Classé sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    For klarifisering så åpner linken med et demanti, om enn ikke et overbevisende ett.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Leste akkurat en artikkel om at classe stenger dørene i begynnelsen av oktober. Ser at det har vært nevnt her i tråden tidligere også.
    Kan det stemme? De lanserte jo akkurat noen nye modeller (tenker blant annet på 2200i).
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Desværre stemmer det, fabrikken lukker og B&W vil tage sig af reserve lagret til de produkter som er solgt.
    Skulle komme nogle gode tilbud i fremtiden på Classé produkter!
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hva med service oppdrag osv.. Noen som vet hvem som kan ta over?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Classe går da ikke sund....
    Excerpt from Strata-Gee:
    < Multiple sources are telling us that on Friday, October 6th, the Montreal headquarters of Classé will close their doors for the last time and all remaining employees will be let go. This includes the dismissal of Classé President Dave Nauber, who has been with the company since 2002. Classé is part of the B&W Group, which itself is going through a major restructuring in the wake of the dismissal of President Doug Henderson as we reported to you back in July.
    According to our sources, a recently percolating deal to purchase Classé from B&W fell through, leading the company to decide to shut the doors on October 6th. Getting information from Bowers and Wilkins is about as easy as giving a Bengal tiger a dental exam, as the company has been very tight-lipped about their plans. However, sources have come forward to paint a picture of radical transformation of B&W’s historically significant brands.
    We have learned that the company has ceased manufacturing all of the Classé lines, and is sitting on significant inventory of certain models. However, the company may push the button on a small additional manufacturing run of select models in order to better balance out their inventory to help make their remaining stock more saleable. Beyond that, there are no plans for future manufacturing.
    A Small Additional Manufacturing Run…Then Done >

    Interessant å se at HFK stillet ut produkter som ikke akkurat virker å ha fremtiden foran seg i Horten.
    Og hva med de som bestiller Classé nå?

    Triste greier....
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er trasig:(
    Mulig man sitter på et samlerobjekt snart da:)
    Ja Classé er nok ikke det eneste merket som må legge ned når storkapitalen overtar selskapene. Crown skal også legges ned.

    Da er Crown K2 bassforsterkeren min og CDT-300 DVD drivverket mitt rammet av nedleggelse. Nå er begge apparatene i topp stand, og pga garanti fikk jeg helt ny Classé spiller. Den er knapt nok innspilt. Classé har hatt et omdømme til å ha den beste servicen i bransjen. Jeg tror at det ikke var noe galt med spilleren min, men likevel fikk jeg ny. Jeg tror at det var forstyrrelser på strømnettet i stuen som var årsaken. Den nye spilleren hadde og problemer der, men ikke på det nye musikkrommet. Det er trist når hifi merker jeg har kjent til i over 30 år må legge inn årene. Får håpe at de blir kjøpt opp eller starter opp som et nytt merke hvis de klarer å beholde de dyktige utviklerne.

    Men merkelig å legge ned Classé når de akkurat har brukt mye penger på å utvikle nye produkter. Vi får nå se om det blir en endelig nedleggelse.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg la ut et spørsmål på hifi klubbens facebook sider ang. classé og ryktet om nedleggelse. De bekreftet eller avkreftet egentlig ingenting, de skrev bare at det ville bli noen endringer.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Servicen har vært helt upåklagelig gjennom hele min tid med Classè. Kanskje derfor de eventuelt går inn? Fikk en splitter ny CA-200 etter å ha blitt plaget med et bruktkjøp:p

    Satser likevel på at dette går over og en revivel oppstår. Kunne tenkt meg et par monoblokker for etterhvert å oppgradere til...? 802, kanskje...?

    Tiden vil vise:)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg er opptatt av én ting og det er fortsatt produktutvikling og videreføring av Sigma SSP MKII som jeg antar det isåfall blir satset på.
    AVS tråden er full av rapporterte bugs (fra meg) som trengs å fikses.
    Det som frustrerer desto mere er at det er så få kompetente folk man kan bryne seg litt på.
    Når man rapporterer noe så er det ingen som kan teste og reprodusere ens funn, så man lurer på om man er den eneste med disse problemene, eller om alle andre har styrt unna i tide.

    Jeg er ganske kravstor, men det må man få lov å være når man kjøper det man opplever som dyrt og top notch utstyr og istedet får ‘mediocre’ apparater i fanget.
    SSP er veldig bra på en del områder, så det er synd at manglende robusthet river ned brukeropplevelsen. Jeg har dog tro på at det meste kan fikses hvis man kommer igang igjen.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kan ikke hifi klubben gi deg support?
    Jeg føler vel ikke akkurat det.
    Har holdt dem i loopen, men det virker som om de er prisgitt andre, egentlig.
    De har jo ikke engang MKII modellen inne i butikkene - hvordan skal de da reprodusere mine problemer?!
    De fortsetter å selge Classė produkter til full pris som om ingenting har hendt - ikke akkurat tillitsvekkende......
    (Hvem ønsker å kjøpe/satse på et usupportert brand som ikke er i markedet lenger?).
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.142
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Skremmende!

    Jeg har hatt et par runder hos dem med min pre. også med noen feilmeldinger som måtte sjekkes opp samt legge inn siste fw.
    Og noen fremprovoserte artifakter som var min egen uvitenhet ( Alt var i orden:rolleyes:) Men jeg vil påst de har møtt meg med åpne armer med all den ekspertise de har.

    Men nå bor jo jeg i Oslo og opplever at de kan sakene sine her, vet ikke med stavanger men det burde gå bra der også vil jeg tro?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Mitt berettiget håp er at Sigma serien videreføres slik at mine SSP bugs kan klareres ut. Har vel kommet hint om dette.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.142
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Spørsmål!

    Noen som vet SIKKERT om aux utgangene på ssp800 fører lfe signalet når de er konfigurert som sub,
    eller om det kun er sub utgangen?

    Etter en lytteøkt i kinomodus ble det påpekt at det hørtes ut som om lfe sporet ikke kom med. Det er greit med trykk men det manglet liksom litt i kjente scener.

    Vedkommende har muligens rett i sine antagelser.
    Jeg stiller meg bak påstanden med begrenset erfaring da jeg sjelden ser film på de nivåer vi brukte i dag:)

    Jeg har begge mine subber koblet på aux og ikke på sub.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmål!

    Noen som vet SIKKERT om aux utgangene på ssp800 fører lfe signalet når de er konfigurert som sub,
    eller om det kun er sub utgangen?

    Etter en lytteøkt i kinomodus ble det påpekt at det hørtes ut som om lfe sporet ikke kom med. Det er greit med trykk men det manglet liksom litt i kjente scener.

    Vedkommende har muligens rett i sine antagelser.
    Jeg stiller meg bak påstanden med begrenset erfaring da jeg sjelden ser film på de nivåer vi brukte i dag:)

    Jeg har begge mine subber koblet på aux og ikke på sub.
    Mener du skal få lfe over sub uansett, om det er riktig konfigurert, men der har jeg en bemerking.
    Jeg mener sub utgangen skal benyttes og så følge opp med aux etterhvert som flere sub henges på systemet.
    Mono: med 1 sub blir det sub utgangen, ved 2 eller 3 sub blir det sub utgang + aux 1 og eventuelt aux 2 med tilvalget mono 2 eller mono 3
    Stereo L-R: med 2 sub skal subutgang brukes for venstre sub og aux 2 brukes for høyre sub
    L-C-R: med 3 sub skal blir det som for stereo L-R + centersuben kobles til aux 1

    edit:ved L-R eller L-C-R skal ikke mono 2 eller 3 benyttes, men det som passer ;)
     
    Sist redigert:

    homecinema

    Medlem
    Ble medlem
    29.03.2006
    Innlegg
    19
    Antall liker
    110
    Her har det ikke vært mye aktivitet i det siste (eller nest siste :p) så da får jeg aktivere tråden litt igjen. Har ikke vært imponert over Classè før, men Delta-serien er virkelig kvalitet. Gikk til innkjøp av Delta Pre og Mono og har hektet på et par Sonus faber Il Cremonese ex3me. Classè-settet er utrolig strømsterkt og har power så det holder. Preampen er full av muligheter og imponerer også mtp dac. Kan absolutt anbefales :cool:
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn