CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Flere med C-J og SF! Enig - det spiller flott sammen. (Skulle gjerne hatt Amati, men Guarneri Memento får holde)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Velkomponert anlegg du har satt sammen der, Evo2. I lengden er det klangbalansen som gir jevn trivsel foran lyd-alteret, og den skulle ha gode muligheter for å være i vater her. Min erfaring er at cj kombinerer fast, fin dybde med luftige, åpne og intakte klangegenskaper uten å bli sedat.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Velkomponert anlegg du har satt sammen der, Evo2. I lengden er det klangbalansen som gir jevn trivsel foran lyd-alteret, og den skulle ha gode muligheter for å være i vater her. Min erfaring er at cj kombinerer fast, fin dybde med luftige, åpne og intakte klangegenskaper uten å bli sedat.
    Takk,det spiller helt anerledes enn Luxman 590 AX det er ingen tvil om,mellomtonen ble magisk her nå.

    O
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer, Evo. Dette ser ut til å kunne levere magi, ja. Cj-komponenter har det med å roe ned hifi-nevrosene ganske så voldsomt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer, Evo. Dette ser ut til å kunne levere magi, ja. Cj-komponenter har det med å roe ned hifi-nevrosene ganske så voldsomt.
    Takk takk,hadde vært greit om ting satt her nå :).
    ET 250 høres lovende ut,Pre blir nok byttet ettervært tenker jeg.

    O
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    CT5 burde passe som hånd i hanske med ET250S. Skulle gi SF Amati nok å tygge på av klang, detaljer og perspektiv hvis det klaffer med signalkilde. Dessuten vokser homogenitet og flow merkbart med synergieffekten.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    CT5 burde passe som hånd i hanske med ET250S. Skulle gi SF Amati nok å tygge på av klang, detaljer og perspektiv hvis det klaffer med signalkilde. Dessuten vokser homogenitet og flow merkbart med synergieffekten.
    Det ble veldig bra dette,har ikke den bassen som jeg hadde med Luxman 590. Men detaljer og klang ble noe helt annet ja :)
    Marantz pre er god den men passet ikke helt til CJ. Er bare glede her nå:)

    O
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Bla litt tilbake og les Oles betraktninger rundt CT5, Evo2. Han kjenner CJ inngående og plasserer klangegenskaper presist, synes jeg.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    CT5 burde passe som hånd i hanske med ET250S. Skulle gi SF Amati nok å tygge på av klang, detaljer og perspektiv hvis det klaffer med signalkilde. Dessuten vokser homogenitet og flow merkbart med synergieffekten.
    Det ble veldig bra dette,har ikke den bassen som jeg hadde med Luxman 590. Men detaljer og klang ble noe helt annet ja :)
    Marantz pre er god den men passet ikke helt til CJ. Er bare glede her nå:)

    O
    Kanskje du bare har en strammere bass? 2 x 250 w gjør noe med lyden.....

    Mvh
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Slet med mye rörsus från Genalex Gold Lion-6922 i min Premier 17 LS2, så de fick ge vika till fördel NOS United 6922. Resultat - knäpptyst. Nu får de gå sig till så får jag se om det resulterade i stora utslag ljudmässigt.

    DSCF5259.jpg


    DSCF5262.jpg
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    awe, ser du skriver om Kimber KCAG i tråden till evo. Har idag en slik mellan CD-spelaren och min Premier 17. Med tanke på att digitalformatet får runt 5% av den totala speltiden här kanske jag ska pröva att flytta den. Enda platsen den är lång nog är mellan RIAA och pre så ska se om inte de två för byta plats i löpet av dagen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har endt opp med KCAG mellom Riaa og pre, crosswind. Nå skal jeg ikke gjøre dette til en tråd om signalkabler, men jeg har også hatt standard Oblivion, Cardas Golden Reference og Wireworld Silver Eclipse 7 i den posisjonen, og foretrekker KCAG på grunn av uanstrengt åpenhet i øvre mellomtone i nåværende oppsett.

    Vender tilbake til dette etter å ha fått skikk på en Premier 15 som foreløbig ikke er i spillbar stand. De små nyansene er faktisk viktige med tanke på mange timer med konsentrert lytting, der kabler kan være the icing on the cake.

    Som ikke det var nok, fikk jeg finere flow med Silver Bullet Plugs: Litt tystere, litt mindre kanter og knaster, litt lettere å få tak i de små hendelsene i lydbildet. Varianter av støy, trolig. Fra CD kan det være mer hipp som happ, men fra RIAA holder dette inntrykket seg over tid. Selvsagt kan svært mange faktorer spille inn i forhold til dette, så jeg vil på ingen måte påstå noe bastant.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har endt opp med KCAG mellom Riaa og pre, crosswind. Nå skal jeg ikke gjøre dette til en tråd om signalkabler, men jeg har også hatt standard Oblivion, Cardas Golden Reference og Wireworld Silver Eclipse 7 i den posisjonen, og foretrekker KCAG på grunn av uanstrengt åpenhet i øvre mellomtone i nåværende oppsett.

    Vender tilbake til dette etter å ha fått skikk på en Premier 15 som foreløbig ikke er i spillbar stand. De små nyansene er faktisk viktige med tanke på mange timer med konsentrert lytting, der kabler kan være the icing on the cake.

    Som ikke det var nok, fikk jeg finere flow med Silver Bullet Plugs: Litt tystere, litt mindre kanter og knaster, litt lettere å få tak i de små hendelsene i lydbildet. Varianter av støy, trolig. Fra CD kan det være mer hipp som happ, men fra RIAA holder dette inntrykket seg over tid. Selvsagt kan svært mange faktorer spille inn i forhold til dette, så jeg vil på ingen måte påstå noe bastant.
    Höres bra ut awe. Det är nu blivit genomfört bytte av signalkablar mella riaa och premier 17, så återstår det å se (höra) resultatet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    CT5 burde passe som hånd i hanske med ET250S. Skulle gi SF Amati nok å tygge på av klang, detaljer og perspektiv hvis det klaffer med signalkilde. Dessuten vokser homogenitet og flow merkbart med synergieffekten.
    Det ble veldig bra dette,har ikke den bassen som jeg hadde med Luxman 590. Men detaljer og klang ble noe helt annet ja :)
    Marantz pre er god den men passet ikke helt til CJ. Er bare glede her nå:)

    O
    Kanskje du bare har en strammere bass? 2 x 250 w gjør noe med lyden.....

    Mvh
    Det gjør nok det,men må spille en del høyere nå for og få den gode dypbassen.

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg kjører 2x480 W i ren klasse A på mine Futuraer. Bassen er nesten fraværende (for å overdrive litt). Så tkr har nok et poeng. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.657
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det var mye i ren klasse A.. Hvilke forsterkere er det snakk om? Bør ikke være nødvendig med panelovner en kaldt vinterkveld i det rommet.
    Har selv 22w i klasse A og 4u chassis med full dybde og gode kjøleribber. Det blir faktisk ganske varmt. På grensen til å ta på.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Du vet hvordan klasse A fungerer? Om du halverer impedansen halverer du effekten trinnet holder seg i klasse A. M800A trekker ca 400W på tomgang. Tipper 15 av de 480 Wattene går i klasse A
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vel, klasse A er matematikk. Skal du fore en last med 480W rms i klasse A må transistorene svinge 60V p-p. 60/4=15 15*60*2=1800W Litt headroom og effektrinnene dine skal kvitte seg med minst 4000W i ren varme.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tilbake til CJ :)
    Det som er artig her er jo detaljene som strømmer ut CJ komboen,den hadde jeg ikke med Luxman.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fikk denne inn i går,premier 11.
    For en fantastisk topp/mellomtone det er i denne,går ikke fullt så dypt som ET 250 S. Det sitter KT 88 i den men den er levert med 6550 rør. Leser at flere foretrekker 6550 i disse,er litt i tvil om hvem av de som får bli ET 250 eller premier 11???
    Stemmer og gitarer er utrolig bra med premier 11,og den flyten i musikken med flott kropp og fylde er besnærende.
    Samtidig er jeg blitt veldig glad i ET 250 også. Må høre noen uker her først før jeg bestemer meg for hvem som får bli.

    O
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Begge i biamp? :)
    Da må du jo nivåtilpasse den ene til den andre, har du mulighet for det?

    Mvh
    K
    Nei,det er det som er kjipt. Retep kommer en tur til tirsdag med en dippedutt som gjør det ;).
    Dette har jeg null peiling på så jeg venter med det til han kommer. Hadde vert fint om CT 5 hadde den muligheten men det har den ikke :(

    O
     

    hifigal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    35
    Grattis P11 og P12 er storslagne effektrinn fra glanstiden til CJ, vanskelig å matche det disse presterer av musikalitet og realisme i det viktige mellomtoneområdet :)

    Fikk denne inn i går,premier 11.
    For en fantastisk topp/mellomtone det er i denne,går ikke fullt så dypt som ET 250 S. Det sitter KT 88 i den men den er levert med 6550 rør. Leser at flere foretrekker 6550 i disse,er litt i tvil om hvem av de som får bli ET 250 eller premier 11???
    Stemmer og gitarer er utrolig bra med premier 11,og den flyten i musikken med flott kropp og fylde er besnærende.
    Samtidig er jeg blitt veldig glad i ET 250 også. Må høre noen uker her først før jeg bestemer meg for hvem som får bli.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    IMG_2532.jpg

    Premier 11 får bli,tror jeg angrer dypt om jeg ikke beholder den.

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du begynner virkelig å flotte deg, Evo. Grattis så mye.
    Fortsetter i "hjemmetråden" din......
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du begynner virkelig å flotte deg, Evo. Grattis så mye.
    Fortsetter i "hjemmetråden" din......
    Takk for det,G :)

    Det er en veldig god amp,passet veldig godt til SF Amati ;)
    Ja, CJ har jo vært i mine tanker lenge også, som du vet. Men nå overlater jeg jo all utprøvingen til deg, og så kan jeg se hva du ender opp med og kopiere. 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn