Clearaudio Concept

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Skal anskaffe ny platespiller, og synes Clearaudio Concept m/Verify tonearm virker som en solid og brukervennlig spiller. Er det noen av dere som har hørt/testet denne?
Har tidligere hatt Rega Planar 3 og Project Debut III. Sistnevnte ble solgt for en måneds tid siden, og vinylabstinensene river allerede i kroppen... :)
RIAA'en min er en Lehmann Audio Black Cube Statement. Denne har jeg ingen planer om å bytte ut med det første.

Setter pris på alle innspill på andre alternativer jeg burde vurdere i samme prisklasse (8-10k)

Mvh
Stian

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.739
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ikkje testa ut Concept/Verify endå, men Clearaudio er utmerka spelarar, som har slike kvalitetar som hfi-folk er glade i. Dei slepp gjennom alle detaljar, er anstendig enkle å ha med å gjere, og er svært så korrekte i attgjevinga. Hovudmotstandarane er etter mitt syn VPI, som startar med Scout, i prisklasse nokre tusenlappar over prisnivået du nemner. Desse er meir sprudlande og "ivrige i tenesten", men kanskje noko mindre presise og objektive med detaljane. Så har vi Nottingham. Her må du også litt opp i pris, og då får du ein litt meir sær spelar, som har absolutt taus bakgrunn og flott detaljattgjeving. Så spørs det om du vert fornøgd med armane som er vanleg til NAS...
Du har vel fått lytta til Clearaudio før kjøpet? Eg likar Solution ein god del betre enn Emotion, og har inga erfaring med Concept, så eg uttalar meg på svakt grunnlag. Eg er særleg opptatt av motoren. Den store Solution/Champion-saken er noko av det beste eg har høyrt (og eg brukar VPI, som er rekna for å vere eksepsjonell), i motsetnad til den vesle Emotion-motoren, som er OK, men langt frå same klasse som dei større. Concept-motoren liknar mest på denne.....

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Takker for svar!
Joda, har da lyttet litt til spilleren, og syns det låt riktig så bra. Kommer nok til å gå for denne, så får vi jo se om jeg opplever driftsproblemer av noe slag.

Mvh
Stian

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Da er spiller i hus. Har dessverre ikke tid til å rigge den opp før i morra kveld, så her må det opptil flere tuber med tålmodighetskrem til for å holde ut...
Spennende med ny spiller igjen, etter å ha snurret plater på min fars helautomatiske Technics fra 1985 til 1989, Toshiba (min første egne spiller) fra 1989-1995, Rega Planar 3 fra 1995-2003 og Project Debut III fra 2003-2010... :)

Lenge leve vinylen!

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Det gikk kjapt og greit å koble opp spilleren. Velfungerende vater fulgte med. Har hørt mye plater den siste uka, Beethoven, Jeff Lynne, Pink Floyd, Iron Maiden, Artch, Unleashed, rett og slett de fleste sjangre min schizophrene platesamling kan by på... Concept'en spiller meget bra. Alt virker solid og gjennomtenkt, og spilleren er en fryd å bruke. Forbedringen i forhold til tidligere spillere jeg har hatt er stor.
Har også bestilt støvlokk fra Clearaudio som er tilpasset spilleren. Nesten synd å skulle skjule den, så vakker som den er, men jeg tror den vil ha godt av det i perioder den blir lite eller ingenting brukt.
Det eneste som gjenstår nå er å få koblet den til jord, for å bli kvitt en liten durelyd som irriterer litt. Jeg regner ihvertfall med at det bare er det som skal til. Har p.t. dessverre ikke tilgang til jordet kurs til anlegget. Satser på å få ordnet det etter hvert (har nettopp flyttet inn i nytt hus), men går det an å ordne dette på noen annen måte i mellomtiden? Kabel til jordspyd i hagen? Slikt har jeg liten peiling på, så jeg vil være takknemlig for tips i denne forbindelse.

Mvh
Stian

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Det er fin omtale av Concepten i juliutgaven av Hifi News.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Seks svar, og her kommer det syvende, og fortsatt ingen bilder?
FY!! :D

Gratulerer med ny spiller :)

R

M

musicus

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Her kommer det åttende. Spilleren ser veldig fin ut. Den er testet i siste HiFi News. Nattbordslektyre i kveld.
Nydelig spiller, liker det enkle designet og "alt i ett" (inkl pu), konseptet deres med denne, en mulig kandidat i budget klassen, til ca 12 K Sek....

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Flott spiller dette, den var på lista mi også før byttet.
Siste Hifi News, Zomby, er det det med spydspissthorensen på forsiden?

Mvh
Rolf

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det lå et nytt HFN i posten i går. Emillé røramp og nye B&W 805 D foran.

Fikk forresten ikke lest test av spilleren, men de kaller den 'outstanding product'. Leser den utover dagen.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
608
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Hei

Noen som har fått testet concepten? Jeg har en slik og gjort meg noen tanker om den, men hva synes dere andre?

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
982
Sted
Kristiansand
Har spilt mye på den, og er strålende fornøyd! Fyldig og rytmisk lydbilde. Rockefotmuskulaturen får kjørt seg! Enkel og grei i bruk. Har ikke opplevd problemer av noe slag. Kan trygt anbefale denne spilleren!

Topp Bunn