CD-spiller for ca. 30.000

Ble medlem
08.01.2007
Antall liker
0
Spurte om råd angående BW 802, men må vel strengt tatt ha cd-spiller først. Tenkte jeg skulle lage meg en shortlist av spillere som jeg skal prøve ut.

Hadde tenkt meg en spiller rundt 30.000. De jeg hittil har i tankene er:

Cary 303/300 (elsker virkelig tube-knappen, kan få både "analytisk" Mark Knopfler og varmtklingene Beatles)

Marantz SA11-S1

EMC-1up

Er det noen som har erfaringer med disse spillerene? Eller er det noen som har andre spillere i denne prisklassen som de vil anbefale? På forhånd takk til alle som kommer med innspill :)

H

hordasped

Gjest
Ny/brukt?

Cary spilleren du nevner er et must.Hørte på den i romjulen--NYDELIG.

Har selv hatt EC-spilleren du nevner.Tryggheten selv,viss jeg kan skrive det.

Mvh:John

Ble medlem
08.01.2007
Antall liker
0
Tenkte i utgangspunktet ny, men er ikke fremmed for å kjøpe brukt. Har liksom ikke prøvd meg noe særlig på bruktmarkedet ennå.

H

hordasped

Gjest
Cd-spiller i denne prisklasse er det mye bra.

Anbefaler at du prøver noen hjemme hos deg selv,før du slår til.

Mvh:John

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Min abefaling er Audionet ART V2 Eller ART G2. ART G2 er den nyeste, men jeg sitter med en V2 og er storfornøyd! Av de spillerne du nevner, har jeg kun hørt EMC1UP, og må si den sto høyt på lista da jeg kjøpte CD-spiller. For min del var Audionet et par tre hakk bedre.

Hvorfor? Mer naturtro lydbilde, og masse microdetaljer ;D

PK

Dallaz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.04.2006
Antall liker
0
Lector CDP7? Ca 25.000 hos Norsk Hifi Center.

K

kbwh

Gjest
Linn Majik CD? Ca. 25000 hos Kontrapunkt.

Ellers er jo Marantzen du har listet opp interressant.
(En del klassiske hybrid-SACDer skal visstnok låte riktigere på 2chSACD- enn på CD-sporet, og det har ikke nødvendigvis med teknologi å gjøre.)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
220v utgave av ML No390S på audiogon til $4000

TOBRA

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.03.2003
Antall liker
27
Torget vurderinger
5
Jeg kjøpte Stello dac + drivverk fra Andervik Audio sist sommer,koster ca. 30000,- Jeg er veldig fornøyd,og i mine ører spiller dette endel "bedre" enn EC emc-1 up som jeg hadde tidligere.

http://www.andervikaudio.no/Stello/Stello produktoversikt.html

Uansett hva du har tenkt å kjøpe,så prøv å få til en test hjemme i eget oppsett før kjøp!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Jeg ville valgt Marantz SA11-S1 eller Lector CDP7, dersom jeg skulle kjøpt nytt. og Audio Aero Capitole, dersom jeg skulle kjøpt brukt.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.226
Torget vurderinger
6
Har levd lykkelig i symbiose med min EMC up siden den ble lansert jeg. Har oppgradert den etterhvert som oppgraderinger har kommet (minus spideren, den har jeg ikke skaffet meg enda). Kan anbefale den på det varmeste. Igjen handler det om matching og preferanser. Prøv å få lånt med deg flest mulig kandidater og prøv dem i anlegget ditt, det er vel den eneste måten å være sikker på at spilleren bilr en hit! Gode komponenter kan i feil konstillasjon gå på snørra! Derav mange skråsikre råd og meninger om hva som er bra og dårlig her inne....Det finnes mange gode CD spillere der ute i den aktuelle prisklassen!

U

utgatt60135

Gjest
Jeg kjøpte Cary 303/300 i går etter å ha hatt den på hjemlån. Jeg må også si at tube knappen er veldig morsom å ha. Den blir brukt avhengig av plata som står i. Det samme med upsamplingen.
Jeg har surfet mye på nettet også og funnet bare positiv omtale om den. Jeg leste et sted at de ikke ville ha matchet den med høyttalere som er frempå/lystklingende. Det er min erfaring også. Lector vil jeg tro har en annen filosofi. Det har nok EMC-Up også. Cary har en litt analysisk og energisk fremførelse uten å være for hard i kantene og med masse musikalitet. Er innspillingen litt hard hjelper det godt å bruke rørutgangen. Ellers får Meridian mye skryt. Mere tilbakelendt enn Cary ser det ut til. Marantz er jo en annen som bare får masse skryt.  

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Du bør låne med deg en CDP4amk2 for test...

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Et glimrende valg, har hørt den nede hos Tor, og likte lyden meget godt :)

Jeg kjøpte Cary 303/300 i går etter å ha hatt den på hjemlån. Jeg må også si at tube knappen er veldig morsom å ha. Den blir brukt avhengig av plata som står i. Det samme med upsamplingen.
Jeg har surfet mye på nettet også og funnet bare positiv omtale om den. Jeg leste et sted at de ikke ville ha matchet den med høyttalere som er frempå/lystklingende. Det er min erfaring også. Lector vil jeg tro har en annen filosofi. Det har nok EMC-Up også. Cary har en litt analysisk og energisk fremførelse uten å være for hard i kantene og med masse musikalitet. Er innspillingen litt hard hjelper det godt å bruke rørutgangen. Ellers får Meridian mye skryt. Mere tilbakelendt enn Cary ser det ut til. Marantz er jo en annen som bare får masse skryt.  

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.293
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Et glimrende valg, har hørt den nede hos Tor, og likte lyden meget godt :)

Jeg ble også mektig imponert over Cary 303/300,da jeg lyttet til den hos Lyric.
Hvis det er mulig å få kjøpt den for samme pris som Lyngen fikk,betyr jo det en helt ny spiller til bruktpris ;D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Nå messer jeg om unison research igjen jeg ;D
Har hatt unico cd med oppgraderte rør på hjemlån noen dager nå, og denne spilleren er bare det sykeste jeg har hørt. I mine ører i mitt oppsett: Perfekt.
Den oppleves som usannsynlig nøytral og med en oppløsning som ikke er til å tro. Homogen fra bunn til topp. Jeg er litt forelsket tror jeg ;D

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg har selv 303/300. Utrolig fornøyd med den. Ellers EMC1-UP, Burmester 052, McIntosh MCD 201...feks.

Topp Bunn