Forsterkere CHAPTER AUDIO -support??

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Jeg har en Chapter Audio Couplet effektforsterker som har sviktet. Har sendt mailer til både norsk importør og direkte til Chapter Audio i England, uten resultat!
Noen som vet hvor jeg kan få hjelp med denne spesielle digital/analog konstruksjonen?

Feilangivelse, i tilfelle noen skulle ha erfaring:
Denne har av/på bryter av touch-type, med led lys grønn for "aktiv". Nå "forsøker" den start (trekker også strøm) for så gå i rødt lys "inaktiv" igjen.

-Takknemlig for all hjelp!
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.273
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Du bør ringe til Hifihuset.

De er ikke noe flinke til å svare på mail..... Telefon derimot der treffer du folk, men ofte så må du vente på at Andrè blir ledig. Det aller beste er å dra dit og ta med ampen.
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Tusen takk for kjapp respons! :)
-Da skal jeg prøve å ringe Hifihuset & André.

Har sendt flere mailer til produsent uten respons; Avgått,-"død"?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Som nevnnt hør med HIFI huset på hustelefonen og spør etter Andre eller Henning

Chapter er ikke raske på email!!!

Dalens i Nittedal kan også være verdt og høre med. Vet de reparerer de meste
 

papaHet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2012
Innlegg
292
Antall liker
119
Ikke rart Chapter ikke svarer på mail, da Chapter er konkurs vel.

Husker jeg hadde samme prob med knappen, at den slo seg av igjen med en gang, på Chapter Two, var ikke store greia å fikse det, husker jeg, vist dette er samme prob da-

PapaHet
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.273
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om Chapter er konkurs så er det vel hifihuset eller Dalens som kan fikse dette. Om det er innenfor reklamasjonstid så kontakter du Hifihuset. Om den er uenfor reklamasjonstid så er det kanskje like greit å kontakte Dalens med det samme. I vertfall om du har dårlig tid med å få den tilbake.

Har brukt Dalens selv 2 ganger og kunna hente komponenten samme uke hver gang.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Tror ikke jeg ville satset på Hi-Fi huset mht rep. Har lest litt for mange innlegg fra misfornøyde kunder til å kunne anbefale det.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.910
Antall liker
26.836
Sted
Oslo/Grebbestad
Snakket med Audio concept i Stockholm som selger Chapter produkter har ikke hørt noe om nån konkurs! har haft support från dem vid reparasjoner. Dom er vel ungefär like trøge og svare som Andre er på Hifihuset er min erfaring

Men hørte tidl rykter om att hele virksomheten skulle flyttes til østen?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.389
Torget vurderinger
13
Dalens i Nitedal funker bra, har brukt de ved flere anledninger på utstyr i samme prisklasse som Chapteren din.
 

papaHet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2012
Innlegg
292
Antall liker
119
Ifølge norsk importør(hifihuset) så sier de at Chapter er konkurs.

Rart de sier det, å svenskene ikke sier det, ikke lett å vite da. Men er så å si umulig å få tak i Chapter/Duncan. Kjenner en som har sendt mail, sms, tlf til ingen nytte, i en laaaang periode nå.
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
har hørt at Andre har opprettet kontakt med han som for en del år siden gjorde reparasjoner for HiFi-huset. Han har også skrudd på Chapter. Om du kan, så er det beste å møte opp på Hifi-Huset, og ta med deg en god porsjon med tålmodighet..
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Heisan!

Takker, litt seint men.. for respons! :)
Har fått sjekket Chapter'en nå, snart ok;)

PS: Chapter Audio er utvilsomt konk. Det er planer om Kina-produksjon..visstnok.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Uff da...det var ikke bra, men hjemmesiden deres er fortsatt oppe!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.952
Antall liker
8.254
Torget vurderinger
1
Det kan godt hende at nettsiden til Hi-Fi Huset fortsatt vil være oppe en stund, men Hi-Fi Huset er ikke lengre i drift siden det er slått konkurs. Men det er en kar som driver å reparerer Chapter oppe i Hokksund.
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Det kan godt hende at nettsiden til Hi-Fi Huset fortsatt vil være oppe en stund, men Hi-Fi Huset er ikke lengre i drift siden det er slått konkurs. Men det er en kar som driver å reparerer Chapter oppe i Hokksund.
Hehe..den karen har min Chapter til rep. akkurat nå :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det kan godt hende at nettsiden til Hi-Fi Huset fortsatt vil være oppe en stund, men Hi-Fi Huset er ikke lengre i drift siden det er slått konkurs. Men det er en kar som driver å reparerer Chapter oppe i Hokksund.
Er ikke HI-FI huset i drift lengre heller?
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Ikke rart Chapter ikke svarer på mail, da Chapter er konkurs vel.
Er du klar over hvor du kan ødelægge for et firma, ved at poste sådan en påstand UDEN at faktuel viden?

:mad:
Vel..gode mand;
Ved å være 100% utilgjengelig for kunder og importør over lang tid så er firmaet selvutslettende!!

-Tror du bommer litt ved å gi papaHet et ildrødt ansikt!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er det noen her inne som kan avklare situasjonen når det gjelder Chapter Audio og HI-FI huset?

Dette er ekstremt farlige rykter hvis dette ikke har noe rot i virkeligheten!
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Ingen som har ment at HIFI Huset er konkurs. Uansett det er de ikke!

edit: forerslår at tråden slettes!
 

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
154
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
??? Hifihuset er vel slått konkurs for noen dager siden. Chapter aner jeg ingenting om.
 

Chr. R.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2010
Innlegg
148
Antall liker
13
Sted
Danmark
Ikke rart Chapter ikke svarer på mail, da Chapter er konkurs vel.
Er du klar over hvor du kan ødelægge for et firma, ved at poste sådan en påstand UDEN at faktuel viden?

:mad:
Kanskje du vet litt mer enn oss andre og vil bidra til våres uvitenhet ?
Jeg har intet kendskab til firmaet, og således ingen inside viden om de er konkurs eller f.eks. bare ufattelig dårlige til at besvare mail. Dog har jeg ved en hurtig søgning på nettet set, at firmaet har skrevet på deres twitter konto for blot et par måneder siden, og jeg ikke fandt nogen information om, at firmaet er enten lukket eller konkurs, ja lige bortset fra denne tråd.

Før man gør ud på et offentligt forum som her, og skriver firmaet er konkurs, så SKAL man være 100% sikker, da det er en MEGET alvorlig påstand. Det er yderst uheldigt hvis denne påstand ikke er korrekt, men at denne påstand om konkurs så koster blot en kunde - derfor min sure smiley.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det kan godt hende at nettsiden til Hi-Fi Huset fortsatt vil være oppe en stund, men Hi-Fi Huset er ikke lengre i drift siden det er slått konkurs. Men det er en kar som driver å reparerer Chapter oppe i Hokksund.
Han (Andre) kan vel ikke ha vært helt på felgen? Uansett så har de fått pumpa opp hjulene igjen nå!

www.hifihuset.no
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Det kan godt hende at nettsiden til Hi-Fi Huset fortsatt vil være oppe en stund, men Hi-Fi Huset er ikke lengre i drift siden det er slått konkurs. Men det er en kar som driver å reparerer Chapter oppe i Hokksund.
Han (Andre) kan vel ikke ha vært helt på felgen? Uansett så har de fått pumpa opp hjulene igjen nå!

www.hifihuset.no
Var innom butikken på lørdag og slo av en prat. Snakket litt om Chapter også. De har fortsatt support og reparasjon av Chapter.
Snakket om at det er gjort en avtale med et firma i Hokksund. Det er faktisk bedre og tryggere enn at de blir sendt ut av landet.
Chapter Audio er også stengt og åpnet i nytt foretak med produksjon i østen med nytt navn.
 

Fivel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
50
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Et annet spørsmål:

jeg har en Chapter Precis 250s som jeg skal integrere i et surroundoppsett for første gang. Skal kjøre pre out fra receiver.

Hvordan kobler jeg dette på Chapteren?

håper noen kan hjelpe da jeg ikke finner bruksanvisningen.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Har hatt MK I og MK II verrsjonen. På MK II versjonen måtte jeg koble til den ene pre out utgangen samt gå inn i displayet ved og trykke på den høyre knotten og velge amp. Husk at når du velger tilbake så vil du mest sannsynelig ha volumet på fullt på Chapteren. Husk for guds skyld og skru den ned før du velger tilbake. Mener og huske at det står AMP+pre i normalstatus og AMP ved bruk som effekt. Men husk dette var på den forrige modellen. Mulig det er annerledes nå:) Prøv....
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Mest sannsynelig den helt til høyre. Er bare til og prøve seg frem. Men husk og kun ha lyd på surroundfortserkeren og ikke stereo kilden!!!!
 
Sist redigert:

Fivel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
50
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Mener du den det står tape på eller den første rca'en på bildet?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Mener at jeg brukte XLR overganger til RCA til surroundforsterkeren og tape out stereo til sub. altså XLR output til surroundforsterkeren. Er også eneste mulighet:)
 

Fivel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
50
Antall liker
2
Torget vurderinger
2
Takker

da er det bare å få seg XLR til rca kabler og kjøre på..
 
Topp Bunn