CD-er en hifi frik bare må ha?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Den 14/09-2007 så bestilte jeg 3 plater fra www.thenaimlabel.co.uk og de kom i dag.! :eek:
Det må jeg si er meget raskt levert fra UK og rett i postkassa, har tross alt vært helg og de har vært gjennom tollen.!
Ble bare noen sample versjoner, de var jo så billige at jeg bare måtte ha dem..
£5 pr stk + £2,5 i frakt ble 171,- NOK det :D

Naim - True Stereo
Naim - The Sampler 1
Naim - The Sampler 2

Aner ikke om dette er musikk eller om det er god kvalitet, forhåpentligvis begge deler, er jo litt sånn Ole Brumm jeg da 8)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
limvingen skrev:
Nei, det er du som misforstår Roffe. Kjøpte nettopp 1982 versjonen fra Amazon.com. Riktignok brukt, men den jeg fikk var iallfall ikke synlig brukt ;D (Tror kansje jeg fikk tak i den siste ::))
Hvordan så du forskjell på 1982-versjonen og remasterversjonen på Amazon.com?
Såvidt jeg kunne bedømme da jeg var inne så var det kun remasterversjoner tilgjengelig, men jeg innrømmer at jeg kan ha tatt feil.

EDIT: Nå var jeg innom en tur igjen, og fant noen brukte som skulle være fra 1982, men i stand som nye. Jeg bestilte en, jeg. :) Takk til limvingen og el_mariachi.
 

vortex_surfer

Medlem
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Oslo
Motorpsycho - Trust Us albumet, er et MUST for alle som liker god rock. Mye 70 talls inspirerte saker. Selv om albumet kan virke enkelt, er det fylt opp med forskjellige underlige lyder og musikerne bruker en røys instrumenter.

Fra motorpsycho kan jeg også på det sterkeste anbefale Timothys monster, Angels and demons at play, blissard og demon box.

Dette må være norges desidert beste rockeband gjennom tidene, både live og på plate! Enjoy.

;D ;D
 

Vedlegg

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Dire Straits : Brothers in Arms xrcd versjon!!!

Denne er så ekstrem-fantastisk-sinnsyk bra i forhold til de andre innspillingene (har 1985, 1996 og nå xrcd versjonen) at det bare er løp og kjøp ;D


 

baabernt

Medlem
Ble medlem
25.10.2007
Innlegg
7
Antall liker
0
Det er så mye... Her er noen udødelige..

MICHAEL RUFF: Speaking in Melodies - Sheffield Lab CD-35
Brötzman, Nilssen-Love, Gustavsson - The Fat is gone
Petter Wettre - Fountain of youth
BACH: Goldberg Variations - Rosalyn Tureck, piano - Deutsche Grammophon 289 459 599-2
GEORGE LLOYD: Symphony 5 - BBC Symphony Orchestra Albany Records Troy 022-2
GRACE JONES: Warm Leatherette
RICHARD THOMPSON: Rumor and Sigh - Capitol CDP 95713-2
PROFESSOR LONGHAIR: Rock'N'Roll Gumbo - Dancing Cat DD-3006
EMMYLOU HARRIS: Roses in the Snow
PJ HARVEY: Dry - Too Pure/Indigo/Island 162-555 001-2
 

bahj

Medlem
Ble medlem
05.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Siste cd til Mari Boine. It aint necessarily Evil. her får du alt du er på jakt etter. rytme også. Hør spesielt på låt nr 6.
Ellers så er jo Nils Petter Molvær en konge for seg selv. Markus Miller er super også. Jon Hassel.Erik Trufaz. Jeff Beck. For å ha nevnt noe

Hilsen
Birte
 

wizardm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.10.2003
Innlegg
257
Antall liker
151
Sted
Tromsø
Utrolig mange gamle plater som bør nevnes , men hvem husker alle etter 10 pils , 8) , anyhow den som er på øret just nu :

YES - 90125 , har Lp fra 1983 , exellent lydkvalitet , cd som ikke er remastered har en sånn sinnsvak lydkvalitet
, nesten ikke til å tro ! ! ! ! !

Der er Rolf Graff og jeg på linje om ikke annet !
 
L

Lydkaj

Gjest
@Rockekroken Har du fået hørt Naim pladerne? og hvad synes du?, Specielt er jeg interesseret i din mening om True Stereo CD'en

tilføjet: Har fået den en fra Naim, Ps. meget hurtig levering flot!
Men derfor vil jeg alligevel meget gerne hører din mening, min kan du finde i Naim tråden
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.904
Antall liker
10.791
Torget vurderinger
10
Dusko Goykovich - Samba Do Mar

Er ikke så opptatt av audiophile innspillinger lenger, men......tanken slo meg når jeg spiller den nå: RÅ LYD :D
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
wizardm skrev:
Utrolig mange gamle plater som bør nevnes , men hvem husker alle etter 10 pils , 8) , anyhow den som er på øret just nu :

YES - 90125 , har Lp fra 1983 , exellent lydkvalitet , cd som ikke er remastered har en sånn sinnsvak lydkvalitet
, nesten ikke til å tro ! ! ! ! !

Der er Rolf Graff og jeg på linje om ikke annet !
Goooskive!!

Noen som har lyttet litt på Peter Gabriel Secret World Live? Sikkert ikke verdens beste men får ting i sving her og der, og noen andre enn meg som synes Hallelujah live med "de fire" låter greit, litt klissete men hør litt da...
 
R

ROH

Gjest
Erland skrev:
SaraK Waterfalls.
Må sannsynligvis bestilles fra www.stockfisch-records.com , da den ikke er så lett å få tak i.
Spillt inn på skikkelig gromt utstyr, bla Nagra, og har en dynamikk som jeg ikke har hørt på noen annen CD-innspilling. (finnes også på 2x 180 vinyl)
Jeg er veldig enig i at denne er bra. Mine to favoritter på Stockfisch er imidlertid:

Sara K. & Chris Jones - Live in Concert
Eugene Ruffolo- In a different light
...og alt de har gitt ut med David Munyon

Mvh
ROH
 

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Vil bare gjøre oppmerksom på Rodrigo Y Gabriella for de av dere som liker god akustisk gitarmusikk. Både første plata og liven fra Manchester er fantastiske. Utrolig spilleglede og dynamikk.
Heder til to norske artister som gjør mye moro i bakgrunnen på platene sine, morsom instumentering og detaljer, Thom Hell og Marit Larsen. Desverre bedre i LP utgave, men endog verd en lytt.
Vil også slå et slag for nyutgivelsene av Genesis, meget bra retaurert.
En plate som i all enkelhet avslører mye i anlegget er A song for Dreha med herrene Cale/Reed nakent og vakkert.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg ser at noen henger seg opp i at det kun handler om plater med god lyd, men det er jo nettopp det denne tråden handler om. Snodig... ;)

Selv hører jeg lite på audiofile innspillinger. Kanskje det er en av grunnene til at jeg er så glad i rør? Men noen referanser har jeg jo, men de er preget av at det er lenge siden jeg var hifi-freak. Etter å ha jobbet med musikk i en årrekke så betyr det ikke så veldig mye i forhold til det musikalske lenger, uten at det betyr at jeg ikke liker audiofile innspillinger. Langt ifra.

Siden jeg ikke har fulgt godt med på hva som er kommet ut av godlyd på mange år, så vil jeg nevne noen de platene som jeg gleder meg mest til å høre når Xindak-en er ferdig innspilt.

Keith Jarrett - Eyes from the heart (ECM). Utrolig bra tegning av scene, spesielt på spor 1 (med Jarrett på sax).

Gregorio Paniagua - La Folia de la Spagna (Harmonia Mundi). Perspektiv og gjennomsiktighet i særklasse. Analog innspilling fra 1982, som av mange var regnet som tidenes beste opptak på åttitallet. "Ny" kammermusikk basert på de gamle Folia-temaene fra renesansen. Generelt har jeg sansen for Harmonia Mundi fra åttitallet.

Ry Cooder - Jazz. Bix Beiderbecke-style med humor og glød som varmer både musikalsk og audiofilt. Som det meste fra Cooder, men for min del stiller Jazz i særklasse lydmessig (og det sier ikke lite).

Tom Waits - alt på Reprise, spesielt Small Change, Blue Valentine og Foreign Affairs.

Donald Fagen - Morph the Cat. Trenger neppe noen presentasjon i dette selskapet.

The Eagles: Hell freezes over. Trenger nok heller ingen presentasjon her.

Chet Baker - No problem. Køben og heroin på slutten av syttitallet. Vart, og litt trist-muntert? Ingen topp hifi, men flott atmosfære og deilig musikk. Gir meg stadig minner fra da jeg så Baker tidlig på åttitallet i Haugesund.

Det var det jeg kom på mens jeg letet fram plater til morgendagens lytting. Nærmer meg 150t innspilling på min nye MT-3, så det begynner å åpne seg skikkelig nå. Naboer med små barn skal få sove trygt i natt, men de må forberede seg på en lang ettermiddag i morgen, he he he.
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.352
Antall liker
4.164
Sted
Landås
Torget vurderinger
2
Neil Daimond - Home before dark
Rodney Crowell- Sex & Gasoline
Sun Kil Moon - April
Tindersticks - The Hungry Saw
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.352
Antall liker
4.164
Sted
Landås
Torget vurderinger
2
Glemte nesten Fread Eaglesmith -Tinderbox ,vannvittig bra skive
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.947
Antall liker
760
Ok, må innrømme at jeg ikke har lest alle innleggene her, men jeg nevnte nettopp to jazz-cd-er i en annen tråd, og kan jo nevne dem her også:

Bill Evens trio (i Keepnews-utgaven):

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:jpfuxztkldje

Jeg bruker denne som en test-cd siden det er veldig enkelt å høre hvordan piano, bass og trommer høres ut på denne. Piano i den ene høytaleren, bass i den andre, og trommer litt i bakgrunn. Dette er en "cafe-innspilling"(!), hvor man kan høre gjester skravle i lokalet. Et bra oppsett bør vel gi en viss "rom-følelse", uten at skravlingen blir for pågående.

Radka Toneff bruker jeg også som en test, f.eks. "Butterfly" cd-en som kom i fjor. Synes det er interessant å høre hvordan stemmen "fremstår". Høres hun ut som en ung kvinne med en litt lys stemme, eller høres hun "mørkere" ut. Hva man foretrekker blir vel en smaksak (jeg er for ung til å ha opplevd henne live, så jeg er usikker på hva som er mest "riktig" her).

ToreM.
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Mine lydmessige favoritter:

Talk Talk - "Colour of Spring"
Talk Talk - "Spirit of Eden"
Supertramp - "Crime of the Century"
Michael Jackson - "Dangerous"
Metallica - "Metallica"
Tears for Fears - "Seeds of Love" (helt enig med -HP-s betraktninger her)

mvh. Kimmern
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.947
Antall liker
760
torem skrev:
jeg nevnte nettopp to jazz-cd-er i en annen tråd, og kan jo nevne dem her også:

Bill Evens trio (i Keepnews-utgaven):

Radka Toneff bruker jeg også som en test, f.eks. "Butterfly" cd-en som kom i fjor.
Ok, drar fram denne tråden igjen for å kommentere mitt eget innlegg.
I ettertid har jeg funnet en svensk jazz-cd "Waltz For Debby" som inneholder Bill Evens med fin vokal av Monica Zetterlund 8) Lydmessig synes jeg ikke denne er noe tilbake fra annet jeg har hørt av Bill Evens, heller tvert i mot! Kommer nok til å dra med meg denne på fremtidige demoer:
 

Vedlegg

Erni

Medlem
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
25
Antall liker
0
Alla remastringarna av Beatles katalog är en VERKLIG uppgradering. Tala om ´höra nya ting´ i musiken. Super High Material cd.er är också värda att lägga sitt öra till. Ett exempel är Gentle Giants fyra första skivor som nu finns på SHM i japanska Victor utgåvor.

Så kommer frågan -ger Blue Ray något väsentligt lyft i förhållande till 16/44 (vi undantar SACD och DVD-A för denna gång) till MUSIK i TVÅ kanaler ? Nån som har erfarenhet ?
 

benti

Medlem
Ble medlem
07.10.2009
Innlegg
16
Antall liker
0
limvingen skrev:
Dire Straits : Brothers in Arms xrcd versjon!!!

Denne er så ekstrem-fantastisk-sinnsyk bra i forhold til de andre innspillingene (har 1985, 1996 og nå xrcd versjonen) at det bare er løp og kjøp ;D


Hvilken av disse to utgivelsene er best?

2000 - Universal Music Ltd., Hong Kong / 5483572 / JVC XRCD 2 Remaster
2005 - SACD Hybrid HDCD CD Layer

Regner med den fra 2000 er den du har?
 

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
tiur skrev:
Patricia Barber "Nightclub".
Takker for tipset, var inntil nå helt ukjent med denne artisten, har nå kjøpt det meste av henne.
Anbefaler også "Modern Cool" av samme artist.Foruten suveren lydkvalitet er dette for meg musikk som bare blir bedre og bedre jo mere man hører.
 

bahj

Medlem
Ble medlem
05.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
0
Mari Boine-It aint necesarily evil.
Spor nr6 er helt utrolig bra. La låten få komme i gang, den tar bare mer og mer og mer av
Dj,en til Molvær har en finger med på denne og kamuflerer seg bak Magnolian jet set som også er noe dere kan skjekke ut om dere vil.

Eller så har jo Grace Jones utrolig god lyd på sin site cd
 
Topp Bunn