CD spillerens venner :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.213
    Antall liker
    4.834
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    ^ Philips var vel først ute med Tda1540 i sin første CD-spiller (mod 104), og det var en dual mono løsning.
    ...
    Det var CD100 som var den første CD-spilleren fra Philips. CD104 kom litt senere. Begge brukte TDA1540.

    CD100:


    CD204 var en fullbreddeversjon av CD104. Det samme var CD304, men i et litt mer forseggjort kabinett og med fjernkontroll. CD304 mkII var basert på TDA1541, og jeg tror at det samme gjaldt CD104 mkII.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Herlig spiller veier nesten ingentingen , nesten null innmat ikke så mye som en kobberskrue men musikk det var den ille god på .
    Sony.JPG
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.329
    Ikke dødt her heller. Har hatt et utall spillere opp igjennom tidene, men har i det siste solgt unna mye vintage hi-fi (til overraskende gode priser). Angrer på at jeg solgte min Meridian 506, men shit au. Nå står det igjen en CD-104, og den som er i daglig drift, nemlig en P-700.

    TEAC-P-700-38296.jpg


    Et lite spørsmål til de som evt. kjenner dette VRDS drivverket: Når man står tett på spilleren og musikken er lav, så høres det en vhiiirrr-type støy, som om et knøttlite lager trenger litt smørning. En kompis har samme spilleren, men med Esoteric-navnet på fronten, og det er akkurat samme sak hos han. Vi har begge hørt dette i alle år, så det er ikke noe som er alders-relatert, men kan det gjøres noe med dette?
    Steen
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ikke dødt her heller. Har hatt et utall spillere opp igjennom tidene, men har i det siste solgt unna mye vintage hi-fi (til overraskende gode priser). Angrer på at jeg solgte min Meridian 506, men shit au. Nå står det igjen en CD-104, og den som er i daglig drift, nemlig en P-700.

    Vis vedlegget 961519

    Et lite spørsmål til de som evt. kjenner dette VRDS drivverket: Når man står tett på spilleren og musikken er lav, så høres det en vhiiirrr-type støy, som om et knøttlite lager trenger litt smørning. En kompis har samme spilleren, men med Esoteric-navnet på fronten, og det er akkurat samme sak hos han. Vi har begge hørt dette i alle år, så det er ikke noe som er alders-relatert, men kan det gjøres noe med dette?
    Steen
    Ikke hørt din type vdrs clamp on" Dvs kjøpte en for 10 år siden , kom hjem den,,, men da var den død : (
    Nyere teaks og flere wadias lager ikke støy med mindre laser servoen har problemer
    Cd spillere uten Vdrs hører du det ganske tydelig da ,,,

    Det sjer med dårlige sentrerte CD , jo de finnes , og støpe / klippe kant i senter hølet , smuss på laser /linse eller platen kan og provosere

    Til sist laser strippen , ledningen " som er på vei til å ta kvelden . En grei test er insert CD men ikke avspill ,,,,,tell sekundene til info dukker på display ,2- 3 sek indikerer at laser/servo gjør jobben
    Er det ikke noe lyder / ulyder av spillt ville jeg gitt bengen . Laser / servo problem kan og oppstå som svakt ekkoing i bakgrunn , og kritisk lytting
    Sist for meg en wadia 860 .Personlig ville ikke jeg brukt penger på service med mindre du kan selv , rens inspeksjon on kontroll clamp on lager motor spindel
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ikke dødt her heller. Har hatt et utall spillere opp igjennom tidene, men har i det siste solgt unna mye vintage hi-fi (til overraskende gode priser). Angrer på at jeg solgte min Meridian 506, men shit au. Nå står det igjen en CD-104, og den som er i daglig drift, nemlig en P-700.

    Vis vedlegget 961519

    Et lite spørsmål til de som evt. kjenner dette VRDS drivverket: Når man står tett på spilleren og musikken er lav, så høres det en vhiiirrr-type støy, som om et knøttlite lager trenger litt smørning. En kompis har samme spilleren, men med Esoteric-navnet på fronten, og det er akkurat samme sak hos han. Vi har begge hørt dette i alle år, så det er ikke noe som er alders-relatert, men kan det gjøres noe med dette?
    Steen
    Jeg hadde toppmodellen esoteric p2-s fra 94 som har samme half size designet,og et såklart mer påkostet ,men såvidt jeg vet så er det et lite kule lager montert under den runde plast skiva midt på alle vrds clamp bruene,som jeg mener er til å justere høyden på clamp i forhold til plata, den kan bli litt kilen mulig den er en mer svakhet på noen av de litt rimeligere" vrds modellene som gikk under teac,husker min esoteric blei kilen med å få justert den kula skikkelig etterhvert
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    2 stk Meridian 508 her som brukes i 2 ulike oppsett.

    508.20 brukes i Head-Fi oppsettet:
    IMG_3714 II.JPG


    508.20, men oppgradert til .24 i lytterommet:
    IMG_3716.JPG


    Begge var hos Malmin i fjor og fikk ny laser.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke dødt her heller. Har hatt et utall spillere opp igjennom tidene, men har i det siste solgt unna mye vintage hi-fi (til overraskende gode priser). Angrer på at jeg solgte min Meridian 506, men shit au. Nå står det igjen en CD-104, og den som er i daglig drift, nemlig en P-700.

    Vis vedlegget 961519

    Et lite spørsmål til de som evt. kjenner dette VRDS drivverket: Når man står tett på spilleren og musikken er lav, så høres det en vhiiirrr-type støy, som om et knøttlite lager trenger litt smørning. En kompis har samme spilleren, men med Esoteric-navnet på fronten, og det er akkurat samme sak hos han. Vi har begge hørt dette i alle år, så det er ikke noe som er alders-relatert, men kan det gjøres noe med dette?
    Steen
    Hadde en slik for mange år siden kan ikke huske den støyet på noen måte.
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Hadde en Teac P-500 for noen år siden, ingen støy på denne....
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.329
    Formulerte meg kanskje litt dårlig. Det er ikke støy som sådan, men en lyd fra clampen/spindelen, som kan høres mellom musikksporene, når man står rett ved siden av den. Det høres ikke i det hele tatt , når man lytter i godstolen. Skal sies at jeg har hørt lignende på andre spillere, men i varierende grad.
    Steen
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Husker litt av det samme fra min tidligere Eximus CD10.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kan det være laser'n du hører lyden av ? et lite spetakel hvis servo jobber livet av seg / sliter med fokus .

    Mvh
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.329
    Nope. Det er den roterende CD. Høres tydelig forskjell på første og siste spor, aka forskjellig rotasjonshastighet.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    IMG_20231012_233723.jpg
    (foto: Bluesbreaker)
    Ser at noen etterlyser gule, behagelige lys.. 😉
    På min Lector CDP-7t kan man sitte relativt langt unna, og fortsatt se hva som står i displayet.
    I tillegg er den en meget god Cdp å lytte til.. 👍🎶

    M
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ny "cdspiller" fra Marantz.
    For de som vil ha en cdspiller skal gjøre alt mulig og spille cder, så har denne både digitale innganger, nettverk port og hdmi ARC inn!

    1698268098718.png


    1698268145316.png
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har hatt EN CD spiller som jeg fortsatt savner å betjene og å se på i racket. Accuphase DP-75. Jeg leste testen igjen og igjen i High Fidelity og så bildene på nett, Accuphase hadde også på den tida nettsider med masse flott info. Jeg bare MÅTTE ha den spilleren. Hadde selvsagt ikke råd til en ny. Men endelig dukket det opp en brukt som jeg klarte å skrape sammen nok til å få kjøpt. Helt nydelig spiller. Om lyden står seg i dag aner jeg ikke, men jeg var fornøyd med den.

    DP-75.jpg
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mange sølv spinnere har vært her ,,både med og uten klamper og med klokker

    Min siste gjør ikke ,,, annet en å spille red book
    Men så til de grader ,Denne funker og som low jitter drive .

    Gleden med CD øket betraktelig med denne
    hegel.JPG
     
    Sist redigert:

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.329
    Er det en Hegel Viking det er snakk om?
     

    Graks

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    628
    Antall liker
    476
    Har 5 CD spillere. Rangert fra den som i best stand til dårligst:
    Yamaha CD-S2100, Pioneer DV-717 x2, Tascam 401 mkII, EMT 981.
    Sku gjerne fått EMT 981 spilleren i orden, hadde vert interessant å høre den i forhold til CD-S2100.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn