Coax til USB omformer

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.867
Antall liker
17.418
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Ett kort søk på interwebben gir litt resultat, men jeg lurer på om noen har erfaring med en slik omformer/adapteri eget oppsett?
Hvilken modell?

Har USB DAC inn i forsterker. XMOS USB, AKM 4490 DAC chip; PCM streams opp til 384kHz.

Bilde som eksempel funnet på nett... (Jeg trenger altså CoAX til USB B (Ikke som på bildet altså :) )

unnamed-3.jpg
 
Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.703
Antall liker
7.807
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Søkt litt rundt og tror nesten ikke det finnes det du etterspør Jørgen. Hverken med USB-B-kontakt direkte eller USB-A hvor du da kunne koblet med standard printer/DAC-kabel. Du trenger da en boks med coax inn og en usb utgang. Motsatt vei er det drøssevis av produkter, men mulig det ikke er teknisk mulig å gjøre om et elektrisk coax-signal til usb.

Du ville uansett vært begrenset til 192kHz som er maks for coax-grensesnittet, selv om dette sikkert er noe du kunne levd med.


ps. Vet ikke hva slags type kilde til vil koble til fra coax, men det finnes noen streamere med USB-utgang for lyd dersom det er noe slikt du tenkte å koble til.
 
Sist redigert:

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Støtter forrige taler... Usb->coax finnes det mye å velge i.... Motsatt vei... aldri sett faktis.

-Kai
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Ett kort søk på interwebben gir litt resultat, men jeg lurer på om noen har erfaring med en slik omformer/adapteri eget oppsett?
Hvilken modell?

Har USB DAC inn i forsterker. XMOS USB, AKM 4490 DAC chip; PCM streams opp til 384kHz.

Bilde som eksempel funnet på nett... (Jeg trenger altså CoAX til USB B (Ikke som på bildet altså :) )

Vis vedlegget 583144
usb-adapter-a-hun-b-han.jpg


Denne i kombinasjon med den du har avbildet vil vel løse problemet. 35 kroner fra https://www.123elektronikk.no/usb-adapter/usb-adapter-a-hun-b-han.asp Jeg ser de ikke ha den på lager for tiden, men den er ikke vanskelig å finne hos andre som f.eks. Amazon eller Ebay.
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
Jeg tror du må ut i proff-markedet for å finne noe slikt.

Jeg fant en sak på Ebay i fjor en gang som hadde XLR -> USB. Tror den bare kostet $100. Men jeg handlet ikke...
For ordens skyld, det var AES3 inn på XLR kontakt.
 
Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.703
Antall liker
7.807
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ett kort søk på interwebben gir litt resultat, men jeg lurer på om noen har erfaring med en slik omformer/adapteri eget oppsett?
Hvilken modell?

Har USB DAC inn i forsterker. XMOS USB, AKM 4490 DAC chip; PCM streams opp til 384kHz.

Bilde som eksempel funnet på nett... (Jeg trenger altså CoAX til USB B (Ikke som på bildet altså :) )

Vis vedlegget 583144
Vis vedlegget 583374

Denne i kombinasjon med den du har avbildet vil vel løse problemet. 35 kroner fra https://www.123elektronikk.no/usb-adapter/usb-adapter-a-hun-b-han.asp Jeg ser de ikke ha den på lager for tiden, men den er ikke vanskelig å finne hos andre som f.eks. Amazon eller Ebay.
Det vil nok ikke fungere fordi den som jorwed la ved bilde av kun er enveis, altså usb til coax. Så da blir det dårlig med lyd selv om man klarer å koble det til slik som du sier med den adapteren..
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Aha, min feil. Jeg leste ikke innlegg #1 godt nok.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.867
Antall liker
17.418
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Takk for mange gode innspill. Jeg ønsker å koble en Bluesound Node i en Moonriver 404 forsterker. Denne har bare USB dac.
Så alternativene mine er vel å enten bruke Bluesounds interne dac eller bruke en ekstern dac (Bel Canto)...

Jeg får teste litt når forsterkeren ankommer.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.703
Antall liker
7.807
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Takk for mange gode innspill. Jeg ønsker å koble en Bluesound Node i en Moonriver 404 forsterker. Denne har bare USB dac.
Så alternativene mine er vel å enten bruke Bluesounds interne dac eller bruke en ekstern dac (Bel Canto)...

Jeg får teste litt når forsterkeren ankommer.
Ja du får teste litt..
Eventuelt selge Noden og kjøpe Auralic Aries Mini, den skal kunne gi lyd ut over USB etter hva jeg kan se.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.326
Antall liker
3.670
Torget vurderinger
1
Bel Canto og Musical Fidelity hadde noen for noen år siden ihvertfall, brukte en fra Bel Canto selv.
 
Topp Bunn