cd spiller med rør.

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Hei og god jul.
Har en hk dvd1 eller 10 som mange kaller den. Den tar snart kvelden etter 6 år som god signalkilde for meg.
Lurte på en advance acoustic cd med rør. Veier 10 kilo balanserte og ubalanserte utg. tar brent cd, hdcd og mp3. Og koster ikke mer enn 5500,- Tenkte å ta en med rør for å ha muligheten til å forandre lyden hvis den ikke fallt i smak.
Det jeg lurte på er om noen der ute har en slik spiller og hva de mener om den. Eller har annbefalinger i samme prisklasse. ikke nødvendigvis med rør da de ikke vokser på trær til den prisen.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Du får høre med Rotekroken,han sitter på en Advance Acoustic MCD203.
Var så vidt innom her også med den men fikk ikke tid til å høre så lenge som ønskelig på den.
Men det lille jeg fikk hørt hørtes ikke helt feil ut ;)
Vekommen til HFS og ha en fortsatt fin jul :)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Som vår gode venn JanR skriver, så har jeg en AA MCD-203 med rør i heimen..
Har nå gått NED til lower-fi pga barn og jul, så nå står det en Pioneer DV-686A på Denon DRA-385 receiver som kun skal brukes til film og TV..
Så min kjære spiller har fått ferie til en bedre amp er på plass (rør seff.!8)), så om du har mulighet til å hente spiller på Hurum så kan du låne den i 14 dager..
Forskjellige rør kan du også få låne slik at du finner en god match til resten av anlegget ditt..
MEN.! Jeg skal ha tilbake spilleren min, den er ikke til salgs.! Om du ikke gir meg en VELDIG god pris da ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei og god jul.
Tenkte å ta en med rør for å ha muligheten til å forandre lyden hvis den ikke fallt i smak.
Det jeg lurte på er om noen der ute har en slik spiller og hva de mener om den. Eller har annbefalinger i samme prisklasse. ikke nødvendigvis med rør da de ikke vokser på trær til den prisen.
Ikke for å bry meg, men du kjøper vel ikke spilleren hvis du ikke liker lyden?

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Hvis du ikke har noe imot Kina-import kan du få Cayin-spilleren som jeg har (ikke min da, men din helt egen!) for knapt under 6000 på døra i Norge. Den har både rør- og transistorutgang. Det er en del av den rundt omkring i Norge, så det burde også være mulig å få lånt en hvis du trenger det. Jeg liker spilleren godt i hvert fall, og den har bra med potensiale for kjappe og gode oppgraderinger.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
qpjonas har bestilt seg en spiller som kommer tidlig på nyåret..
Jeg kjenner ikke grunnen til at han "forhastet" seg å bestilte spiller, men det er selvfølgelig mulig å returnere spilleren om den ikke faller i smak..
Så vi får vente til han har prøvekjørt spilleren noen dager, så får vi ta det som det kommer å hjelpe han så godt vi kan..

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Skal du ha cd-spiller med rør bør du seriøst vurdere Original A8T
http://www.original-cd.com/index-products-a8t.htm

Har hatt denne spilleren selv i ca.2 år, og kommer ikke til å bytte den ut med det første.
Den har både vanlig "transistor"(?) utgang og rørutgang.
Jeg syntes den spillte veldig bra "rett ut av eska". Men jeg måtte jo selvfølgelig prøve litt forskjellige rør etterhvert. NOS long plate greier og Siemens ble puttet inn, med bra resultat, men av en eller annen grunn ble det Ganske så rimelige Golden Dragon rør som trakk det lengste strået.
Denne spilleren avløste en annen rør spiller, Shengya s-10 eller no. (Vincent cd-s6). Og Originalen spiller ringer rundt denne!

Tror jeg ga totalt med moms og frakt rundt 5k for den hos Nysound.

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Takk for mange innputts. Valgte AA 203 fordi den fikk så gode anm av brukere. men prøvde å lese en test av den på hjemmesiden deres "den engelske" men de hadde ikke tatt seg bryet i å oversette den franske testen til engelsk.Mulig noe fransk stolthet ute å går. Håper den varer 5-10 år før jeg tar den helt ut og ser på spillere i høyere prisklasse. men det skal bli gøy å prøve rør og se hvilke forskjeller det kan gi. Bestillte også en noiseharvester etter mange godord på nettet gleder meg til å prøve ut denne også.
Godt nyttår..
mvh Gpjonas

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1

Tenkte jeg måtte svare på dette.
Har en kone med null interesse for hifi og manglende engasjemang for min hobby.
Da sier det seg selv at de tillatte midler til dette blir sterkt begrenset. Det jeg mente var at hvis jeg etter en tid får lyst til å oppgradere (har nå hørt på spilleren og likte det godt prisen tatt med i betraktningen) så er det lettere å få tillatelse til et par rør enn en helt ny spiller.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Grattis med ny spiller..

Hvordan syns du dette låter nå par dager etter at den kom i heimen.?
Mener du det er håp for den, eller er det noe annet som kunne vært en bedre kombo til resten av oppsettet ditt.?

Noen ganger så kan det være lettere å få tilgivelse enn tillatelse av den bedre halvdel ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

Tenkte jeg måtte svare på dette.
Har en kone med null interesse for hifi og manglende engasjemang for min hobby.
Da sier det seg selv at de tillatte midler til dette blir sterkt begrenset. Det jeg mente var at hvis jeg etter en tid får lyst til å oppgradere (har nå hørt på spilleren og likte det godt prisen tatt med i betraktningen) så er det lettere å få tillatelse til et par rør enn en helt ny spiller.

Henger meg på den. ;)
I tillegg er det jo fryktelig gøy med rør. ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lykke til med ny cd spiller :)
Blir nok mange kosestunder foran anlegget.

Når det gjelder " lettere å be om tilgivelse enn tilatelse " så tro meg det fungerer bra ;)

/jan

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Takker for det.
Nå har den snurret cont i litt over 24 t og har begynnt å gå seg til. jeg syntes lyden i den gamle var bra i forhold til mange andre vanlige "les billige" spillere men wow hakeslepp.... Stemmen til feks eva cassidy låt bra før men ikke høyt da ble det for masete og spisst. Nå er det bare å vri opp det blir bare bedre og gitarene.... snakk om livefølelse. Nei dette vil jeg kalle oppgradering "for meg iallefall". Og det er jo noen som mener at denne spilleren har mer å gi ved rørbytte... gleder meg. Skal plugge i noiseharvester senere i kveld å se om det er merkbart, har ventet for å venne meg til spillerens lyd før jeg prøver. skal på konsert med van the man, the boss. pink floyd.mfl i kveld og gleder meg. Denne spilleren ga i allefall meg mye lyd for pengene.
mvh

Kommer tilbake til deg rotekroken anng rør....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Takker for det.
Nå har den snurret cont i litt over 24 t og har begynnt å gå seg til. jeg syntes lyden i den gamle var bra i forhold til mange andre vanlige "les billige" spillere men wow hakeslepp.... Stemmen til feks eva cassidy låt bra før men ikke høyt da ble det for masete og spisst. Nå er det bare å vri opp det blir bare bedre og gitarene.... snakk om livefølelse. Nei dette vil jeg kalle oppgradering "for meg iallefall". Og det er jo noen som mener at denne spilleren har mer å gi ved rørbytte... gleder meg. Skal plugge i noiseharvester senere i kveld å se om det er merkbart, har ventet for å venne meg til spillerens lyd før jeg prøver. skal på konsert med van the man, the boss. pink floyd.mfl i kveld og gleder meg. Denne spilleren ga i allefall meg mye lyd for pengene.
mvh

Kommer tilbake til deg rotekroken anng rør....

Gratulerer!
Veldig gøy når oppgraderinger blir vellykket. ;D

Fin spiller! Er det denne?:D

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
Det er det. identisk..
Jeg la vekk den orginale strømkabelen og satt i en som var skjermet.
Prøvde også å skumme igjennom manualen men her har importøren en jobb å gjøre. Det står nok ikke noe spennende der men en oversettelse på de 4 sidene hadde vel gått an. Ny elektonikk lukter godt synes jeg men denne luktet annerledes enn noe annet jeg har hatt før mulig det er rørene som setter en spes lukt..vel nå venter eva cassidy utålmodig på meg..he he..

Choisen

Medlem
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
0
Hei, Lurer på å kjøpe denne spilleren selv.
Er det både rør på XLR og RCA utgangene på denne ?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.196
Torget vurderinger
28
Betyr dette at rørene sitter som en buffer på RCA-utgangen? Mens det egentlig er transistorer som utfører forsterkningen?

Choisen

Medlem
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
0
Etter å ha sjekket litt, er tilbakemeldingen jeg har fått at rørene er i kretsløpet på både RCA og XLR utgangen.

Det er foresten en MKII versjon av CD spilleren ute, men er vist nok ikke kommet til Norge enda.

http://www.hollandlink.nl/E_grp_20-1.html

Topp Bunn