ChipAmp - Holder disse nivå?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Vurderer å bygge ChipAmp. Klasse D, A/B... Hva er det som gjelder for tiden?
 

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
2.316
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
Har bare prøvd kjipe chipamp både med og uten pirat deler(div ebay og chipamp.com) (lm3886,tda2030) konstruksjoner,men er ganske mye og bra lyd for veldig lite penger.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
nei egentlig ikke...gidder ikke legge mere energi i noe som virker dødfødt
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
nei egentlig ikke...gidder ikke legge mere energi i noe som virker dødfødt
Syns å kjenne meg igjen. Kan da like godt spille på ICE. Rør ligger til sjelen og er ikke lett å fortrenge.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: LMC

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
har kø av andre gjøremål som forbedrer lyden, og ikke focker den opp...
 

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
2.936
Antall liker
6.904
Sted
Kongsberg
Dette er jo den samme endeløse diskusjonen. Neurochrome forsterkerne er dritbra og man får ikke en mer perfekt forsterker per krone noe sted. Jeg har bygget et par og både målt og hørt på de. De gjør ingenting feil, og som LMC skriver: De har ingen sjel eller nerve. Akkurat slik en forsterker skal være.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
du er berettiget til å mene hva du vil...jeg hadde og et par som jeg prøvde på min hornrigg, både fullrange og som midbass forterker og den ga meg intet..ingen sjel, nerve, drive...kall det hva du vil og siden jeg betaler gildet her i huset er det ganske enkelt :ROFLMAO:
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
er som å se Hateful 8 på Netflix istedet for i 70MM
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.792
Antall liker
3.433
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
hei Zero.
Du stiller mange forskjellige spørsmål omkring forsterkere i forskjellige tråder, og som som man roper i skogen.

Det du bør merke deg i tilbakemeldingene fra Emokid og fra LMC, at til tross for at begge har bygget svært kompetente hornrigger, da har de veldig forskjellig tilnærming til å nå sine personlige mål. LMC har en en helt analog og kompromissløs måte til å komme til sitt mål og tro meg, systemet hans låter av en annen verden. Emo har gått en helt annen vei, en vei som jeg mener å ha sett at du også er på vei utpå dvs bruk av DSP i form av AL og lydkort til å styre systemet.
Det gir helt andre premisser, ikke i LMC sin smak men personlig synes jeg at den type systemer kan låte svært bra. Jeg har ikke hørt Emo sitt men en del andre.
Skal på ingen måte prøve meg på en sammenligning her, men som jeg har sagt i en annen tråd, der du har stilt i prinsipp samme spørsmål om en ifbm en annen teknologi. Du bør tenke igjennom helheten i det systemet du ønsker å bygge opp.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Min tilnærming til denne hobbyen er like mye teknikk og lyd som musikk. Av interesse for teknikken, forsøker jeg å få et inntrykk av forskjellige løsninger. Målet mitt er ikke målet, men veien. Noen ganger møter jeg meg selv i døra og det er greit nok.
 
Topp Bunn