Clapton/Winwood på NRK 1

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
502
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Verdt å få med seg ;)

I kveld/natt NRK 1 kl. 00.20

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.012
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Denne konserten er også å finne på blu-ray, og som jeg har sagt før:
"Ypperlig lyd, ypperlige bilder, ypperlige artister, ypperlig musikk"!

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.403
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
SaltyDog skrev:
Denne konserten er også å finne på blu-ray, og som jeg har sagt før:
"Ypperlig lyd, ypperlige bilder, ypperlige artister, ypperlig musikk"!
Jepp, gleder meg :D

gismo

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Har sett dette konsertopptaket før OG har skivene. Absolutt verd å både se og høre!!!
Folk uti 60-årene er ikke lenger sånn som de var i min ungdom! Og takk for det!

mvh. VilhelmW

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Skandaløs dårlig lyd! :mad:
Hvorfor ødelegges musikk med denne f... komprimeringa? :eek:

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Stadig vekk like fasinerende å se Clapton, med sin dårlige teknikk, spille så sjelfullt. Dårlig lyd på NRK merkelig nok. Den er bra på blue ray. ??

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Yepp, lyden på dette opptaket er elendig på NRK.

Hva mener du med Clapton's dårlige teknikk? Det er en blueslegende du snakker om, og jeg tror ikke at verdensartister som John Mayall, B.B.King, J.J. Cale osv., ville spilt sammen med mannen om teknikken var så dårlig. Mulig at han ikke er en eksperimentell virtous som Jeff Beck, men Clapton kan jo synge ei strofe eller to - mens han trakterer Fenderen.

Jeg har fortsatt til gode å høre noen som kan få frem akkurat den go'låten fra gitaren som det Eric Clapton får til. Når det gjelder teknikk, holder jeg personlig Carlos Santana og McLaughlin som blant de beste. Men E.C. er noe heilt, heilt for seg sjøl. Han gjør jobben streit, uten alskens klovnerier, grimaser og anna fjas.

mvh. VilhelmW

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Clapton er så vidunderlig upretensiøs at det er en fryd.Han får alt det vanskelige til å høres så enkelt ut.
Winwood,er jo egentlig nesten like bra han,men jeg har litt tungt for å tilgi ham leflingen med det verste 80 tallet hadde å by på av møkkalyd og dertil tilhørende møkkamusikk (personlig mening selvfølgelig).Ikke for det; han var jo ikke alene av de gamle gudene i prostitusjonsforsøkene den gangen. Jeg husker dessverre enda et av Robbie Robertson sine soloalbum fra samme tid!

Men-alt er tilgitt! Jeg vil bare ikke huske,men det hender jeg gjør det likevel.. ;)
Mvh Rune :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Bortimot enig med deg, Rune U.

E.C. har bare blitt bedre og bedre med åra. Den siste skiva hans er faktisk ei av hans beste - om ikke den beste. Jeg bøyer meg i støvet, og håper at jeg er i stand til å utøve min profesjon med like stor grad av innlevelse, når jeg er på samme alder som disse gutta.

Når og hvor er det Clapton skal spille i Norge til neste år? Tror jaggu jeg må prøve å få fatt i biletter!

mvh. VilhelmW

U

utgatt60135

Gjest
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
Jeg synes det låter flott jeg :).
Musikken er flott, men ikke lyden vi blir tilbudt av NRK :mad:
Kan ikke spille høyt her, men dro opp lyden en kort stund. Høres helt normalt bra ut fra min HD getboks. Sikker på at det skyldes NRK? Hvordan høres det ut?

Edit; dynamikken er dårlig ja. Veldig lite trøkk i bassen av den grunn.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
NRK har jo tradisjonelt sett hatt veldig bra lyd på musikkrelaterte sendinger, så det var jo pussig isåfall.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Frognerbadet 9. juni. Dere har vel billetter?

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Høres helt greit ut her., men jeg spiller på et stereoanlegg,og ikke sourround.Anlegget er koplet til en Riks-TV dekoder,og det litt mindre ,men dog..-anlegget på oppholdsrommet er koplet på en Canal Digital sak.På sistnevnte er lyden noget dårligere-faktisk....
Mvh Rune :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
Kan ikke spille høyt her, men dro opp lyden en kort stund. Høres helt normalt bra ut fra min HD getboks. Sikker på at det skyldes NRK? Hvordan høres det ut?
Jeg har hørt verre enn dette, men jeg forventer at musikk sendes ukomprimert i den grad det lar seg gjøre.
Det mangler tredimensjonalitet og bredde, og høres komprimert ut. MP3 :mad:

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
Jeg har hørt verre enn dette, men jeg forventer at musikk sendes ukomprimert i den grad det lar seg gjøre.
Nettopp. Det burde være unødvendig.

U

utgatt60135

Gjest
oddgeir skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
Jeg kjenner en av de teknologiansvarlige, men han er på vei til Sharm for å svømme med haier.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
oddgeir skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
Jeg kjenner en av de teknologiansvarlige, men han er på vei til Sharm for å svømme med haier.
::)

U

utgatt60135

Gjest
Det er plass til hele den tynne mannen i det gapet :-X.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Begynte å se på konserten, men den ble etterhvert nedgradert til bakgrunnsmusikk da Clapten spilte den samme blues soloen for fjortende gang. I mine ører ble dette en intetsigende bluesjam som like gjerne kunne vært utført av et coverband på den lokale bøbben. Gjeeesp....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
JENO skrev:
Begynte å se på konserten, men den ble etterhvert nedgradert til bakgrunnsmusikk da Clapten spilte den samme blues soloen for fjortende gang. I mine ører ble dette en intetsigende bluesjam som like gjerne kunne vært utført av et coverband på den lokale bøbben. Gjeeesp....
Litt drøy påstand, men jeg skippet også ut av konserten av lignende årsaker - om enn ikke så ekstremt uttalt som dette. Det ble litt for mye snorking fra min ende av sofaen... ;)

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.403
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Begynte også å se på konserten, men den ble etterhvert avsluttet da senga fristet mere ;D
Sett bedre ja ;)

gismo

Topp Bunn