Chapter Audio Precise

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det virker som det kun er en liten programerings feil i fjernkontrollen, og burde skjønt det med en gang, men med nytt utstyr tar jo ting litt tid, og bagateller løses jo fort, flaut men sånn er det ;D.
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Hei du.

Jeg har enda ikke rukket å koble den opp, har vært en skikkelig rote dag, etter jeg hentet utstyret der i dag.

Så det må desverre vente til i morgen gitt :-[, men håper å trur det er verdt å vente på.
Typisk at slikt skjer, når man har ventet på denne forsterkeren.

Håper du får orden på kontrollen etter hvert da :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det blir spennende å høre om du blir fornøyd, og det er utrolig at du klarer å vente til i morgen.

Når det gjelder fjernkontrollen så kan vel Meridians fjernkontroll programmeres til ca. 130 andre enheter, og som sagt litt flaut er det, men ingen andre tok det heller når jeg spurte?



Hei du.

Jeg har enda ikke rukket å koble den opp, har vært en skikkelig rote dag, etter jeg hentet utstyret der i dag.

Så det må desverre vente til i morgen gitt  :-[, men håper å trur det er verdt å vente på.
Typisk at slikt skjer, når man har ventet på denne forsterkeren.

Håper du får orden på kontrollen etter hvert da  :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Når det gjelder lyden på Chapter Audio Precise etter ca. 90 timer, så har jeg faktisk ingen annen kommentar, enn hør den selv.

The Absolute Sound har vel aldri gitt bedre omtale for en intregert forsterker i denne prisklassen ::).
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Vil ikke tru Couplet-en er noe dårligere hvertfall ::)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Blir du ikke fornøyd med den, så blir du aldri fornøyd :-X.

Har hørt litt på den, med tilsvarende fortrinn, og det er kun pengene som stopper "galskapen" ;D.



Vil ikke tru Couplet-en er noe dårligere hvertfall  ::)
 

TommyL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
62
Antall liker
0
Hva er prisen på Couplet og Preface da?

Tommy
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
er det ikke rundt 80-85k for Couplet da tru.
Å rundt 50k for Preface, den kostet hvertfall det, da den første gangen kom ut, men ikke sikker på pris nå, men sikkert noe i nærheten.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har du koblet opp utstyret, og hva mener du så langt 8).



er det ikke rundt 80-85k for Couplet da tru.
Å rundt 50k for Preface, den kostet hvertfall det, da den første gangen kom ut, men ikke sikker på pris nå, men sikkert noe i nærheten.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da blir det Rocco i helgen, men Chaptern blir stående på repeat i hele helgen, og da blir den vel også innspillt før mai mnd. 8).
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Har koblet opp ja, å hørt litt, men er jo altfor tili å si noe om det enda, da Couplet å høyt. lang ifra er ferdige innspilt.

Men det lover meget bra hvertfall, det er helt sikkert ;D
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Hei Kirk
Kjører du uten egen forforsterker om dagen, direkte fra cd til Couplet?
Ser Couplet ut som 2+ gjorde?
Håper du blir fornøyd nå. Er vel snart på tide med en lytt i nr.5 :)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Heisann Nemesis.

kjører fra 808i å til Couplet ja, å det høres bra ut ja ;D, etter det lille jeg har fått hørt på det.

Den er ikke veldig annerledes i utseende fra two+ nei, er ikke det.

Har de 2 lysene foran som kan dempes, heldigvis, samma av/på "bryter", samme luftehullene på toppen, men har en liten runding sånn ca midt på, så man ser litt inn i den, å hvor vakkert det er bygd opp der inne.

Ellers er du hjertelig velkommen i nr 5 ja :D.

Skal forhåpentligvis prøve noen kabler til uken, håper det går i orden ja. trur det er masse å hente der, men det veit du jo fra før å da.
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Er det kabler fra Chapter som skal testes?
Hvordan driver couplet Lab'ene?
Her får anlegget kjørt seg på Knutsen & Ludvigsen om dagen ;-)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Jepp, trur det er det ja, men Andre var så opptatt i dag når jeg ringte, så fikk ikke noe særlig svar fra den travle mannen.
Skal prøve høyt. kabler, å mulig strøm.
Får vel prøve de vi laget snart å vel.

Virker som den drar labbene godt ja, beste jeg har hatt i hus til nå hvertfall, allerede.
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Å knutsen å ludvigsen er da bedre enn ingenting i spilleren vel? ;D
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Ja, det er jo moro å høre at det i alle fall er lyd ;D
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Prøver Chapter kabler her også (flinkgutt), og tror de passer bedre med den samme fabrikant :p.

Du sitter vel ikke å hører på Knutsen og Ludviksen på anlegget ditt? Det må være en skrivefeil et eller annet sted ::).



Jepp, trur det er det ja, men Andre var så opptatt i dag når jeg ringte, så fikk ikke noe særlig svar fra den travle mannen.
Skal prøve høyt. kabler, å mulig strøm.
Får vel prøve de vi laget snart å vel.

Virker som den drar labbene godt ja, beste jeg har hatt i hus til nå hvertfall, allerede.
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Nemesis, jepp, endelig er det lyd i stua igjen ja :).
Bare jeg får ryddet litt her oppe nå, så er du hjertelig velkommen vettu, som alltid ;D
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Rocco/flinkgutt, neida, jeg hører ikke på knutsen å ludvigsen, men de små ungene til Nemesis gjør det på hans stereo, å bedre med noe lyd enn ingen ting ut fra høyt, til en viss grad.

Er Chapter kablene å annbefalle da eller?
Hvordan vil du si at lydsignaturen er på de?
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Ser Kirk avklarer misforståelsen, men ser vel ikke helt bort fra en grevling i taket der snart heller ;-)
Er jo morsomt å se at arvingene liker å høre på musikk, og at anlegget dermed har en misjon utover min egen tilfredsstillelse.
Henger meg på spørsmålet til Kirk angående lydsignaturen til Chapter kabler.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Det var godt å høre, trodde du var en metall fan, og ble mildt sagt sjokkert.

Har ikke testet Chapter kablene ennå, da de ikke var tilgjenlige i dag, men kan skrive under på at chapter signal kabler (balansert 2 x 1m.) spiller rundt de fleste som har blitt prøvd til nå.





Rocco/flinkgutt, neida, jeg hører ikke på knutsen å ludvigsen, men de små ungene til Nemesis gjør det på hans stereo, å bedre med noe lyd enn ingen ting ut fra høyt, til en viss grad.

Er Chapter kablene å annbefalle da eller?
Hvordan vil du si at lydsignaturen er på de?
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Var 808i som sto der og spilte ja.
Chapteren var vel bare koblet til strøm vel, spilte vel ikke med den der.
Mener at det var enten andre eller Mike som nevnte noe at Duncan hadde klart å "ødlegge" spilleren, så de ikke fikk brukt den der.
Til info: Cdspilleren ble ødelagt under frakt - hadde nok fått hard behandling... At Duncan hadde klart og ødelegge spilleren var nok bare a funny joke fra chapter gutta...

Har ikke testet Chapter kablene ennå, da de ikke var tilgjenlige i dag, men kan skrive under på at chapter signal kabler (balansert 2 x 1m.) spiller rundt de fleste som har blitt prøvd til nå.
Hvilket prisleie snakker vi om på Chapter XLR? Med det mener jeg ca veilledende før villedende pris  ::)
 

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Innlegg
126
Antall liker
1
Nemesis, må vel vente en stund før det går en grevling i taket her, eller, vil ikke bo her når det kommer slikt ut av høyt hvertfall :D.

Å spør om det samme, hvor mye koster Chapter signal kablene du har hørt på? å hvordan var lydsignaturen til de?

Så cd-spilleren var ødelagt i frakta ja, å ikke Duncan som Mike sa til meg. Sikkert en spøk fra de da ja.

Men mener det var noe galt med Preface når de en gang var på plaza å, for den var der, men ikke koblet på, mente de sa noe om frakta da å.

Eller var den å cd-spilleren ikke helt klare da de tok med til lille Norge, men var med kun for syns skyld?
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Chapter Verse XLR 1m. koster ca. 8500.- - 9000.- n.kr. i Canada og U.S.A., tror dere finner det på www.canadianhifi.com, og lyden, tjaaa, helt overlegen Harmonich Technica XLR, selv om dette er en meget god kabel også, er litt usikker på prisen i Norge.

Den er nådeløs mot dårlige innspillinger, men helt åpen og uten farging på ok. CD plater.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Ser Kirk avklarer misforståelsen, men ser vel ikke helt bort fra en grevling i taket der snart heller ;-)
Er jo morsomt å se at arvingene liker å høre på musikk, og at anlegget dermed har en misjon utover min egen tilfredsstillelse.
Henger meg på spørsmålet til Kirk angående lydsignaturen til Chapter kabler.
Jeg hadde Chapter Verse XLR kabelen en gang men den ble solgt da jeg ikke klarte å høre forskjell på Chapter Verse til 7000,- og MAS silver som kostet meg 500,- på salg.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Chapter Verse XLR 1m. koster ca. 8500.- - 9000.- n.kr. i Canada og U.S.A., tror dere finner det på www.canadianhifi.com, og lyden, tjaaa, helt overlegen Harmonich Technica XLR, selv om dette er en meget god kabel også, er litt usikker på prisen i Norge.

Den er nådeløs mot dårlige innspillinger, men helt åpen og uten farging på ok. CD plater.
Solgte akkurat et sett brukt 1 m XLR for 2000kr ;)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Chapter Precise har nå stått på repeat i hele helgen, og den nærmer seg nå 200 timer. Det har roet seg litt ned og spiller nå mye varmere, men angrer på at ikke Krell 400 XI ble beholdt en stund til, da det hadde vært morro med flere blind tester.

Det som nå skjer, er jo at man blir "vant" med ting, og lurer på, er det så mye bedre?, eller er det vi mennesker som faller for forandringer?

Det som uansett kan sies, er at en mye bedre match til ProAc future One er den , og tror faktisk at en hørselssvekket også hadde hørt forskjellen :p.

Det kommer til å bli spennende å se om dette valget holder i "mange" år fremover, eller om oppgraderings spøkelset lurer bak neste dør 8).
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
jeg blir i alle fall overraskende fort vant til forandringer. anlegget er i en liten hvileperiode nå som ht er solgt og en nad-receiver spiller på noen b&w stativht. sammen med min nye rel-sub spiller det faktisk ikke så "ille". trodde det skulle bli langt verre uten høyttalere til mine kjære accuphase.

hvor mange er det egentlig som beholder utstyret sitt i "mange år"? (ikke jeg i alle fall. det er jo kjempegøy å bytte!)

christian
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hvordan ble det med deg Kirk?

Chapter or not 8).

Det var kun styrken på fjernkontrollen som var for sterk, når man går nærmere Chapter Precise med fjernkontrollen, så bryter den heller ikke inn i IRS øyet til Meridian G 08, så enkelt, men dog så vanskelig.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da er vel forsterkeren så godt som innspillt, og denne tråden er på vei ut, men ville bare si at denne forsterkeren (Chapter Precise) spiller ringer rundt f.eks. Krell 400 XI, (Hegel 200 som skal være bedre, på alle parametere er ikke hørt, untatt i støyete rom).

Det som har skjedd er at bassen har kommet tilbake?, og en helt annen klang farger nå "gullørene", men er den verdt kronene?, ubetinget JA :p.

De fleste HI FI blader kan vel ikke ta feil, eller kan de? ::)
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Da er strømkabelen på plass, og tro det eller ei, man kan være så skeptisk man vil, men når man ikke har basskontroll på en forsterker, og bassen blir dobbelt så "feit", da blir gull ørene overbevist.

EC kabelen er nå en saga blott, og anbefaler "alle" med Chapter produkter og i hverfall prøve ut strømkabelen og andre kabler i firmaets sortimang. Kabelen er ikke spillt inn ennå, men enten så er EC kabelen dårlig match, eller så er Chapter kabelen vert hver eneste pesetas 8).

Kjøper nok nevnte kabel til CD spilleren også....



Chapter Precise har nå stått på repeat i hele helgen, og den nærmer seg nå 200 timer. Det har roet seg litt ned og spiller nå mye varmere, men angrer på at ikke Krell 400 XI ble beholdt en stund til, da det hadde vært morro med flere blind tester.

Det som nå skjer, er jo at man blir "vant" med ting, og lurer på, er det så mye bedre?, eller er det vi mennesker som faller for forandringer?

Det som uansett kan sies, er at en mye bedre match til ProAc future One er den , og tror faktisk at en hørselssvekket også hadde hørt forskjellen :p.

Det kommer til å bli spennende å se om dette valget holder i "mange" år fremover, eller om oppgraderings spøkelset lurer bak neste dør 8).
 
Topp Bunn