Classic Records vinyl

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.842
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    ehh! du drog frem noen standard Mofi når det var snakk om UHQR-Press, nybegynner feil bare!
    Nettopp! Jeg misforstod deg da ikke. Men trenger vi å dra denne videre? Jeg tror ikke jeg gidder i hvert fall. Ser ikke helt betydningen. Uansett var skiven av middels interesse for meg og kunnskapen om den var derfor null. Jeg forsøkte å være behjelpelig med å finne den frem for de som måtte være interessert og gjorde det jeg kunne med den kunnskapen jeg hadde. Hvor stor lydforskjellen er kan sikkert også diskuteres. MoFi skiver lyder gjerne svært godt også.

Mvh
    Roysen
    Jo du skjønnte ikke vad UHQR-press er!
    Makan til kranglefant. Du har jo helt rett i din uttalelse men totalt feil i din konklusjon. Å mangle kunnskap om noe er ikke det samme som å misforstå noe. Vanskelig med norsken?

Mvh
    Roysen[/QU Selv etter 25år her nå ikke er helt inne i systemet! Vad var feilet med konklusjonen?

Roysen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Antall liker
    507
    Torget vurderinger
    0
    Jo du skjønnte ikke vad UHQR-press er!
    Makan til kranglefant. Du har jo helt rett i din uttalelse men totalt feil i din konklusjon. Å mangle kunnskap om noe er ikke det samme som å misforstå noe. Vanskelig med norsken?

Mvh
    Roysen[/QU Selv etter 25år her nå ikke er helt inne i systemet! Vad var feilet med konklusjonen?
    Dersom du vil vite får du sende meg en PM så vi får avsluttet dette og kommet tilbke til topic.

Mvh
    Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Syndig fetmat, den smörgåstårtan... Spørs om jeg har godt av det før prolapsen slipper meg ut på sykkel igjen.... :rolleyes:

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Sorry. I rocken er det førstepress fra opprinnelseslandet som er gral. Praktisk talt uten variasjon, flightcase eller ikke.
    Ja takk begge deler mener nå jeg. Man samler UK turkis og spiller Classic plata:)

Er det lyd, og kun det, man er ute etter så finner man den beste, for samleren så er det mer komplisert enn som så som du sier. Men det skal sies at Classic sine LZ utgivelser låter veldig bra men det er ikke tvil om hva som (for meg..) gir størst eierglede.

IMG_1467.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg spiller mine Pink Island KC'er. Jeg har Panegyric reissues (som er veldig gode), men det er ikke like stas. Samme med orange RCA UK-Bowie, som jeg også har en og annen god reissue av.

En ting er at jeg synes originaler generelt låter bedre. En annen er at det er tidsdokumenter, en remaster som er 'bedre' er ikke av samme tid, samme mennesker, samme stykke historie.

Av og til er det nødvendig å 'rette oppatt alle feila frå i går' og alt det der, men det gjøres oftere enn det som er nødvendig, i mine øyne oftere enn ønskelig også.

Selvsagt er det greit å få tak i en plate i det hele tatt, og å kunne betale for den. Det er det gjenutgivelser er til. :D

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.842
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke sikker på vad som er best her, Classic/org? forskjell er det! 200g vinyl er tjukkt i grenseland for VTA justering.

DSC_1452.jpg

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg spiller mine Pink Island KC'er. Jeg har Panegyric reissues (som er veldig gode), men det er ikke like stas. Samme med orange RCA UK-Bowie, som jeg også har en og annen god reissue av.

En ting er at jeg synes originaler generelt låter bedre. En annen er at det er tidsdokumenter, en remaster som er 'bedre' er ikke av samme tid, samme mennesker, samme stykke historie.

Av og til er det nødvendig å 'rette oppatt alle feila frå i går' og alt det der, men det gjøres oftere enn det som er nødvendig, i mine øyne oftere enn ønskelig også.

Selvsagt er det greit å få tak i en plate i det hele tatt, og å kunne betale for den. Det er det gjenutgivelser er til. :D
    Det er ikke mulig å være uenig med deg her. Men nyutgivelser kommer og de trengs. Og da kan man like godt gjøre det skikkelig. Og der synes jeg at Classic var meget gode. Helt likt er det vel praktisk talt umulig å få til men minst mulig rettelse slik som Classic gjorde det (og noen få andre) går an. De var av de beste når det gjelder det å være tro mot både lyden og cover. I de verste tilfellene av re-utgivelser så har ofte artistene selv vært involvert. Ikke sikkert det blir så spennende med de neste fra LZ katalogen som er på trappene for å si det sånn...Det er mange re-utgivelser der ute som er så dårlige at man burde vurdert tiltale for å kødde med historien.

Jeg er såpass tilårskommen at jeg kjøpte mye av dette på 70 tallet, uten å tenke på farge på label, utgiverland eller nummer, men kan tro jeg er glad for at de står der i dag. Har selvfølgelig betalt blod for plater jeg også og det er ikke mye her i livet som slår den kribblingen når man har fått tak i den der som vi har letet etter i noen år.

Happy hunting!:)...and listening..

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn