CD-spiller og/eller forsterker til ProAc D15

U

utgatt60135

Gjest
Creeken i stereophile er foregangern til classicen som jeg regner med at du har, er i hvertfall den jeg har.
ah du har rett.. det la jeg ikke merke til.

Ja Cary 303/300 ga meg et ordetlig løft.. moro..
Spørs om jeg må dra Visa-kortet på mandag :p :)
Får høre mere i morgen.

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Cary 303/300 er en meget god CD,spiller, og har hørt på den nede hos Lyrich et par ganger.

Hadde man fått mere for den spilleren som nå er i hus, så hadde nok Cary vært en av kandidatene, men husk når du skal oppgradere forsterkeren, så vil den også koste "litt" mere ::).

ah du har rett.. det la jeg ikke merke til.

Ja Cary 303/300 ga meg et ordetlig løft.. moro..
Spørs om jeg må dra Visa-kortet på mandag  :p :)
Får høre mere i morgen.

U

utgatt60135

Gjest
Da tror jeg det blir litt testing av forsterkere. Jeg håper på å få like stor fred i mitt sinn ;) som jeg har fått med HT og kilde. Alså ingen flere oppgraderingsspøkelser eventuelt før ny bolig.

Jeg har tenkt mye på Sugden A21SE så den står klart øverst på lista. Siden det er siste oppgradeiring for denne gang må jeg få hjemlån først.

Har ikke sett noen andre gode alternativer enn Accuphase E-213, Creek Destiny og eventuelt Primare I30.

Er det andre jeg burde prøve? Budsjett på omtrent 26k. Ønsker en nøytral forsterker med ingen hardheter og gjerne littegrann varme. Ingen svakheter selvfølgelig 8).

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg ville ha tatt en telefon til Paul Mortensen (PMaudio).
Fortalt han at du har max 26k,og spurt vilke sjanser du da har mot Coda Unison Ultra.
Husk at Paul gir byttegaranti på sine produkter.Det holder å si at det ikke matchet 100% og han setter pengene tilbake på din konto så fort han har fått produktet tilbake.

Han har solgt mye av både Coda og BlueNote i flere år,og har du sett noe til disse på bruktmarkedet?!!

PMaudio er muligens norges beste hifi-sjappe,hvis fornøyde kunder og service betyr noe.

U

utgatt60135

Gjest
Vet du om noen tester på nettet av Coda? Det står samme pris på Ultra og den andre modellen? Hva er riktig pris? Men jeg må si jeg liker best et volumratt. Hvordan er den å bruke?

U

utgatt60135

Gjest
Jonas; ser du har hatt E-213 og Primare I 30. Hva syntes du om dem? Spesielt Accuphase...

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jonas; ser du har hatt E-213 og Primare I 30. Hva syntes du om dem? Spesielt Accuphase...
Jeg likte begge.Primaren er vel den kraftigste og beste allrounderen,mens E-213 spiller veldig åpent med fin mellomtone.
Uansett ville jeg ikke betalt mer enn ca 10-11000kr for disse(brukt).

Her er link til hjemmesiden til Coda og den eneste omtalen jeg har funnet ;)

www.positive-feedback.com/issue16/codaunison.htm

www.coda-continuum.com

Som sagt.Denne forsterkeren har alt jeg bare håpet på å kunne få uten å rane en bank.

Men hvis du tror den er et hav bedre enn andre forsterkere,så må jeg skuffe deg.Med den elektronikken vi allerede i dag besitter,blir det nok ingen STORE oppgraderinger lenger.Da må vi rane en bank.

Codaen er dyr,men den har det lille ekstra fra hva jeg har hatt tidligere og den besitter nærmest den perfekte klangbalansen,noe som for meg må stemme før alt det andre.

F.eks Hegel H-200 har det meste for å kunne kalle seg kongen av integrerte.Men for meg er dens klangbalanse,så på de grader i kolisjon med mine idealer,at verre blir det bare ikke.Da kutter jeg heller ut hifi og hører kun på radio.Skjønner ;)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Mulig linken til positive-feedback ikke funker ved å klikke på den i innlegget,men på vanlig manuell måte funker det.

Om du ønsker kunne vi jo fått testet det ut hjemme hos deg siden du bare bor 5 min unna ;)

U

utgatt60135

Gjest
42k ned til 26k er optimistisk ;)

Accuphase E-213 har en nypris på 33k (kan kjøpe en innbytte). Jeg likte den gyldne klangen i den men var vel ikke noe gåsehudeffekter tror jeg. Den krasjer litt designmessig med Cary også mens Sugden passer kjempegodt. Har ikke sett noe annet enn knalltester av denne varmeovnen. Primare I30 er kanskje ikke verd å teste mot disse? Det kan jo hende at Creek Destiny er god nok også.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Ville vel også vurdert Unison,Sugden,Creek,AVI og CUU.

Hadde faktisk Cary DVD7 på lån noen dager nylig og den har veldig likt utseende som din 303/300.Matchet meget bra til Coda hvor begge har lik bredde mål,sølvfarge og blått display lys.

Codaen matcher dårlig min Koala spiller,men lyden matcher så da :)

U

utgatt60135

Gjest
Da er jeg i MÅL.... ;D Fantastiske Sugden A21SE blir min...

(Det eneste som kanskje står igjen er rørbytte i spilleren. Mulig jeg prøver andre HT kabler engang også)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
I mål ja, men for hvor lenge?

Da er jeg i MÅL.... ;D   Fantastiske Sugden A21SE blir min...

(Det eneste som kanskje står igjen er rørbytte i spilleren. Mulig jeg prøver andre HT kabler engang også)

U

utgatt60135

Gjest
I mål ja, men for hvor lenge?
hehe, det kommer an på hvor lenge jeg bor i hula mi. Og da alså om D15 og Sugden klarer å fylle et evt. større rom.

Ingen gratulasjoner... :-[

K

kbwh

Gjest
Fra meg kommer gratulasjoner! Det er en veldig pen forsterker som jeg aldri har hørt.

I mål? Har ikke Sugden en matchende CD-spiller da?

U

utgatt60135

Gjest
Fra meg kommer gratulasjoner! Det er en veldig pen forsterker som jeg aldri har hørt.

I mål? Har ikke Sugden en matchende CD-spiller da?
Det burde du :). Supergod forsterker til rel. lettdrevne HT som ikke er for kvasse og hvor du ikke trenger å spille veldig høyt.

Takk!! Spilleren er ikke like god syntes jeg.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Var hos Lyngen og hørte oppsettet i dag.

Utrolig flott må jeg si det har blitt.

Tror neppe det finnes en bedre forsterker til prisen.

Gratulerer med STOR lyd.

R

Rojoh

Gjest
Hyggelig å høre at du fikk det til å klaffe. :)

Mvh. Johan

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.409
Torget vurderinger
28
Jeg har lyst til å komme med en gratulasjon. D15 kjenner jeg godt i og med at jeg hadde disse selv, flotte høyttaler, både i det indre og det ytre. Sudgen har jeg bare så vidt hørt på messa i Horten, de spilte så absolutt bra der. Men, etter testen i Fidelity å dømme er det mer å dra ut av disse enn de fikk vist i Horten. Og, prioriteringene virker være kloke. Dessuten ligner jo forsterkeren litt på en HP-100(?). Jeg har sikkert hørt cd-spilleren også, hos Lyric, og der låter jo stort sett alltid Cary og ProAc bare vakkert.

Så, til lykke med musikalske valg.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Joda, gratulerer så mye ;D

hehe, det kommer an på hvor lenge jeg bor i hula mi. Og da alså om D15 og Sugden klarer å fylle et evt. større rom.

Ingen gratulasjoner... :-[

C

Cyber

Gjest
Gratulerer med ny forsterker! Du begynner jo å bygge deg opp et flott anlegg nu...

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Gratulere!
Jeg blir misunnelig! Rett og slett. Det er vel noe i de baner jeg kunne tenkt meg, sånn på sikt. Artig å høre at det matcher!

mvh

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Så en sort Cary 303/300 hos Tor.Virket som den også hadde samme matte tøffe fargen som Sugden. ::)

R

Rojoh

Gjest
Mon tro om det ikke er noe å hente på å bytte Electro Harmonics-rørene i Caryen også?

Mvh. Johan

U

utgatt60135

Gjest
Mon tro om det ikke er noe å hente på å bytte Electro Harmonics-rørene i Caryen også?

Mvh. Johan
Jeg kommer til å bytte dem straks. Jeg skal se etter noen rør som låter litt "mykt". Da kan jeg ha et annet valg på litt harde innspillinger i forhold til SS. Lurt?
RCA rør?

U

utgatt60135

Gjest
Da la jeg også full tillit til Brynjar. Bestilte Mullard 81 37.. rør. Håper det var et klokt valg.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Grattis. Virkelig flott annlegg du har nå. Sugden a21se har jeg også hatt på hjemlån, og den spillte forykende godt. En liten tendens til litt "grå" lyd, men det har du garantert ikke problemer med med den spilleren. Og proacene er jo bare ett funn.

U

utgatt60135

Gjest
Takk for 6´ern :D. Ingen grå lyd her. Sitter på 1. rad og det er livlig på scenen..

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
1
Wow, dette var virkelig vakkert, og jeg kan tenke meg at lyden ikke er noe dårligere enn utseendet. Får bare gratulere selv om jeg ble litt misunnelig nå.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.569
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Gratulerer med flott anlegg, Lyngen!

Hvis det spiller så flott som det ser ut er du alt ute av evt vinterdepresjoner!

Hentet en Rouge Audio Chronus hos Håvar Snapa i går, spiller veldig flott på 2,5 og mine D15-kloner.
Mangler bare en spiller på ditt nivå nå, så tror jeg at også jeg er i boks..

mvh m

U

utgatt60135

Gjest
Hvis det spiller så flott som det ser ut er du alt ute av evt vinterdepresjoner!
Takk! Ja det er god terapi for depresjoner ja.. :D. Verste tiden nå... Men er man i dårlig humør låter anlegget plutselig ikke like bra igjen da....

Jeg kjenner ikke Rouge. Hva koster den og hvordan spiller den? Hvor bra tror du kloningene spiller i forhold til orginalen? Hadde vært morsomt å lagd en D38 kloning.

U

utgatt60135

Gjest
Ja litt men jeg har ventet med en ordetlig test til de er innspilte. Hvor mye tid trenger de egentlig?

Før låt transistorutgangen et hakk dårligere enn SS, nå er rørutgangen 2 hakk bedre. Skal sjekke nærmere nå ...

H

hordasped

Gjest
Ja litt men jeg har ventet med en ordetlig test til de er innspilte. Hvor mye tid trenger de egentlig?

Før låt transistorutgangen et hakk dårligere enn SS, nå er rørutgangen 2 hakk bedre. Skal sjekke nærmere nå ...
Er ikke sikker på hvor lang innspilling De må ha,men mener å ha hørt rundt 100-200 timer,tror De som er litt mer erfaren på rør må komme på banen og gi deg et skikkelig svar.Brynjar kan du jo ringe,så får du 100% riktig svar.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.569
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Ang Rouge:

Er helt fersk på rør, men har i allefall slått fast at Rouge Chronus med sine 55 watt har god kontroll på mine høyttalere. Veldig flott perspektiv og massevis av detaljer.
Effektforsterker-utgaven av "min" forsterker(Rouge Atlas) er vist på test i nyeste Stereophile
med meget godt resultat. Ble antydet at de høye herrer der godt kunne leve med den!
Litt artig at de hadde testet effekten, som er oppgitt til 55w, til rundt 85W! Disse amerikanerne tar ikke i for fælt.. Denne spilte vist med kt77-rør, mens den leveres originalt med EL34. Da synker nok effekten et lite hakk.
Snapa mente at EL34 ville være litt snillere i toppen. Høs meg låter det verken mørkt eller snilt, bare kraftig og detaljert, med et bredt lydbilde.

NB: Å lage en D38-klon er nok litt av en oppgave... Gravesen har spennende ting på gang med et element som Seas skal produsere for han. En lett 8-tommer med driftseffekt rundt 93-94 db i ei medium kasse. Bør fungere bra med en god forsterker på 25-50 gode watt.

m

Topp Bunn