Digitale avspillere Cd-spelar med DAC og volumkontroll?

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Har veldig lyst å teste effekt-forsterker sammen med en cd-spiller, dac og pre i eitt...der dei tre sistnevnte er i ein boks, effekt for seg sjølv. Fins det produkt som er å anbefale?
Høgtalarene er B 25, kabler fra Chord.

mvh Mats
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Har veldig lyst å teste effekt-forsterker sammen med en cd-spiller, dac og pre i eitt...der dei tre sistnevnte er i ein boks, effekt for seg sjølv. Fins det produkt som er å anbefale?
Høgtalarene er B 25, kabler fra Chord.

mvh Mats
DAC er det i alle CDspillere, men volum kontroll er skjeldnere. Har ikke helt kontroll på hva som er tilgjengelig på markedet for tiden, men av tidligere modeller så var det dette på Audio Aero Capitole, noen Wadia modeller og Burmeister hadde vel også modeller med volum kontroll.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Har veldig lyst å teste effekt-forsterker sammen med en cd-spiller, dac og pre i eitt...der dei tre sistnevnte er i ein boks, effekt for seg sjølv. Fins det produkt som er å anbefale?
Høgtalarene er B 25, kabler fra Chord.

mvh Mats
Hei mkfeigum
Vis du er fornøyd med din Burmester 061 som jeg ser står i signaturen din at du har, så er jo et alternativ også Burmester 089. Den har alt du etterspør.
Den har ledig slått bak så vis du ønsker USB på den så monterer de det for deg.

Mvh: Espen L
 
Sist redigert:

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Har veldig lyst å teste effekt-forsterker sammen med en cd-spiller, dac og pre i eitt...der dei tre sistnevnte er i ein boks, effekt for seg sjølv. Fins det produkt som er å anbefale?
Høgtalarene er B 25, kabler fra Chord.

mvh Mats

DAC er det i alle CDspillere, men volum kontroll er skjeldnere. Har ikke helt kontroll på hva som er tilgjengelig på markedet for tiden, men av tidligere modeller så var det dette på Audio Aero Capitole, noen Wadia modeller og Burmeister hadde vel også modeller med volum kontroll.

Ja, dårlig formulert av meg kanskje, men ønsker digitale innganger samt volumkontroll ;)
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Har veldig lyst å teste effekt-forsterker sammen med en cd-spiller, dac og pre i eitt...der dei tre sistnevnte er i ein boks, effekt for seg sjølv. Fins det produkt som er å anbefale?
Høgtalarene er B 25, kabler fra Chord.

mvh Mats
Hei mkfeigum
Vis du er fornøyd med din Burmester 061 som jeg ser står i signaturen din så er jo et alternativ også Burmester 089. Den har alt du etterspør.
Den har ledig slått bak så vis du ønsker USB på den så monterer de det for deg.

Mvh: Espen L
Er himmelsk fornøyd med 061'en, men ståa er at egentlig ikkje har råa til å beholde den for øyeblikket :| Ein 089, eller 001 er draumen! ;)
Det er nok kanskje litt av grunnen til at eg kunne tenkt meg å testa eit anna type oppsett, da blir det ikkje ein nedgradering på samme viset, når 061 blir solgt...håpar eg ;) Da kan den integrerte densen bli bytta ut med ein rein effekt, og ting skal etter mitt skjønn bli anerledes? Eg blir i alle fall ein erfaring eller to rikare!

mvh Mats
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Ikke dårlig formulert, bare noen som vil misforstå.

Trenger du kun digitale innganger anbefaler jeg Wadia. Trengs det analoge innganger også har Linn fine produkter og Audio Aero skal jo være bra, uten at jeg selv har prøvd sistnevnte merke.
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.722
Antall liker
4.411
Sted
Nøtterøy
Ta deg en tur til Narvesen og kjøp siste nummer av det meget bra svenske HiFi och Musik. Der tester dem slike spillere i siste nummer.

HiFi och Musik
 
Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Prisramme?

Plenty med merker som tilbyr det du etterspør. Jeg mener at "pre"-delen ofte kan være det svake punktet i slike, hvis man kjøper billig nok. I tillegg til de overnevnte, så sjekk ut sortimentet til Ayon, Cary, Musical Fdelity, Marantz, Denon (av de jeg kommer på i farta).
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
dCS Puccini. Finnes ikke bedre. Sjekk hjemmesiden til Høyum.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
dCS Puccini. Finnes ikke bedre. Sjekk hjemmesiden til Høyum.
Skal ikke si den ikke er meget bra, men hva får deg til påstå det ikke finnes bedre spillere?

PS Høium, ikke Høyum.
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Har akkurat gått til innkjøp av Wadia 861 (cd-dac-pre). Kan gi en liten tilbakemelding på min opplevelse av den når den er i sving. Har tenkt å bruke den som pre på to rør-monoblokker fra Triode.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg er godt fornøgd med den Oppo BDP 105 D eg har, spesielt når eg også vurderer bildefunksjonane. Eg køyrer alt av digitalt innom denne. Volumkontrollen er betre enn Sonos, men ikkje så god som den som er innebygd i ASR Emitter 2 Exclusive. Riaa får eg ikkje gjennom, og det kan vel vere like greitt, tenkjer eg.
Eg høyrer at BDP 105 også kan oppgraderast frå Mowright om ein har endå strengare lydkrav enn meg
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
dCS Puccini. Finnes ikke bedre. Sjekk hjemmesiden til Høyum.
Skal ikke si den ikke er meget bra, men hva får deg til påstå det ikke finnes bedre spillere?

PS Høium, ikke Høyum.
Å si at den er den beste, er kanskje å ta i- da jeg ikke har hørt alle 1 boks-spillere der ute. Men den er fabelaktig bra. Volumkontrollen er så bra, at den utkonkurrerer det meste av pre under 100k. Dette i følge en rekke tester, b.la. fra Fidelity. Lyden på spilleren er mye bedre enn den forrige jeg hadde; Esoteric X03. Og et stort fortrinn den har, som den eneste jeg vet, er at softwaren jevnlig oppdateres med tilsendte CD-skiver. Slik har den alltid heng på utviklingen. Med en ekstern master clock ble den enda bedre.

Høium ja :)
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Eg er godt fornøgd med den Oppo BDP 105 D eg har, spesielt når eg også vurderer bildefunksjonane. Eg køyrer alt av digitalt innom denne. Volumkontrollen er betre enn Sonos, men ikkje så god som den som er innebygd i ASR Emitter 2 Exclusive.
Fungerer den oppoen uproblematisk som preamp/volume inn i aktive høyttalere?
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har ikkje prøvd aktive høgtalarar, men har brukt eit sett Swissonor monotrinn+høgtalarar frå same produsent. Desse monotrinna spelar høgt nok, iallfall (dei er designa med tanke på bruk av passiv forforsterkar, slik aktive høgtalarar også bør vere...)
Berre når du dempar volumet veldig mykje, skjer det noko med oppløysinga. Men då spelar du lågt likevel....
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Både Denon DCD 2560 og Denon S10 har variabel output, altså justerbar utgangsnivå.

Vil tro dette også gjelder flere av Denon,s CD spillere.

På begge disse styres denne via egen volumknapp på fronten eller via fjernkontroll.

Nye spillere med dette - er enkelt å sjekke ved forespørsel/egen fremmøtte i butikk.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Jeg har brukt/bruker delvis fremdeles en Linn Unidisk SC med forholdsvis forseggjort preamp-del. Etter full overhaling på fabrikken spiller den som ei kule, med utganger for inntil fem kanaler pluss subbass. Detaljer, oppløsning, perspektiv, fart og fullt frekvensområde på CD og SACD. Ingen tvil om at en får mye for pengene.

Likevel er det et moment en må ta i betraktning. Klangbalansen er slankere enn med en god, aktiv preamp i systemet. Hvis utstyret ellers og rommet gir tilstrekkelig fylde, kan en boks være en god løsning. Hos meg ble mellomtoneområdet litt for magert i lengden.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Er du i Bergen av og til? Roald på Renaissance audio i Bergen, er veldig begeistra for Ayon, og han brukar å ha bra teft. Hugsar ikkje heilt kva modell. Kanskje CD2.
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Takker for alle tilbakemeldinger og tips. Blir å bruke ei stund framover og prøve å få lytta til nokon av alternativa. Kanskje køyre en enkel dac med volumkontroll, inntil eg finn den kilda eg virkelig vil satse på ;)
Men for all del, berre å peise på tips og erfaringer! Planen er å få kloa i ein Adyton 1.8, for så å køyre den sammen med så få komponentar som mogleg.. så får tiden vise kva eg ender opp med :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.680
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Takker for alle tilbakemeldinger og tips. Blir å bruke ei stund framover og prøve å få lytta til nokon av alternativa. Kanskje køyre en enkel dac med volumkontroll, inntil eg finn den kilda eg virkelig vil satse på ;)
Men for all del, berre å peise på tips og erfaringer! Planen er å få kloa i ein Adyton 1.8, for så å køyre den sammen med så få komponentar som mogleg.. så får tiden vise kva eg ender opp med :)
Om du skal pare den med Adyton 1.8, er ikke kilden/dac/volumkontroll plassen å spare penger på :) Puccini ligger av og til ute på børsen til rundt 45k. Som et tips.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Kva budsjett ser du for deg på cd-spelaren?
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Burde sjølsagt lagt ut budsjett ja. Kan nok ikkje tillate meg noko særleg over 10-12000, da det er komme ein del ikkje planlagte kostnader som må prioriterast før stereo. Men lyd MÅ eg ha, så slik er det berre.
Er det nokon som har testa den audiolab cd/dac/pre som var posta tidlegare mot creek cd 50 f.eks? Er det saker som er betre på brukten til tider, som havner i rett prisklasse? Bør eg kanskje berre gå får rein dac-pre kombinasjon så lenge?

Er det nokon som sit med ein 1,8 som kan sei noko om kva produkt som kan passe til? Ser adyton pre finns, er dei å anbefale?

ønskjer alle ein fortsatt god søndag!

Mvh Mats
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.289
Torget vurderinger
2
Henger meg på denne DAC-CD-PRE løsningen som vil passe meg bra. Lånte med hjem Cambridge 851C , og den låt bra, et lite løft i forhold til det jeg har.MEN et stort aber er at den IKKE klarer å lese hjemmebrente/rippede CDer. etter litt snoking på nettet fant jag at den ikke er tilpasset annet enn å lese .cda fier men klarer ofte ikke det heller. Sendte mailtil Cambrige foor å få dette verifsert, får se hva de kan si... Får meg dog til å tvile på CD spiller kaliteten.., . Så hva er alterntivativen mine nå da?
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Landet på noe? Sjekk ut den Cary 306/200 på børsen her. Den har alt du etterspør. Og har du en EMC -1 å sammenligne med, så vil du kanskje finne at Cary'en er bedre, koster mindre brukt her og har langt flere features. Egentlig ikke så mystisk siden nyprisen var mye høyere også, men man undres når man ser hva folk krever for sine emc-1 :rolleyes:
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.289
Torget vurderinger
2
takk for tipset,men den er nok for gammel for meg .vil ha noe mer uptodate
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.289
Torget vurderinger
2
den vil jo passe fint, får sjekke om den har bass kontroll i tillegg til volum
 
Topp Bunn