Coda forsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    coda_technologies_b_0cb1a9bb921f1739.jpg

    Øverst ved inngangen er det på stereo modellene 16.0 og 41.0 6 røde brytere.

    De to i midten er til brokobling, og de til venstre og høyre står det ingenting i manualen om, men de er til å bytte om fasen på inngangen.
    På de balanserte inngangene går det an å endre fra Europa standard 2+ 3- til USA standard 2- 3+.

    Også på 61.0, S150 og S250 er det mulig å endre fase.

    På utgangene til 07x kan man også endre fasen.
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Lurer på om noen har erfaring med S5.5 her inne? Evt lydsignatur og egnet høyttalermatch
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Er redd det ikke er så mange, men noen er det nok. Coda drukner dessverre l
    Hei. Hva menes med drukner❓Håper det er i betydningen av at det er så jævlig masse der Ute 🤓
    Det er riktig, det samme gjelder for No.8
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en ufullstendig setning…det jeg mente her er at Coda ofte glemmes som alternativ da merket kun finnes hos PM Audio som befinner seg utenfor allfarvei for de fleste. Coda er heller aldri testet eller omtalt av noen norsk hifi-presse, knapt nok i Europa i det hele tatt. Coda drukner i mylderet av forsterkere, men de fleste som tester det ender med å kjøpe, er mitt inntrykk. Jeg har hatt Csib hjemme, versjon 2. Voldsomt kraftig, samtidig myk. Klasse A de første 8-18 wattene avhengig av versjon. Til 704 hadde nok jeg valgt den med mest klasse A, da høyttaleren er veldig effektiv mht behov for effekt. Strømleveransen er den samme for alle versjonene og det er muligens den heftigste strømforsyningen av alle integrerte forsterkere på markedet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hvorfor er ikke coda testet i noen seriøse norske...
    Det lurer nok flere på, 😀
    1: Produsenten er overhodet ikke frempå på det norske markedet.
    2: Importøren er ikke særlig frempå på det norske markedet.

    Man må følge med i timen selv, dvs. man må ikke, men den som gjør det fanger opp utstyr som dette her.
    Heldigvis er så vel produkt, produsent som importør i dette tilfelle tryggheten selv, foruten å være svært positivt for både ørene og lommeboka.
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Hva med å være litt mer frempå?
    Skulle tro det var mye å tjene på det?
    Jeg har flere Coda produkter...
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er ikke coda testet i noen seriøse norske...
    Det lurer nok flere på, 😀
    Det har i alle fall ikke med kvaliteten på produktene å gjøre. PM har vist Coda en rekke ganger på Horten-messen, og mange ganger fikset messens beste lyd. Coda sliter med å levere etterspørselen i USA, mulig det er noe der? I tillegg ble de jo i sin tid forsøkt bestukket med en topp omtale i bytte mot et produkt, noe Doug Dale skal ha blitt lynende forbannet for.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å være litt mer frempå?
    Skulle tro det var mye å tjene på det?
    Jeg har flere Coda produkter...
    PM mistet jo nettop Gold Note. Hva kan være grunnen til det, det er også topp notch produkter. Det er jo passe sært å drive hi-fi butikk på Nodeland i en enebolig man ikke finner frem til uten kart og kompass.
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Nå ble det fart i tråden....
    Coda er bra!
    På grunn av den vanvittige strømforsyningen kan man sveise stål med de. 150 amp er bøst!
    Det hørers i mellombassen, 😀
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nå ble det fart i tråden....
    Coda er bra!
    På grunn av den vanvittige strømforsyningen kan man sveise stål med de. 150 amp er bøst!
    Det hørers i mellombassen, 😀
    Og koster halvparten av sine konkurrenter. Men kabinettdesign kunne vært bedre og fjernkontrollen til min 07X var jo virkelig ikke forsterkeren verdig. Vurderer No. 8 mono…blir i alle fall nok strøm evt…
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    PM mistet jo nettop Gold Note. Hva kan være grunnen til det, det er også topp notch produkter. Det er jo passe sært å drive hi-fi butikk på Nodeland i en enebolig man ikke finner frem til uten kart og kompass.
    Det kan du si ja...
    Paul Mortensen kan god lyd, det er det ingen tvil om.
    Jeg hadde min beste lydopplevelse foran gradient revolution og ditto basstårn...
    Det var rett og slett dritbra 😀👍
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Og koster halvparten av sine konkurrenter. Men kabinettdesign kunne vært bedre og fjernkontrollen til min 07X var jo virkelig ikke forsterkeren verdig. Vurderer No. 8 mono…blir i alle fall nok strøm evt…
    Vi har 2 stk Coda nr 8 mono... Det er nok strøm kan man si 😀
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Det kommer aldri mer en coda preamp eller integrert inn hos meg etter at jeg ble traumatisert av den ubrukelige fjernkontrollen de leverer. Den alene forklarer noe av grunnen til at Coda ikke har etablert seg slik de kunne, og burde. Satsningen blir for smal og sær. En effektforsterker fra Coda derimot, ja det står høyt på lista og må prøves.
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Det er nok helt riktig...
    De fjernkontrollene er jo noe rask de har funnet på ebay....
    Hva med å lage noe som står i samsvar med produktet?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer aldri mer en coda preamp eller integrert inn hos meg etter at jeg ble traumatisert av den ubrukelige fjernkontrollen de leverer. Den alene forklarer noe av grunnen til at Coda ikke har etablert seg slik de kunne, og burde. Satsningen blir for smal og sær. En effektforsterker fra Coda derimot, ja det står høyt på lista og må prøves.
    Enig. Min 07X låt fantastisk men er erstattet av Trinnov. Poweramps er dog utvilsomt blant det aller beste på markedet!!
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    570
    Antall liker
    478
    Sted
    Longnose
    ´
    Det har i alle fall ikke med kvaliteten på produktene å gjøre. PM har vist Coda en rekke ganger på Horten-messen, og mange ganger fikset messens beste lyd. Coda sliter med å levere etterspørselen i USA, mulig det er noe der? I tillegg ble de jo i sin tid forsøkt bestukket med en topp omtale i bytte mot et produkt, noe Doug Dale skal ha blitt lynende forbannet for.
    ja og i tilegg ikke oppdatert nettside.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    PM mistet jo nettop Gold Note. Hva kan være grunnen til det, det er også topp notch produkter. Det er jo passe sært å drive hi-fi butikk på Nodeland i en enebolig man ikke finner frem til uten kart og kompass.
    Kan du jo si :)
    På den annen side, hva tror du Coda hadde kostet dersom forretninger i Oslo området skulle solgt dem?
    Coda er trolig et funn for de som selv klarer å snuse seg frem til de, sånt sett kanskje mest solgt til hundeeiere :)
    Paul har nok liten forståelse for viktigheten av å være litt mer frempå, men det er hans eget valg så all respekt for det. Med fisk i elva som renner forbi der skal man vel ikke selge så mange amper for et godt liv på Nodeland :)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kan du jo si :)
    På den annen side, hva tror du Coda hadde kostet dersom forretninger i Oslo området skulle solgt dem?
    Coda er trolig et funn for de som selv klarer å snuse seg frem til de, sånt sett kanskje mest solgt til hundeeiere :)
    Paul har nok liten forståelse for viktigheten av å være litt mer frempå, men det er hans eget valg så all respekt for det. Med fisk i elva som renner forbi der skal man vel ikke selge så mange amper for et godt liv på Nodeland :)
    Sant nok. Men Paul er ikke noen unggutt lenger, og selv om han er sterk i troen er det vel fare for at det ikke akkurat er noen kø av etterfølgere for PM Audio. Får stikke bort en dag og hilse på, det tar meg en halvtime i bilen.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Coda er et funn for oss som har det. De som ikke har skjønt det får ha det så godt...
    Kunne også tenkt meg bedre fjernkontroll, men det betyr svært lite for meg , lyden er det viktigste!
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Coda er rett og slett klasse👌
    Noen som har en Coda CSiB V1 eller V2, som kan tenke seg å bytte til V3?
    Har relativt følsomme høyttalere, som ikke trenger så mye A/B kraft.
    Sitter 07x pre og TS effekt på 2x400w i 8 ohm, eller 2x800w i 4 ohm i denne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn