|
Har du en link som sier noe om dette. Den vanlige brytern på slike forsterkere bytter mlm triode og UL, og så opererer ampen enten i kl.A eller kl.AB (1 el.2)Hei,
Ser at Cayin har fått gode omtaler for sine rørforsterkere. Er det noen som har erfaring med nyere modeller?
Ser spennende ut modellene med bytte mellom klasse A og ultralineær...![]()
Akkurat de jeg mener, Olaps. Definitivt IKKE kinamikk, nei...Meget fornøyd med mine CAYIN 9084D. I mitt system spiller de ett strå hvassere enn Ancient Audio Silver 300 B, og også bedre enn BAT VK-60.
Slik de var konfigurert hos meg (oppgradering av rør, komponenter etc) er det forsterkere i prisklassen 50 - 60000 kr, og har dermed et relevant sammenligningsgrunnlag, men jeg tror nok CAYIN hadde kostet mer med en BAT-logo.
Må dessverre bytte noen kondiser (HV ELNA Cerafine) på blokkene nå pga lekkasje, men det har forsåvidt ingen direkte sammenheng med kvaliteten på forsterkerne.
Absolutt IKKE Kinamikk
mvh
Du har altså byttet orig. rør EL34; hva oppnådde du? Pris for oppgradering?Kan vel ikke si annet enn at jeg er knallfornøyd med min Cayin A-50T!! Flott byggekvalitet og finish, fjernkontroll med knapp for bytte mellom triode og ultralineær og deilig lyd i mine ører ;D Enkel biasjustering også. Saftig bass og deilig "organisk" klang på strengeinstrumenter-varme og fylde uten å føle savn av oppløsning samtidig... Tok helt av når jeg byttet ut originalrørene med matchede Golden Dragon.. Har og hørt eldre KT88 basert Cayin på Martin Logan ett eller annet, og det låt meget bra det også.
Har foreløpig kun testet Cayin greiene mine sammen med mine Cobalt 816s, som den driver helt uten problemer.(se signatur for resten av utstyret)
Men jeg er vel helt inhabil ;D
Så du har byttet ut Cayin; passet den ikke til Gallo??Artig at nå som disse blir anmeldt av Stereophile og TAS så stiger oppmerksomhet og verdi![]()
Snart slutter kanskje folk å kalle det kinamikk?
O.
Eks Cayin-eier
Har byttet alle rørene 2 stk.12AX7 , 2 stk 12AU7 og de fire EL34 til matchede Golden Dragon. Byttet samtidig også 6922 rørene i CDT-15A til Golden Dragon.Du har altså byttet orig. rør EL34; hva oppnådde du? Pris for oppgradering?
Her er vel fire muligheter. Triode eller ultralinear. Og klasse A eller AB. Har du sett dette?Har du en link som sier noe om dette. Den vanlige brytern på slike forsterkere bytter mlm triode og UL, og så opererer ampen enten i kl.A eller kl.AB (1 el.2)
Enig at utséendemessig kan disse måle seg med nær sagt hva som helst.jeg har et par 9084d nå.
fikk først en mcintosh mc 252 i innbytte da jeg solgte mastersound-blokkene.
byttet så denne mot et par 9084d, så å si splitter nye, ikke innspilt.
har hørt 9084d en rekke ganger tidligere, og vet hva de er gode for. veldig mye forsterker for pengene. tviler dog litt på om de er noen god match med uno'ene mine (har ikke fått testet), har fått litt ulike tilbakemeldinger fra pålitelige folk (deriblant olaps, som bruker 9084d sammen med avantgarde). får vel teste dem snart, men tror i utgangspunktet at doble 300b passer bedre med uno.
byggekvaliteten på 9084d er i toppklassen, ja.
all kinamikk er ikke dårlig, det er for dumt å tro noe sånt.
asl, cayin, consonance, etc., leverer en rekke gode produkter.
olaps: noen tweak-anbefalinger for 9084d?
er klar over det, jens.Enig at utséendemessig kan disse måle seg med nær sagt hva som helst.
Undertegnede var ihvertfall mektig imponert!
Lydmessig derimot syntes jeg ikke de matchet Uno'ene noe særlig.
Ble for hardt og pågående, MEN dette var med originale rør.
Anbefaler deg derfor på det sterkeste å prøve å tweake dem litt som Olaps sier ettersom de tydeligvis kan bli MYE bedre med litt tweaking (men Olaps sine Duo er uansett litt snillere i lyden enn dine Uno'er så dette skal nok også taes i betrakning..........)
Tja, mitt inntrykk av "kinamikk" lyd er vel først og fremst de ikke når helt opp imot "det beste" når det gjelder oppløsning og homogonitet (som er en vanskelig kombinasjon).Finner så langt ikke spor av denne litt kalde, upersonlige lyden som noe såkalt kinamikk kan representere,
Hvis det er meg du spør, så svarer jeg UL tvert!Tror A50-T har et rele, kontrollert av fjernkontrollen som svitsjer mellom Triode/UL.
slik:
![]()
Hvilken synes du låter best ?
Svein.
Hvordan gikk testen?Tysk mikk, Engelsk mikk, US-mikk, leamikk osv. Fikk min Nordic Ming for noen dager siden, og er positivt overrasket. Synes vel Cayin virker noe "hottere", men det eneste jeg reagerte på var plastbrytern foran. Men den virker! Får besøk av Cayin-Focalmannen imorgen, så da skal vi lytte.
Ultralineær gir mest, men må teste mer. Greit å stille bias, men ikke ved skifte fra UL til triode.