Digitale avspillere cd spiller

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Hvilke spiller er vesentlig bedre enn Primare BD 32 som cd spiller. Har prøvd Hegel Mohican og det var en helt annen verden men koster en del.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Er redd det ikke er noen fasit på det , men Electrocompaniet EMC-1 up var meget god, Hegel cdp4 var meget god, Cary cd 306 var meget god. Marantz sine toppspillere er meget bra. Ellers kan jo toppmodellene fra merker som Roksan, Arcam, Classe og Creek være noe å teste. En billig outsider kan være Cambridge 851. Men det er nok en viss fare for att det er få om noen som er bedre enn Mohican.
 

barathsec

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2012
Innlegg
1.275
Antall liker
585
Sted
Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
Torget vurderinger
9
Hvilke spiller er vesentlig bedre enn Primare BD 32 som cd spiller. Har prøvd Hegel Mohican og det var en helt annen verden men koster en del.
Det kommer vel litt an på hvor mye du har tenkt å bruke på en annen cd spiller, og ikke minst hvordan denne spiller sammen med det andre utstyret du har.

:)
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
OK, så det er grunnen til at mohican låt så bra, bedre enn MC-1 up også?. Ikke bestemt på pris, alle her inne vet jo at plutselig så betyr ikke priesn alt:cool:
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.936
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg ville absolutt sett på en av Marantz sine toppmodeller vis budsjettet tillater det :)

mvh
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
De finnes vel ikke på brukten? Ka prisleie er det de er på eventuelt. Ser den dyreste til ca 70 og neste til ca 40. Det er brukt eg er ute etter.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.936
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
De finnes vel ikke på brukten? Ka prisleie er det de er på eventuelt. Ser den dyreste til ca 70 og neste til ca 40. Det er brukt eg er ute etter.
Ligger masse på bayen til forskjellige priser :)

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.936
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Ka med Bladelius Embla classic
Jeg hører mange som liker den. Jeg hadde en innom i mitt anlegg og der passet den ikke helt. Det ble en forholdsvis tydelig hardhet i mellomtonen hos meg. Eieren av den jeg prøvde er en venn av meg, og hos ham spiller den bra. Man trenger antakelig kabling som "runder av" litt.
 

todams

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2011
Innlegg
191
Antall liker
142
Sted
Lier
Torget vurderinger
11
Fikk tak i en Marantz Sa-14S1 for 15k og er meget fornøyd med denne, dacen i den er også veldig god.
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Ka med Bladelius Embla classic
Jeg hører mange som liker den. Jeg hadde en innom i mitt anlegg og der passet den ikke helt. Det ble en forholdsvis tydelig hardhet i mellomtonen hos meg. Eieren av den jeg prøvde er en venn av meg, og hos ham spiller den bra. Man trenger antakelig kabling som "runder av" litt.
Ok, vurderer og vurderer:cool:
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
938
Antall liker
701
Torget vurderinger
10
Har en Bluenote Stibbert ....
Aldri hatt bedre spiller .........
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Skal du opp på samme nivå som Mohican, må du dessverre ty til HD30. Men en HD25 gjør en brukbar jobb. HD20 er en bra Dac som ligger antagelig litt i overkant av det du har i dag.
 

Doremi

Medlem
Ble medlem
10.03.2011
Innlegg
39
Antall liker
11
Jøss er det flere her, som fortsatt spiller CDer.
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Skal du opp på samme nivå som Mohican, må du dessverre ty til HD30. Men en HD25 gjør en brukbar jobb. HD20 er en bra Dac som ligger antagelig litt i overkant av det du har i dag.
HD 20 har eg, men bruker den ikke via Primare BD 32. Bruker den til tv. Blir ikke bedre lyd om den kobles til Primaren. Har lest en plass at en god dac ikke hjelper når man bruker bluray drev eller cd spiller av dårlig kvalitet.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Skal du opp på samme nivå som Mohican, må du dessverre ty til HD30. Men en HD25 gjør en brukbar jobb. HD20 er en bra Dac som ligger antagelig litt i overkant av det du har i dag.
HD 20 har eg, men bruker den ikke via Primare BD 32. Bruker den til tv. Blir ikke bedre lyd om den kobles til Primaren. Har lest en plass at en god dac ikke hjelper når man bruker bluray drev eller cd spiller av dårlig kvalitet.
Det er nok ikke helt sant, for kobler du til en hd25/30 på en dårlig spiller hjelper det meget godt, men de spiller enda bedre på en bra spiller. Brukte selv Hd25 på mange litt svake spillere med godt resultat men når jeg koblet den på Electrocompaniet sin emc1 så ble det liten forskjell
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Om HD30 kobles på min BD32 blir det vel ikke Mohican av det, eller?
Nei, men det hadde begynt å nærme seg, så kanskje du hadde syntes det var godt nok.
Da er HD30 på plass med meget godt resultat. Det som eg trodde var stor god bass på BD spilleren ble komprimert til kontant hard god bass med HD30. Så ok, det er godt nok;)
 
Topp Bunn