spørre om det er mulig. Om jeg da ikke går for en brukt forsterker.. tenker så det knaker her. Vil så gjerne treffe det rette valget.. må uansett ut med en god del penger. Så jeg synes det er viktig å velge riktig :p

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Sånn er det. Mange erfaringer betyr ulike råd. Bare du vet best etter å ha prøvd det selv:rolleyes:

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
456
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Fikk lånt FLS 10 i noen dager, og jeg likte godt det jeg hørte. Driver med å selge unna litt utstyr for å finansiere kjøpet. Anbefaler å lytte til den hvis man har mulighet.

Sist redigert:
Topp Bunn