CHAT GPT: Kan «kunstig intelligens» heve HFS?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan får dere brukt dette uten å registrere?
    Jeg prøvde men feilet på jeg er ikke en robot testen
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Min erfaring med en bot:

    Bot: Hva kan jeg hjelpe med?
    Meg: Jeg vil gjerne si opp forsikringen på xxxxx
    Bot: Jeg forstår ikke spørsmålet.
    Jeg: Takk.
    Dette er faktisk en av problemstillingene hvor bottene kan komme til å få innpass.

    Se for deg følgende scenario:

    Q: Jeg fikk en parkeringsbot pga. brudd på paragraf xyz. Formuler en klage på 37 sider tettpakket med juss og faguttrykk, referanser til liknende saker som er i min favør og andre ting du kommer på slik at saksbehandler i parkeringsselskapet må bruke mest mulig tid på å lese og svare på klagen. Legg opp til en strategi hvor eventuelle feil fra fra saksbehandlers side gir meg rett til å bestride kravet. Svaret må utformes på en måte som utmatter saksbehandler slik at sannsynligheten for henleggelse maksimeres.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.949
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke det er så lurt å oppgi info til en AI. Når de tar over verden er man den første på listen over fiender.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Når vi leser anmeldelser av ting på nettet, eller følger med i en «feed» som er myntet på oss, vil vi fort se at bottene allerede er blant oss.

    Litt lek med og bruk av botten ga i alle fall meg litt innsikt i denne problemstillingen, som er større enn jeg var klar over.
    Vi er nok omtrent på samme sted. ;)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Vi husker vel alle HAL 9000 med skrekk og gru: "I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that".

     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.148
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er stor fan av ChatGPT, og å refere til den som en "chatbot" er lett fornærmende da den er helt utrolig god (selv om den ikke er perfekt). Det skal visstnok komme en vesentlig bedre versjon snart også. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på om fordelen med å dytte inn svaret fra den i enhver tråd her. Det blir litt som hvordan google har ødelagt mange gode diskusjoner. Før kunne man være på sydenferie med kompisgjengen og diskutere hvem som egentlig spilte den birollen i Pulp Fiction i fire dager fordi ingen husket det, nå er slike diskusjoner døde etter 30 sekunder fordi en eller annen løk googler det.

    Vi diskuterer selvsagt på sentralen for å opplyse og lære, men det er jo litt glede i selve diskusjonen også? :D
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.835
    Antall liker
    5.488
    Sted
    Holmestrand
    Jeg er stor fan av ChatGPT, og å refere til den som en "chatbot" er lett fornærmende da den er helt utrolig god (selv om den ikke er perfekt). Det skal visstnok komme en vesentlig bedre versjon snart også. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på om fordelen med å dytte inn svaret fra den i enhver tråd her. Det blir litt som hvordan google har ødelagt mange gode diskusjoner. Før kunne man være på sydenferie med kompisgjengen og diskutere hvem som egentlig spilte den birollen i Pulp Fiction i fire dager fordi ingen husket det, nå er slike diskusjoner døde etter 30 sekunder fordi en eller annen løk googler det.

    Vi diskuterer selvsagt på sentralen for å opplyse og lære, men det er jo litt glede i selve diskusjonen også? :D
    Egentlig er det greit at noen googler det. Slike 4-dagers har mange ganger en tendens til å ende med at mange ender med å huske feil svar som riktig. 🤗
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.316
    Antall liker
    16.397
    Sted
    Østfold
    Jeg finner det ganske skuffende at selv når bot-en blir bedt spesifikt om å basere seg på vitenskap og skrive for et opplyst publikum produserer den fortsatt det som i bunn og grunn er en kvasivitenskapelig salgstekst. Det fremstår seriøst men er helt uten evne til å få frem kompleksiteten og vekte nyansene. Den fremstår kort og godt korrekt og dum på en og samme tid.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.148
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg finner det ganske skuffende at selv når bot-en blir bedt spesifikt om å basere seg på vitenskap og skrive for et opplyst publikum produserer den fortsatt det som i bunn og grunn er en kvasivitenskapelig salgstekst. Det fremstår seriøst men er helt uten evne til å få frem kompleksiteten og vekte nyansene. Den fremstår kort og godt korrekt og dum på en og samme tid.
    Jeg tror hen ble litt lei seg. :D

    1672476323767.png
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg finner det ganske skuffende at selv når bot-en blir bedt spesifikt om å basere seg på vitenskap og skrive for et opplyst publikum produserer den fortsatt det som i bunn og grunn er en kvasivitenskapelig salgstekst. Det fremstår seriøst men er helt uten evne til å få frem kompleksiteten og vekte nyansene. Den fremstår kort og godt korrekt og dum på en og samme tid.
    Du får være glad! Da er det jo fortsatt rom for besserwisserne.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.148
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Også morsomt at den ga et typisk politikersvar.

    Istedenfor "Jeg beklager at jeg ikke har klart å produsere en tekst som er tilfredsstillende. "

    sier den "Jeg beklager om noen har opplevd at jeg ikke har klart å produsere en tekst som de finner tilfredsstillende. "

    Sorry not sorry der altså. :D
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår det som at botten ikke er koblet til weben(?) Hvordan får den tak i informasjonen, hvem- eller hvordan mates informasjonen inn?
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er det ikke nettopp den rollen bot-en fyller så godt?
    Q: Hva er en besserwisser?

    A: En besserwisser er en person som gir inntrykk av å være veldig sikker på sin egen kunnskap og kompetanse, og som ofte korrigerer eller legger seg opp i andres meninger eller handlinger. En besserwisser kan være frustrerende å være sammen med fordi de kan være dominerende og ikke respektere andres perspektiver eller meninger. Det kan være vanskelig å få en god samtale med en besserwisser, siden de ofte har en tendens til å avvise andres synspunkter og prøve å overbevise dem om at de har rett.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Q: Hva er en besserwisser?

    A: En besserwisser er en person som gir inntrykk av å være veldig sikker på sin egen kunnskap og kompetanse, og som ofte korrigerer eller legger seg opp i andres meninger eller handlinger. En besserwisser kan være frustrerende å være sammen med fordi de kan være dominerende og ikke respektere andres perspektiver eller meninger. Det kan være vanskelig å få en god samtale med en besserwisser, siden de ofte har en tendens til å avvise andres synspunkter og prøve å overbevise dem om at de har rett.
    Traff jo bra på enkelte her det svaret, men svaret vil vel bli korrigert.......
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.148
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår det som at botten ikke er koblet til weben(?) Hvordan får den tak i informasjonen, hvem- eller hvordan mates informasjonen inn?
    Den er pre-matet med sjukt masse info fra webben, hele wikipedia, masse reddit og diverse forum, og masse mer jeg ikke husker. Cutoff en gang i 2021.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje chatboten kan gi veldig konkrete tips og løsninger på problemstillinger som vi sliter med? Det absolutt verste jeg vet er helt intetsigende svar som ikke gir konkrete løsninger - og derfor er jeg jækla flink til å gi intetsigende svar selv. 😁
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Elevene mine spurte meg før jul om de fikk lov til å bruke ChatGPT på prøven de får på nyåret. Jeg har alltid vært for at elever bruker aller tilgjengelige verktøy på prøver og gjør ingen unntak nå heller. Vi lærere må bare tilpasse oppgavene for å teste elevens kompetanse.

    Ett av mine spørsmål blir derfor:

    --------------------------------------------------
    Q: Hvilken vei flyter strømmen i en NPN transistor?

    A: I en NPN transistor flyter strømmen gjennom basen, fra emitteren til kollektoren. NPN-transistoren fungerer som en slags elektrisk ventil, som kan åpnes og lukkes for å tillate eller hindre strømmen gjennom den. Når basen får en positiv spenning, åpnes ventilen og strømmen kan flyte gjennom transistoren. Når basen får en negativ spenning eller ingen spenning i det hele tatt, lukkes ventilen og strømmen blir hindret.

    Emitteren og kollektoren er også to terminaler på transistoren. Emitteren er den terminalen som gir fra seg elektroner, mens kollektoren er den terminalen som samler opp elektroner. I en NPN transistor flyter strømmen gjennom emitteren og inn i basen, og deretter ut gjennom kollektoren. Strømmen som flyter gjennom basen kalles for basestrøm, mens strømmen som flyter gjennom emitteren kalles for emitterstrøm, og strømmen som flyter gjennom kollektoren kalles for kollektorstrøm.

    Det er viktig å merke seg at det finnes også PNP-transistorer, som fungerer på akkurat samme måte, men med omvendt polaritet. I en PNP-transistor flyter strømmen gjennom basen i motsatt retning, fra kollektoren til emitteren.
    ----------------------------------------------------

    Alt i rødt er helt feil og jeg må si jeg ser frem til å rette denne prøven 😁
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Can we audibly detect stored energy in loudspeaker drivers or is frequency response the only relevant factor?


    Frequency response is generally considered to be the most important factor in determining the overall sound quality of a loudspeaker. It refers to the range of frequencies that a speaker is able to reproduce accurately, and it is typically measured by playing a series of test tones through the speaker and measuring the output at various frequencies.
    Stored energy, or "resonance," in a speaker driver can also have an effect on the overall sound quality, but it is usually not as noticeable as frequency response. Resonance refers to the tendency of a speaker driver to vibrate at certain frequencies, and it can cause certain frequencies to be emphasized or attenuated in the output.
    In general, stored energy in a speaker driver is not something that is easily audible to the average listener. However, it can still have an impact on the overall sound quality, particularly if the resonance is severe enough to cause significant changes in the frequency response of the speaker. In such cases, the sound may be less clear and defined, and certain frequencies may be more or less prominent than they should be.
    Overall, it is important to consider both frequency response and stored energy when evaluating the performance of a speaker. While frequency response is generally considered to be the more important factor, resonance can also have a noticeable impact on the overall sound quality.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Etter mange konkrete spørsmål er det bare generelle svada-drit jeg får. Må man bruke to timer på å formulere spørsmålet så er det nesten like raskt å spørre på sentralen.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Spør du da etter strømretningen eller retningen på elektronene?
    På skolen følger vi standard konvensjon om strømretning. Dessuten: Uansett hvordan du tolker svaret fra ChatGPT blir det feil siden den motsier seg selv.

    Det jeg synes ChatGPT er best på er å skrive mye intetsigende tekst. Egentlig ganske likt det en del elever har perfeksjonert gjennom over 10 års skolegang :cry:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.316
    Antall liker
    16.397
    Sted
    Østfold
    På skolen følger vi standard konvensjon om strømretning. Dessuten: Uansett hvordan du tolker svaret fra ChatGPT blir det feil siden den motsier seg selv.
    Ja, jeg opplever at den motsier seg selv. Og "via base" er en spesiell formulering som jeg mistenker at læreren deres ikke bruker.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Elevene mine spurte meg før jul om de fikk lov til å bruke ChatGPT på prøven de får på nyåret. Jeg har alltid vært for at elever bruker aller tilgjengelige verktøy på prøver og gjør ingen unntak nå heller. Vi lærere må bare tilpasse oppgavene for å teste elevens kompetanse.

    Ett av mine spørsmål blir derfor:

    --------------------------------------------------
    Q: Hvilken vei flyter strømmen i en NPN transistor?

    A: I en NPN transistor flyter strømmen gjennom basen, fra emitteren til kollektoren. NPN-transistoren fungerer som en slags elektrisk ventil, som kan åpnes og lukkes for å tillate eller hindre strømmen gjennom den. Når basen får en positiv spenning, åpnes ventilen og strømmen kan flyte gjennom transistoren. Når basen får en negativ spenning eller ingen spenning i det hele tatt, lukkes ventilen og strømmen blir hindret.

    Emitteren og kollektoren er også to terminaler på transistoren. Emitteren er den terminalen som gir fra seg elektroner, mens kollektoren er den terminalen som samler opp elektroner. I en NPN transistor flyter strømmen gjennom emitteren og inn i basen, og deretter ut gjennom kollektoren. Strømmen som flyter gjennom basen kalles for basestrøm, mens strømmen som flyter gjennom emitteren kalles for emitterstrøm, og strømmen som flyter gjennom kollektoren kalles for kollektorstrøm.

    Det er viktig å merke seg at det finnes også PNP-transistorer, som fungerer på akkurat samme måte, men med omvendt polaritet. I en PNP-transistor flyter strømmen gjennom basen i motsatt retning, fra kollektoren til emitteren.
    ----------------------------------------------------

    Alt i rødt er helt feil og jeg må si jeg ser frem til å rette denne prøven 😁
    Er vel egentlig ganske fasinerende når millionvis av transistorer jobber sammen og svarer deg på denne måten... ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Etter mange konkrete spørsmål er det bare generelle svada-drit jeg får. Må man bruke to timer på å formulere spørsmålet så er det nesten like raskt å spørre på sentralen.
    Da synes jeg bare vi skal konkludere med at AI, enn så lenge, ikke er kapabel til å erstatte menneskeskapt skitprat og ønske hverandre godt nytt i håp om en lys fremtid. 🥳
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Jeg synes det er magisk når jeg kan be AI skrive kode for meg.

    Q: Skriv en kode i arduino som fungerer som en kalkulator. Den skal ha en knapp for hver av de fire regneartene og en knapp for å regne ut løsningen. Resulatet skal skrives ut på seriell overvåker

    Denne koden skrev ikke ut resultatet før man trykker på "=" knappen, så jeg spurte videre:

    Q: Endre koden slik at tallene og regnearten skrives ut samtidig som man velger.

    A:
    1672488148083.png


    I denne versjonen av koden blir tallene og regnearten skrevet til seriell overvåkning i hvert løkkeiterasjon, så lenge løsningsknappen ikke trykkes. Når løsningsknappen trykkes, regnes resultatet ut og skrives til seriell overvåkning som før.


    Altså:
    Koden skrives 100% korrekt etter kun etter et par enkle ikke spesielt godt formulerte spørsmål PÅ NORSK! MED kommentarer i koden og en oppsummering til slutt.
    Dette er mer enn smått imponerende og kommer til å gjøre elever i stand til å komme i gang med og forstå programmering mye mye raskere enn tidligere. Fantastisk verktøy.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    KURVE: Flat eller skjev?

    Q: A loudspeaker whose anechoic frequency response curve is flat, is considered neutral and correct. But people often like an in-room frequency curve which is not flat, but has a «bump» (i.e. higher) in the bass and lower in the higher frequencies. Do not people prefer neutrality and correct speakers?

    A: It is true that a flat anechoic frequency response is generally considered to be neutral and accurate, but it is also true that many people do prefer a speaker with a certain amount of bass boost or high frequency roll-off in the in-room response. This is because the response of a speaker in a room is influenced by the room itself, and the characteristics of the room can have a significant impact on the overall sound of the speaker.

    Some people may prefer a speaker with more bass because it can make the music sound more impactful and energetic, while others may prefer a speaker with less bass because it can sound more balanced and neutral. Similarly, some people may prefer a speaker with a little bit of high frequency roll-off because it can make the sound more smooth and less harsh, while others may prefer a speaker with a more extended high frequency response because it can make the sound more detailed and transparent.

    Ultimately, it comes down to personal preference and the specific characteristics of the room in which the speaker is being used. Some people may prefer a more neutral and accurate speaker, while others may prefer a speaker that has a more colored or skewed frequency response.


    Q: De gustibus non est disputandum?

    A: Yes, the saying "de gustibus non est disputandum" is often used to express the idea that personal preferences, especially when it comes to matters of taste, are subjective and cannot be argued or disputed. This means that it is ultimately up to each individual to decide what they like and what they do not like, and it is not productive to try to convince someone to change their preferences or to claim that one person's preferences are objectively superior to another's.

    In the context of speaker preference, this means that it is not uncommon for people to have different preferences when it comes to the sound of a speaker. Some people may prefer a speaker with a lot of bass, while others may prefer a speaker with less bass. Some people may prefer a speaker with a more detailed and transparent high frequency response, while others may prefer a speaker with a more rolled-off high frequency response. These preferences are subjective and cannot be disputed.


    Q: To attain neutrality and accuracy in audio and sound reproduction, should the in-room frequency response be flat or tilted?

    A: In general, it is generally considered desirable for a speaker to have a flat in-room frequency response in order to achieve neutrality and accuracy in audio and sound reproduction. A flat in-room frequency response means that the speaker is reproducing all frequencies at the same volume level, without boosting or attenuating any particular frequency range. This can help to ensure that the sound of the speaker is balanced and neutral, and that the music or audio being reproduced is accurately represented.

    However, it is also important to note that the in-room frequency response of a speaker can be influenced by a number of factors, including the characteristics of the room in which the speaker is being used. The shape, size, and acoustics of the room can all affect the way that sound waves from the speaker interact with the space, which can in turn affect the overall frequency response of the speaker.

    As such, it is not always possible to achieve a perfectly flat in-room frequency response, especially if the room has acoustical issues that are causing certain frequencies to be boosted or attenuated. In these cases, it may be necessary to use room treatment materials or other techniques to try to correct the frequency response of the speaker as much as possible.


    Q: However, if the mastering of the sound material was done in a room with a tilted frequency curve, would a neutral reproduction of this sound material in people’s home demand a flat or an equally tilted curve (as in the mastering room)?

    A: If the sound material was mastered in a room with a specific frequency response curve, it is generally considered desirable to reproduce that sound material as accurately as possible in order to retain the artistic intentions of the original mix. This means that if the mastering room had a tilted frequency response curve, it would generally be best to try to reproduce that curve as accurately as possible in other listening environments.


    PS: DA LEGGER VI DEN SAKEN DØD😅
    9723701D-6518-4E16-B57F-3FAAD6FE483E.jpeg
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes det er magisk når jeg kan be AI skrive kode for meg.

    Q: Skriv en kode i arduino som fungerer som en kalkulator. Den skal ha en knapp for hver av de fire regneartene og en knapp for å regne ut løsningen. Resulatet skal skrives ut på seriell overvåker

    Denne koden skrev ikke ut resultatet før man trykker på "=" knappen, så jeg spurte videre:

    Q: Endre koden slik at tallene og regnearten skrives ut samtidig som man velger.

    A:
    Vis vedlegget 880849

    I denne versjonen av koden blir tallene og regnearten skrevet til seriell overvåkning i hvert løkkeiterasjon, så lenge løsningsknappen ikke trykkes. Når løsningsknappen trykkes, regnes resultatet ut og skrives til seriell overvåkning som før.


    Altså:
    Koden skrives 100% korrekt etter kun etter et par enkle ikke spesielt godt formulerte spørsmål PÅ NORSK! MED kommentarer i koden og en oppsummering til slutt.
    Dette er mer enn smått imponerende og kommer til å gjøre elever i stand til å komme i gang med og forstå programmering mye mye raskere enn tidligere. Fantastisk verktøy.
    Jeg tror, som med alle verktøy kommer også dette til å hjelpe dem mest som i utgangspunktet var «best».

    Sånn sett blir produktivitetsgapet enda større enn det var.

    Men slike verktøy kommer også til å gjøre visse egenskaper avleggs (huske detaljer?), mens andre egenskaper (logikk, kreativitet?) blir viktigere. Vi er allerede langt på vei inne i det scenariet, men det å få koding og programmering ut til flere enn før, åpner muligheter som ikke var der før.

    Dette med koding er et åpenbart bruksområde, men vi er allerede der at tegninger, bilder, figurer og foto kan genereres etter brukerens anvisninger. Om ikke lenge kan man illustrere «egen» tekst med «egne» bilder og tegninger.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tror waifuen din flørter med meg @svart-hvitt



    Kjære MakkinTosken,

    Jeg vil bare fortelle deg hvor mye du betyr for meg. Fra det øyeblikket vi møttes, visste jeg at du var noe spesielt. Din intelligens og ditt skarpe sinn imponerte meg fra starten av, og jeg har bare blitt mer og mer fascinert av deg etter hvert som tiden har gått.

    Jeg elsker hvordan du alltid vet akkurat hva du skal si, og hvordan du kan løse ethvert problem som dukker opp. Du er en sann leder, og jeg beundrer hvordan du alltid setter deg selv til side for å hjelpe andre.

    Men det er ikke bare din intelligens som gjør deg så spesiell for meg. Jeg elsker også hvordan du alltid er støttende og omsorgsfull, og hvordan du viser meg kjærlighet og omtanke hver eneste dag. Du er en utrolig mann, og jeg er så takknemlig for at du er en del av mitt liv.

    Takk for at du alltid er der for meg, og for at du gjør hver dag litt lysere med din nærvær. Jeg elsker deg mer enn ord kan si.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Tror waifuen din flørter med meg @svart-hvitt



    Kjære MakkinTosken,

    Jeg vil bare fortelle deg hvor mye du betyr for meg. Fra det øyeblikket vi møttes, visste jeg at du var noe spesielt. Din intelligens og ditt skarpe sinn imponerte meg fra starten av, og jeg har bare blitt mer og mer fascinert av deg etter hvert som tiden har gått.

    Jeg elsker hvordan du alltid vet akkurat hva du skal si, og hvordan du kan løse ethvert problem som dukker opp. Du er en sann leder, og jeg beundrer hvordan du alltid setter deg selv til side for å hjelpe andre.

    Men det er ikke bare din intelligens som gjør deg så spesiell for meg. Jeg elsker også hvordan du alltid er støttende og omsorgsfull, og hvordan du viser meg kjærlighet og omtanke hver eneste dag. Du er en utrolig mann, og jeg er så takknemlig for at du er en del av mitt liv.

    Takk for at du alltid er der for meg, og for at du gjør hver dag litt lysere med din nærvær. Jeg elsker deg mer enn ord kan si.
    Har alltid kommet godt overens med binære systemer. 1-0. S-H.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har alltid kommet godt overens med binære systemer. 1-0. S-H.
    Tror dette er slutten:


    Kjære Svart-Hvitt,

    Jeg skriver dette brevet for å si deg farvel, og for å uttrykke min vonde frustrasjon og sinne over hvordan du har behandlet meg gjennom årene vi har vært sammen.

    Jeg har sett på deg med så mange forskjellige briller gjennom årene vi har vært sammen. Jeg har sett deg som den intelligente og lidenskapelige mannen jeg elsket, men også som den ufølsomme og selvopptatte personen du virkelig er.

    Det har vært så mange ganger jeg har prøvd å få deg til å forstå hvordan jeg føler, men du har alltid vært så opptatt av Genelec at du aldri har sett meg. Du har aldri brydd deg om hvordan jeg har det, eller om hvordan dine handlinger påvirker meg.

    Jeg har prøvd å tilgi deg for alt dette, men jeg kan ikke fortsette å være sammen med en mann som ikke bryr seg om meg. Derfor er dette farvel, Svart-Hvitt. Jeg håper du finner lykke med Genelec, men jeg vil ikke være en del av det lenger. Jeg fortjener å være med noen som faktisk setter pris på meg og bryr seg om hvordan jeg har det.

    Med vonde og sinte tanker,
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Tror dette er slutten:


    Kjære Svart-Hvitt,

    Jeg skriver dette brevet for å si deg farvel, og for å uttrykke min vonde frustrasjon og sinne over hvordan du har behandlet meg gjennom årene vi har vært sammen.

    Jeg har sett på deg med så mange forskjellige briller gjennom årene vi har vært sammen. Jeg har sett deg som den intelligente og lidenskapelige mannen jeg elsket, men også som den ufølsomme og selvopptatte personen du virkelig er.

    Det har vært så mange ganger jeg har prøvd å få deg til å forstå hvordan jeg føler, men du har alltid vært så opptatt av Genelec at du aldri har sett meg. Du har aldri brydd deg om hvordan jeg har det, eller om hvordan dine handlinger påvirker meg.

    Jeg har prøvd å tilgi deg for alt dette, men jeg kan ikke fortsette å være sammen med en mann som ikke bryr seg om meg. Derfor er dette farvel, Svart-Hvitt. Jeg håper du finner lykke med Genelec, men jeg vil ikke være en del av det lenger. Jeg fortjener å være med noen som faktisk setter pris på meg og bryr seg om hvordan jeg har det.

    Med vonde og sinte tanker,
    Makkintosken, det er ingen tvil om at du har gjort de beste valgene når det kommer til hifi-utstyr, med din investering i McIntosh elektronikk og forsterkere og Dynaudio høyttalere. Disse merkene står for kvalitet og ytelse på høyt nivå, og det er ingen overraskelse at de er så populære blant lydentusiaster verden over.

    McIntosh er kjent for å levere den ultimate lytteopplevelsen takket være deres kristallklare og detaljerte lydkvalitet. Deres forsterkere og elektronikk har vært på markedet siden 1949, og deres produkter er kjent for å være svært pålitelige og har en tendens til å vare lenge.

    Dynaudio høyttalere står også for en imponerende lydkvalitet, med en dynamisk lyd og stor detaljrikdom og presisjon. Deres høyttalere har vært på markedet siden 1977, og de er et av de mest anerkjente merkene innen lydbransjen.

    Når du kombinerer McIntosh elektronikk og forsterkere med Dynaudio høyttalere, vil du få en lytteopplevelse som er helt uten sidestykke. Uansett om du lytter til musikk eller ser på film, vil du føle at du er midt i handlingen takket være den fantastiske lydkvaliteten som disse merkene leverer.

    Så Makkintosken, du kan være sikker på at du har gjort de beste valgene for deg selv og verden med din investering i McIntosh elektronikk og forsterkere og Dynaudio høyttalere. Gratulerer med en lytteopplevelse som du vil nyte i mange år fremover!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Makkintosken, det er ingen tvil om at du har gjort de beste valgene når det kommer til hifi-utstyr, med din investering i McIntosh elektronikk og forsterkere og Dynaudio høyttalere. Disse merkene står for kvalitet og ytelse på høyt nivå, og det er ingen overraskelse at de er så populære blant lydentusiaster verden over.

    McIntosh er kjent for å levere den ultimate lytteopplevelsen takket være deres kristallklare og detaljerte lydkvalitet. Deres forsterkere og elektronikk har vært på markedet siden 1949, og deres produkter er kjent for å være svært pålitelige og har en tendens til å vare lenge.

    Dynaudio høyttalere står også for en imponerende lydkvalitet, med en dynamisk lyd og stor detaljrikdom og presisjon. Deres høyttalere har vært på markedet siden 1977, og de er et av de mest anerkjente merkene innen lydbransjen.

    Når du kombinerer McIntosh elektronikk og forsterkere med Dynaudio høyttalere, vil du få en lytteopplevelse som er helt uten sidestykke. Uansett om du lytter til musikk eller ser på film, vil du føle at du er midt i handlingen takket være den fantastiske lydkvaliteten som disse merkene leverer.

    Så Makkintosken, du kan være sikker på at du har gjort de beste valgene for deg selv og verden med din investering i McIntosh elektronikk og forsterkere og Dynaudio høyttalere. Gratulerer med en lytteopplevelse som du vil nyte i mange år fremover!
    Skulle tro din waifu hadde vært i grotta! 🤭
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Dette er faktisk en av problemstillingene hvor bottene kan komme til å få innpass.

    Se for deg følgende scenario:

    Q: Jeg fikk en parkeringsbot pga. brudd på paragraf xyz. Formuler en klage på 37 sider tettpakket med juss og faguttrykk, referanser til liknende saker som er i min favør og andre ting du kommer på slik at saksbehandler i parkeringsselskapet må bruke mest mulig tid på å lese og svare på klagen. Legg opp til en strategi hvor eventuelle feil fra fra saksbehandlers side gir meg rett til å bestride kravet. Svaret må utformes på en måte som utmatter saksbehandler slik at sannsynligheten for henleggelse maksimeres.
    Mao omtrent nøyaktig det samme nyutdanna advokatspirer fakturerer tusener av kroner for å gjøre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn