Digitale avspillere CD-spillere igjen !?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    895
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Bruker cd spiller hjemme og spotify på farten utenfor hjemmet. Har kjøpt meg en mbl 1531a, vist nok nest siste som mbl hadde på lager før modellen ble erstattet med nye Noble line model. er storfornøyd med beistet på 20 kg:) og takk for Fretex som selger cd for en 10 er.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bruker cd spiller hjemme og spotify på farten utenfor hjemmet. Har kjøpt meg en mbl 1531a, vist nok nest siste som mbl hadde på lager før modellen ble erstattet med nye Noble line model. er storfornøyd med beistet på 20 kg:) og takk for Fretex som selger cd for en 10 er.
    Det har aldri vært billigere å samle på CD enn nå, både nytt og brukt.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Jeg begynner å bli komfortabel med mediet nå, så det passer bra :)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Bruker bare CD her i huset, og har for ikke så lenge siden oppgradert til enda bedre spiller. Når jeg bruker hovedanlegget så er lydkvalitet viktig, så da er det bare CD som gir god nok lyd. Liker også å lete i hyllene etter musikk jeg har lyst å høre på og som passer humøret.
    Streaming er så mye dårligere enn CD at det duger bare til "Muzak".
    I den forbindelse så er jeg ganske forundret at streaming blir brukt i butikk demoer. Har vert på to-tre større eventer der det ble demostrert anlegg i millionklassen der det i hovedsak ble streamet musikk, og bare unntaksvis ble brukt CD. Det ble hver gang brukt samme DAC for streaming/CD. Jeg hadde ingen problemer med å høre forskjellen når CD ble satt på. Der lyden ved streaming var "flat" og lite inspirerende, ble det mer rom og liv i fremførelsene ved bruk av CD.....
    Så mitt ståsted er at i mitt anlegg blir det CD som blir formatet fremover. Vinyl blir for dyrt og har for mange variabler, disk/PC er for mye styr og streaming er for dårlig.
    Har også tro på at seriøst innspilt musikk blir utgitt på CD slik som det nå er for vinyl. Vinylen ble jo erklært død og begravet av bransjen for flere tiår siden. For mainstream søppelmusikk blir nok streaming godt nok. Er produsert på en PC, og er det ikke dårlig nok klarer nok lydteknikeren å ordne det....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Noen plausibel forklaring på hvorfor 16/44 PCM over s/pdif skal låte bedre fra et "primitivt", roterende drivverk for sølvplater enn fra en PC eller en server på nettet? Gitt samme dac, da.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Skal en ha streamer og streame musikken, blir det klart best når en selv ripper musikken og legger den på SSD disk i wav formatet.
    Har testet på noen få anlegg å spille samme musikken både i wav og flac. Dessverre var lyden klart bedre i vaw. Spesielt i nedre frekvenser at forskjellen var størst.
    Alle filene hadde jeg selv rippet fra original CD. Testet de samme filene både hos meg og en kompis. Han tok hvilket format det var med en gang. Dette gjaldt både hos han og hos meg. Noen andre hørte det også uten noe problem. Så skal en bruke flac, så må det opp på 96 kB for at det skal bli like god som 44 kB fil i wav.
    Ikke rart at mange foretrekker CD foran streaming når det brukes mest TIDAL og sporty. CD mediet låter klart bedre enn det.
    Selv benytter jeg både CD spiller og streamer. Liker at det er så enkelt å bruke streamer, slipper å ha alle CD plater stående fremme, samtidig som lyden oppleves bedre med streamer, så lenge det ikke spilles fra TIDAL eller Spotify.
    God hifi sommer både med eller uten CD spiller.
    Flac er jo tapsfri komprimering, så hvis du mener at du hører forskjell, kan du rippe flac-filene over til wav eller aiff og få ukomprimerte filer som teoretisk kan høres bedre ut. Grunnen til at det kan være lydforskjeller, er at det kreves prosessorkraft for å 'pakke ut' flac-filene som igjen vil påvirke enheten som fungerer som streamer på en negativ måte. Jo mindre 'stress' på streameren, jo bedre lyd (altså i teorien). I teorien kan man kanskje også si at en veldig kraftig prosessor vil være mindre påvirket av dette, og sånn sett takle flac-filene bedre. Selv har jeg også re-rippet alle flac-filene mine om til aiff, som altså også er ukomprimert som wav-filene. For sikkerhets skyld ... :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg må anbefale bluray spiller dersom man ikke har en seriøs tungvekter som Rega eller Macintosh.

    Bd spillere idag spiller alle formater omtrent og dac er svært gode. Min Sony UHP-H1 fikk jeg for skarve 2666, og den eter alt. Dsd og multikanals fra harddisk og usbkort i USB inngang. Samt Sacd, prosessering av lavere kvalitet som Spotify premium, CD, og genial prosessering om du feks spiller vanlig CD som 5-7.1
    dvdaudio, DVD ,bluray sef.

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.986
    Antall liker
    10.604
    Sted
    Skien
    Bruker bare CD her i huset, og har for ikke så lenge siden oppgradert til enda bedre spiller. Når jeg bruker hovedanlegget så er lydkvalitet viktig, så da er det bare CD som gir god nok lyd. Liker også å lete i hyllene etter musikk jeg har lyst å høre på og som passer humøret.
    Streaming er så mye dårligere enn CD at det duger bare til "Muzak".
    I den forbindelse så er jeg ganske forundret at streaming blir brukt i butikk demoer. Har vert på to-tre større eventer der det ble demostrert anlegg i millionklassen der det i hovedsak ble streamet musikk, og bare unntaksvis ble brukt CD. Det ble hver gang brukt samme DAC for streaming/CD. Jeg hadde ingen problemer med å høre forskjellen når CD ble satt på. Der lyden ved streaming var "flat" og lite inspirerende, ble det mer rom og liv i fremførelsene ved bruk av CD.....
    Så mitt ståsted er at i mitt anlegg blir det CD som blir formatet fremover. Vinyl blir for dyrt og har for mange variabler, disk/PC er for mye styr og streaming er for dårlig.
    Har også tro på at seriøst innspilt musikk blir utgitt på CD slik som det nå er for vinyl. Vinylen ble jo erklært død og begravet av bransjen for flere tiår siden. For mainstream søppelmusikk blir nok streaming godt nok. Er produsert på en PC, og er det ikke dårlig nok klarer nok lydteknikeren å ordne det....
    Må si meg veldig enig i det meste du her skriver JK!
    Har man en virkelig god CD spiller så kommer man veldig "langt" i dag.
    Streaming bruker jeg kun av og til som sekundær lytting selv om jeg bruker DAC som sitter i CD spilleren, når jeg virkelig skal lytte så foretrekker jeg uten tvil min CD spiller.

    Bruker forøvrig denne spilleren.

    Burmester-069.jpg


    En annen ting er gleden av å ha dette fysisk!
    Satt i dag og dro mellom noen bokser av favoritt gruppa mi og samtidig leste de flotte heftene som følger med disse boksene.
    Dette gir meg godfølelse! Lenge leve CD sier jeg da (men meg om det)

    IMG_2923.jpg




    Mvh: Espen L
     
    S

    svk

    Gjest
    Skal en kjøpe wav på nett så er det veldig lite å velge i. Stortsett flac. Kanskje best å kjøpe cd og så rippe til wav selv.
    Så kan en velge fysisk cd eller dataavspillung når en skal lytte
     
    D

    Danke

    Gjest
    Skal en kjøpe wav på nett så er det veldig lite å velge i. Stortsett flac. Kanskje best å kjøpe cd og så rippe til wav selv.
    Så kan en velge fysisk cd eller dataavspillung når en skal lytte
    Flac på en spiller som gjør dette er helt topp. Bare til å rippe i 16 bit og spille favoritter i mix og lister du velger...

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Jeg må anbefale bluray spiller dersom man ikke har en seriøs tungvekter som Rega eller Macintosh.

    Bd spillere idag spiller alle formater omtrent og dac er svært gode. Min Sony UHP-H1 fikk jeg for skarve 2666, og den eter alt. Dsd og multikanals fra harddisk og usbkort i USB inngang. Samt Sacd, prosessering av lavere kvalitet som Spotify premium, CD, og genial prosessering om du feks spiller vanlig CD som 5-7.1
    dvdaudio, DVD ,bluray sef.

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
    Når det er brukt seriøse drivverk er det analogdelen som skiller klinten fra hveten.
    Fikk en skikkelig aha opplevelse da jeg gikk fra ARC CD5 til ARC CD8. Samme drivverk og samme DAC chip, men totalt forskjellig analogdel....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skal en kjøpe wav på nett så er det veldig lite å velge i. Stortsett flac. Kanskje best å kjøpe cd og så rippe til wav selv.
    Så kan en velge fysisk cd eller dataavspillung når en skal lytte
    Men det er meningsløst. IMNSHO. Bruk flac. Enhver prosessor i dag dekoder flac på tomgang. Det er et ikke-tema.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Skal en kjøpe wav på nett så er det veldig lite å velge i. Stortsett flac. Kanskje best å kjøpe cd og så rippe til wav selv.
    Så kan en velge fysisk cd eller dataavspillung når en skal lytte
    Men det er meningsløst. IMNSHO. Bruk flac. Enhver prosessor i dag dekoder flac på tomgang. Det er et ikke-tema.
    Enig - prosessorkapasitet et ikke-tema.

    Jeg har en 10 år gammel bærbar PC - avdanket og forlengst pensjonert i jobbsammenheng - som står i en bod og sender musikk til alle Squeezebox'ene mine, og jeg har to mapper med testmusikk på harddisken - én mappe med CD-musikk rippet til FLAC og én mappe med den samme musikken i WAV-format. Og uansett om jeg spiller i FLAC eller WAV, ligger prosessoren og rusler rundt 1-2-3% av kapasiteten. Ingen forskjell overhodet på spilling av FLAC-filer og WAV-filer.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    JK: Kun noen få vellykkede butikkdemoer med streaming som hovedkilde her. Men det brukes av en enkelt grunn: For å få markedet til å tro streamingen trengs som hovedkilde. . Hvilket er like feil som at hele verden består av en liten skjerm.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Otare: Planet/Jupiter 2000 hadde hhv EN og TO Wolfson IC40 dac-chips + transport fra Sony. Apollo i originalformat- som den Baluba har- bruker en annen transport- fra dataverdenen- og annen DAC. Apollo R har en DAC-seksjon hvis kretser er basert bla på toppmodellen Isis, men hovedsaklig på førstegenerasjon Saturn.. Og så er kabinettet knøttlite og avlesinga bedre. Hovedforskjellene på DAC og DAC-R er USBen, hvis spec på original Rega DAC er 96kHz Kretsene i modell R er lett layout-tilpassa det bedre 192 kHz USB- input denne har, men basically de samme. Mer du lurer på?
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min Rega Apollo har samme drivverk/laser som Apollo-R, Sanyo SF-P101N. Forskjellen ligger i DAC-chip, Apollo har Cirrus Logic WM8740 mens Apollo-R har WM8742. Sikkert noe filter og slikt også som er annerledes, men som rent drivverk tror jeg ikke det merkes noen stor forskjell på dem. Men hvem bruker Apollo-R som rent drivverk, det er vel mer sannsynlig at noen bruker den som ren DAC.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Takk. Jeg har kjøpt en demobrukt Saturn hos mono.no . Satser på at den er grei.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Min Rega Apollo har samme drivverk/laser som Apollo-R, Sanyo SF-P101N. Forskjellen ligger i DAC-chip, Apollo har Cirrus Logic WM8740 mens Apollo-R har WM8742. Sikkert noe filter og slikt også som er annerledes, men som rent drivverk tror jeg ikke det merkes noen stor forskjell på dem. Men hvem bruker Apollo-R som rent drivverk, det er vel mer sannsynlig at noen bruker den som ren DAC.
    Jeg brukte forrige generasjons Apollo som drivverk. Fungerte lytefritt på diverse DAC'er. :)

    For øvrig spiller jeg både CD (SACD) og streamer med stor glede, jeg opplever dessuten at APL DAC gjør nesten magiske ting med Spotify, så jeg bekymrer meg lite over kvaliteten derfra. Jo, drivverket er en touch bedre, og en god del bedre om det ligger en SACD i det, men uansett blir sluttresultatet godt, så lenge innspillingen er god. Jeg opplever utvilsomt at innspillingskvaliteten er betydelig viktigere enn mediet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JK: Kun noen få vellykkede butikkdemoer med streaming som hovedkilde her. Men det brukes av en enkelt grunn: For å få markedet til å tro streamingen trengs som hovedkilde. . Hvilket er like feil som at hele verden består av en liten skjerm.
    For å "få markedet til å tro"?

    Markedet bestemmer, og for 99% av "musikkforbrukere" er det uaktuelt å kjøpe noe annet enn det som er enklest, billigst og like bra som CD-ene de pleide å kjøpe.

    På messe/demo er det åpenbart enormt praktisk med streaming. Enkel og lynrask tilgang til et utvalg av musikk man for noen år siden ikke engang kunne tenke seg.

    Foreløpig er det lett å få tak i CD-ene billig, så de (vi) med samlergenet får kjenne sin (vår) besøkelsestid.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Skal en kjøpe wav på nett så er det veldig lite å velge i. Stortsett flac. Kanskje best å kjøpe cd og så rippe til wav selv.
    Så kan en velge fysisk cd eller dataavspillung når en skal lytte
    Men det er meningsløst. IMNSHO. Bruk flac. Enhver prosessor i dag dekoder flac på tomgang. Det er et ikke-tema.
    Du må gjerne mene det; men, et tema er det nok likevel ... :) (Sjekk ut forumene på diyaudio.com så skjønner man jo det). Det er ikke det at prosessoren ikke klarer det, men enhver økt bruk av prosessoren introduserer mer elektronisk støy enn ellers, noe som 'noen' mener å høre (altså er det et tema). Man kan like godt si at alt som har med filformater, filtre, strømforsyning, skjerming, jitter, tilpasset kernel (software), bit-størrelse, frekvens osv er ikke-temaer, men da er det mye av hobbyen som forsvinner gitt.

    Edit: Vil forøvrig legge til at _jeg_ nok ville ha levd veldig lykkelig med å ha kun flac-filer på harddisken; men(!), når det er en mulighet for at lyden kan bli enda et micro-hakk bedre ved å bruke et annet filformat, ser jeg heller absolutt ingen grunn til ikke å gå for dette filformatet (som i mitt tilfelle er aiff). Rippes enkelt og veldig raskt fra flac-filer, og fra CD, og kan lastes ned fra f.eks. Bandcamp.com som et alternativ.
     
    Sist redigert:

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det jo ingenting i veien for å bruke ukomprimert flac (flac 0). Da er det i praksis det samme som vaw bare med mulighet for tagging. Sparer ingen plass, men plass har man vel nok av i disse dager.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    En skikkelig god streamer er like god som sølv plater , men man kan jo ha begge deler eller 3 deler vist man tar med en god blu ray spiller som støtter det meste.

    imagine
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg er glad jeg har ekstern hardisk jeg kan koble til Blurayspilleren. Kan spille av DSD og flerkanals og HI-Res....

    God plass iallefall. Deler av stua er opptatt av hyller med Cder og filmer, det står et tårn med filmer som skal til brukten, men Cder er jeg ikke så lysten på å selge, er liksom litt historiske epoker som ligger der...

    Angrer som en hund på at jeg solgte Joachim Nielse Et hundeliv LP, Leonard Cohen Im your man LP og Bad Religion Suffer LPn den kuleste BR skiva med det sykeste coveret... Samt CC cowboys Cdene... og Poppets fra halden EP
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Det er ingen mulighet for det. Sorry.
    Ingen skade skjedd dersom det ikke blir bedre heller ... :)
    Annet enn bortkastet plass, out of spec-filer (tagget wav) som kan eller ikke kan virke med spilleren du ønsker å bruke samt vissheten om at man bruker en uelegant løsning, men neida. ;)
    Jeg har ca 5 TB igjen med diskplass, så det går greit foreløpig. AIFF-filene tagges og spilles så vidt meg bekjent av greit på de fleste spillere(?), og vissheten om at det er uelegant er jeg totalt lykkelig uvitende om; oh happy days! :)

    Fra spøk til revolver; taggingen skulle jeg gjerne hatt stålkontroll på, men det har jeg ikke. XLD tagger greit, men hvis det f.eks. blir problemer med sangnummerne på disken må jeg inn med annen programvare. Tungvindt. Jeg sliter også innimellom med filrettigheter og at 'noe' legger til filer inn i musikk-mappene mine som følge av at jeg tester ut diverse software-løsninger, men jeg vet altså ikke hvilket program som gjør dette. Irriterende. Jeg har ikke funnet noen ideell løsning ennå på dette; men jeg anser også dette for å være en viktig del av hobbyen som jeg i tillegg lever veldig godt med ... :) Bruker i dag en kombinasjon av direkte styrt MPC (kommandolinje i Linux), ympd (web-basert front end for MPD), og noe som heter MPOD elns på iPhonen til å styre musikken med. Fungerer i det store og det hele greit, men slett ikke optimalt ... Litt pes skal det jo være; omtrent som å hente frem en CD i hylla, og sette den i spilleren altså ...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: WM8740 er en Wolfson Microelectronics (WM) chip, ikke Cirrus Logic. Disse blir laget i Edinburgh, SCO. Apollo R er et strøkent reint drev, men selvfølgelig overgår Saturn R den satt i kombinasjon med Rega Dac R. Altså: Saturn R er bedre enn Apollo R + Dac R:cool:

    Jeg regner med du har henta en førstegenerasjons Saturn, Otare? I så fall: Kombiner med en DAC R. En meget musikalsk pakke.
     
    Sist redigert:

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Jeg har en billig NAD C 516 cd-spiller nå og bruker en Rega Dac-R.Hadde en god Hegel CDP 2 SE,men den ble det så mye trøbbel med at det ble reklamasjonssak.Tok da et par Monitor Audio Silver 2 i innbytte.Noe jeg ikke angrer på da det er de passer utrolig godt inn i stuekroken min.Men spørsmålet mitt her på sidelinjen er ; Vil jeg få et løft i lyden om jeg kjøper en Rega Apollo-R når jeg allerede har en Dac-R ? Jeg har ikke råd til en Saturn.

    mvh.s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: WM8740 er en Wolfson Microelectronics (WM) chip, ikke Cirrus Logic. Disse blir laget i Edinburgh, SCO. Apollo R er et strøkent reint drev, men selvfølgelig overgår Saturn R den satt i kombinasjon med Rega Dac R. Altså: Saturn R er bedre enn Apollo R + Dac R:cool:

    Jeg regner med du har henta en førstegenerasjons Saturn, Otare? I så fall: Kombiner med en DAC R. En meget musikalsk pakke.
    Det har du selvsagt rett i, rotet litt med fabrikantene der. De har vel også noen unike chiper laget for seg som følge av en spesiell utviklingsavtale. Men drivverkene er i alle fall de Sanyo-verkene jeg nevnte.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Mikefish; JA! Det vil du! Fordi de to er laget for hverandre, både sonisk og elektrisk. Strøken kombinasjon med din Elicit R også..:rolleyes: 516 som drev tar ut ca 25% av den totalen du kan vente med Apollo R på samme sted,..
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Tror nok det blir flac for min del. Var veldig enkelt å handle via 7digital appen på android
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Cd lever i beste velgående her hvertfall.
    Det gir eierglede å ha platene fysisk i stedet for å ha det gjemt bort på en pc...
    Disse ble med hjem fra byen i går og har 15 flere cder på vei fra cdon.
    IMG_20170705_010039987.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Se det! Aqualung er et virkelig gullalbum! Kos deg med Mother Goose..hehe..
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Cd lever i beste velgående her hvertfall.
    Det gir eierglede å ha platene fysisk i stedet for å ha det gjemt bort på en pc...
    Disse ble med hjem fra byen i går og har 15 flere cder på vei fra cdon.
    Vis vedlegget 447599
    Wow! To av mine absolutt favorittband dette:p
    Syns det er mye kjekkere når cd'ene kommer i orntlige cover i stedet for de vanlige plastboksene.
    Sånn som her

    IMG_0415.jpg
    IMG_0416.jpg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.690
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Baluba: WM8740 er en Wolfson Microelectronics (WM) chip, ikke Cirrus Logic. Disse blir laget i Edinburgh, SCO. Apollo R er et strøkent reint drev, men selvfølgelig overgår Saturn R den satt i kombinasjon med Rega Dac R. Altså: Saturn R er bedre enn Apollo R + Dac R:cool:

    Jeg regner med du har henta en førstegenerasjons Saturn, Otare? I så fall: Kombiner med en DAC R. En meget musikalsk pakke.
    Det sto at det er en Saturn-R "strøken - ny", så da er den vel det? Med DAC-R innebygd. 30% rabatt.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Otare: Der har du CD for resten av livet! Men den innebygde DACen er BASERT på DAC-R, og sterkt forenkla ift den. Knall uansett. Spør du meg, markedets beste CD-spiller under femti tusen, sammen med Bladelius Embla. Sistnevnte har drivverk fra Teac- et VRDS Neo-, men finnes i Discless (Embla DL) utgave. uten drev.

    Medlem: Den deLillos-plata der har også jeg. I samme utgave. Sjekk spesielt ett spor: "God Natt"- i den innspillinga der- er det beste Lars og co noengang har gjort på plate. Viser en hel del av hva som kan fås ut av CD-riggen din. Resten av essentials-katalogen fra dem er på kassett her..om man kan si deLillos er essentials, da.
     
    Sist redigert:

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    JK: Kun noen få vellykkede butikkdemoer med streaming som hovedkilde her. Men det brukes av en enkelt grunn: For å få markedet til å tro streamingen trengs som hovedkilde. . Hvilket er like feil som at hele verden består av en liten skjerm.
    For å "få markedet til å tro"?

    Markedet bestemmer, og for 99% av "musikkforbrukere" er det uaktuelt å kjøpe noe annet enn det som er enklest, billigst og like bra som CD-ene de pleide å kjøpe.

    På messe/demo er det åpenbart enormt praktisk med streaming. Enkel og lynrask tilgang til et utvalg av musikk man for noen år siden ikke engang kunne tenke seg.

    Foreløpig er det lett å få tak i CD-ene billig, så de (vi) med samlergenet får kjenne sin (vår) besøkelsestid.
    Kan være enig i at det er praktisk med streaming ved demoer, men når en skal prøve å selge utstyr som koster det samme som en nybil til kresne entusiaster er det viktig å få frem kvaliteten som utstyret innehar....
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    14.505
    Sted
    Langesund
    Kommer nok aldri til å gå tilbake til CD- spiller, og streaming har jeg heller ikke begynt med.
    Alle cd platene er trygt lagt på en HD. Siste CD spiller jeg hadde innom anlegget før jeg begynte å spille av filene fra HD var en ganske så påkostet Esoteric. Den ble regelrett gruset av dette forferdelige nymotens greiene;)
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Kommer nok aldri til å gå tilbake til CD- spiller, og streaming har jeg heller ikke begynt med.
    Alle cd platene er trygt lagt på en HD. Siste CD spiller jeg hadde innom anlegget før jeg begynte å spille av filene fra HD var en ganske så påkostet Esoteric. Den ble regelrett gruset av dette forferdelige nymotens greiene;)
    Jeg tenker på 'streaming' også som det man gjør når man spiller fra egen PC/NAS/HD; det må ikke være noe som kommer fra en annen server; også din egen ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn