Cocktail?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Da min kanadiske nabo flyttet tilbake til hjemlandet etterlot han seg to kasser med diverse sprit utenfor døren min. Sikkert hyggelig ment, men hva skal jeg gjøre med Jack Daniels og annen bourbon, ymse kubansk rom og likører? (Og man er jo tross alt norsk nok til at tanken på å helle det hele i vasken blir noe fremmed.) Har aldri vært noe særlig på cocktails, bortsett fra en og annen Gin & Tonic i tropiske og malariabefengte strøk, så spørsmålet er om det finnes noen gode internettressurser der ute hvor man kan taste inn hva man har og få forslag til snedige oppskrifter på cocktails til å lure innpå årets sommergjester?

G

Gjestemedlem

Gjest
noruego skrev:
Da min kanadiske nabo flyttet tilbake til hjemlandet etterlot han seg to kasser med diverse sprit utenfor døren min. Sikkert hyggelig ment, men hva skal jeg gjøre med Jack Daniels og annen bourbon, ymse kubansk rom og likører? (Og man er jo tross alt norsk nok til at tanken på å helle det hele i vasken blir noe fremmed.) Har aldri vært noe særlig på cocktails, bortsett fra en og annen Gin & Tonic i tropiske og malariabefengte strøk, så spørsmålet er om det finnes noen gode internettressurser der ute hvor man kan taste inn hva man har og få forslag til snedige oppskrifter på cocktails til å lure innpå årets sommergjester?
Trist med naboer som bruker døren din som avfallsplass. :mad:

Tøm djevelskapen i vasken før det er for sent.

[video]Od6nMIVgeZ0[/video]

(J.D. er forøvrig ikke en Bourbon). Drikkes i høye glass med masse is. Helt ok i sommervarmen,

Kubansk rom er fin til daiquiris og mojitos.

Likører er greit hvis du får barn på besøk. Evt. 1 del likør, i del sterk kaffe, 1 del lett ristet kremfløte i ganske små glass lagvis. Funker med det meste av likører. Spesielt litt utover kvelden.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.138
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Trodded dette var en tråd om at siste nr av Cocktail var kommet i butikkene men ikke til abonnentene. Og så var det bare sprit....

G

Gjestemedlem

Gjest
Du får si ifra om du går lei og vil bytte det hele i en kasse hansaøl eller to. :)

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Sil driten gjennom Norit aktivt kull, drikk det med appelsinjuice

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
noruego skrev:
Da min kanadiske nabo flyttet tilbake til hjemlandet etterlot han seg to kasser med diverse sprit utenfor døren min. Sikkert hyggelig ment ...

Håper bare at du har vært en god nabo (les ikke mye høy musikk)
slik at du ikke får noe jævelskap blandet inn i ... ::)

Forresten så ligger det masse oppskrifter ute på nett
f.eks:
http://bartenderen.no/

Mvh Jan I

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
erato skrev:
Trodded dette var en tråd om at siste nr av Cocktail var kommet i butikkene men ikke til abonnentene. Og så var det bare sprit....
Hehe, tenkte ikke på den koblingen, men man får da både tro og håpe at nye utgivelser av bladet Cocktail ikke avstedkommer like emosjonelle skriverier om betydningen av nye modellers kablerier der, som her på berget...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Gjestemedlem skrev:
Du får si ifra om du går lei og vil bytte det hele i en kasse hansaøl eller to. :)
Transportutgifter, for ikke å snakke om skatt og avgifter, gjør nok det umulig...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
ErosLoveking skrev:
noruego skrev:
hva skal jeg gjøre med Jack Daniels og annen bourbon, ymse kubansk rom og likører?
ærre muli' ?
Ja, men takk for gode tips!

Hadde nok blitt skuffet om du ikke hadde svart på dette ropet om hjelp:)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
wotg skrev:
www.webtender.com
Ellers så kan du jo spørre meg - 8års erfaring som bartender :)
Takk, takk, kommer sikkert tilbake i neste uke da jeg skal ha hageparty neste helg og satser på å få rydde unna litt likvidia da :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.719
Torget vurderinger
0
noruego skrev:
Takk, takk, kommer sikkert tilbake i neste uke da jeg skal ha hageparty neste helg og satser på å få rydde unna litt likvidia da :)
Takk da er det jo bare for deg å legge ut adressen, så kommer vi og hjelper deg å løse problemet! ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Spiralis skrev:
noruego skrev:
Takk da er det jo bare for deg å legge ut adressen, så kommer vi og hjelper deg å løse problemet! ;D
Hehe, ja det er tydelig at det er ingen ende for altruismen her på Sentralen :)

Topp Bunn