Gratulerer med flott spiller! Jeg vurderte sjøl Performance SE "Black Pearl", og hadde neeesten bestilt en. Den fikk svært så gode omtaler /tester i utenlandske hifi-magasiner, bl.a. i HiFi News. Så dukka det opp en pent brukt Vpi Scout her på Sentralen, og det ble sånn. Jeg er veldig godt fornøyd med den, men jeg er ikke i tvil om at Clearaudio'ene er svært gode vinylspillere, og at du vil få mange gode stunder med din!
På Vpi'en er det en platestrammer. Den fungerer veldig godt. På min forrige spiller, en Harman Kardon T-60, var det et lodd. Det fungerte også svært bra. Det er godt hørbart på begge disse spillerne at lydbildet blir "strammet" opp ( bokstavelig talt! ) ved bruk av lodd eller platestrammer. Jeg anbefaler deg å prøve forskjellige kabler. Jeg hadde god erfaring med BM Revelation ic'er. De er nokså stive, så en liten, lett Riaa kan fort bli vanskelig på få til og stå skikkelig. Jeg fikk anbefalt en dedikert phono-kabel, NordOst Frey. Den har jeg fremdeles, og jeg tør påstå at den er knakende god. Lydbildet ble betydelig klarere og med større attakk, enn med andre ic'er som jeg har prøvd. Den kan kanskje bli litt lys / skarp, hvis combo'en din lydmessig heller i samme retning...
Uansett, gratulerer og lykke til!