Clearaudio Champion Limited vs Pro-Ject Xtension 9

åsmund_teodor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
292
Antall liker
93
Hei!

Har noen kjennskap til disse spillerne? Jeg har en Xtension 9 som jeg er sånn passe fornøyd med, men kjenner til en Clearaudio som kanskje kan kjøpes relativt rimelig. Det er min avdøde farfar som eide den, så å affeksjonsverdien er uansett stor. Head-fioppsettet mitt kommer fra ham. Lurer på om det er en Conrad Johansen phonoforsterker liggende også. Har det noe for seg lydmessig å kjøpe den spilleren og ev phonoforsterkeren?


-Åsmund
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dobbeltja! Champion er veldig bra - nøytral og nyansert. (eg testa level 2 med den rimelegaste tangentialarmen, og det var uhyre bra: Clearaudio Champion Level 2)
Og Conrad Johnson har veldig gode riaatrinn, når dei har rette pickup å arbeide med. Utfordringa består i å etter kvart finne ein pickup som er i samsvar med den aktuelle armen og riaatrinnet, og samstundes leverer etter din musikksmak. Og slike utfordringar er meir hygge enn stress, kan eg love deg.
 

åsmund_teodor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
292
Antall liker
93
Dobbeltja! Champion er veldig bra - nøytral og nyansert. (eg testa level 2 med den rimelegaste tangentialarmen, og det var uhyre bra: Clearaudio Champion Level 2)
Og Conrad Johnson har veldig gode riaatrinn, når dei har rette pickup å arbeide med. Utfordringa består i å etter kvart finne ein pickup som er i samsvar med den aktuelle armen og riaatrinnet, og samstundes leverer etter din musikksmak. Og slike utfordringar er meir hygge enn stress, kan eg love deg.

Kult! Aner du noe om hvilke prisnivå de ligger på? Er litt usikker på hvilke trinn den er. Lurer på om den har den ekstra basen, men ikke sikker.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
desse modellane har ikkje vore importerte på ei stund, men skulle vere kapable til å måle seg med ganske så ambisiøse spelarar.
veit du kva arm som står på? Det er gjerne ein Rega, som er ok, men ikkje på langt nær så gode som tangentialarmane dei lagar sjølve.
 

åsmund_teodor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
292
Antall liker
93
Jeg antar at det er armen som fulgte med. Kan prøve å finne ut mer om den.
 
Topp Bunn