Cayin A-100T

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei

Kjenner noken her inne til denne? http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=36563

Ser at NAT har denne,men da med EL34 rør. http://www.norskaudioteknikk.no/cayin-ror-forsterker.htm

Er det på grunn av rør typen dei er oppgitt med forsjellig effekt? (reknar jo med da,men spør alikavell :-[)

Kunne tenkt meg å målt den opp mot min eigen Cary. http://www.caryaudio.com/products/classic/SLI80.html

Kan denna gje meg meir fraspark i bassen en Cary,en? Går det an å lesa ut i fra spec kansje? Sånn nokelunde?

Kom med innspel.

Mvh
T A F

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.905
Torget vurderinger
10
Snakket med Morten på NAT i går om det. Cayin leverer de med 2 forskjellige rør. KT88 (100w) gir høyere effekt enn EL34 (75w). Han har valgt å ta inn A-100T med EL34 pga bedre lyd (selvfølgelig en smaksak) + billigere å skifte rør/opgradere.

Akkurat denne forsterkern står høyt opp på min ønskeliste og den skal testes når den kommer inn ;D

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei

Tar opp at denne tråden og spør om det er noken som har lytta til denne nå og gjerne har ein beskrivelse av lyden?

Hadde vore artig å set den opp mot Cary SLI 80. ;)

TAF

Harald_S

Medlem
Ble medlem
05.01.2003
Antall liker
0
Tar opp at denne tråden og spør om det er noken som har lytta til denne nå og gjerne har ein beskrivelse av lyden?
Var innom NAT i november, og den versjonen de hadde, var en KT88-versjon med oppgraderte trafoer i forhold til standardutgaven (ser ut som de har ombestemt seg i forhold til opprinnelige planer mht rørtype). Den kan ikke uten videre spille med EL34-rør, men kan moddes med nye katodemotstander(?) for denne rørtypen.

Jeg hørte denne (ikke helt innspilt forsterker) på Gallo ref 3 høyttalere, og det låt mer naturlig en det meste annet jeg har hørt i prisklassen, spesielt med forsterkeren i triode-modus. Selv savnet jeg kanskje litt varme hvis jeg må kritisere noe, men det kan like gjerne skyldes høyttalerne som forsterkeren.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Det er KT-88 ja.
Planen er at den skal ankomme mitt lytterom etterhvert.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei og god påske. :D

Er det noken som har lytta til denne ampen "nå" da?

Kansje eg må ringe og be om eit heimlån sjølv. ;)

Sku hatt littegrand meir krefter i bunn og det henter ein kansje med denne i og med den har 4 stk KT88 pr kanal kontra min Cary som har 2. Noken som har ein komentar til detta? :-[

Mvh
TAF

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,er det krefter du skal ha,har jeg fortsatt stående en MESA baron på 150watt,den drar det meste med stor overbevisning,12 stk 5681......Noe som jeg oppfatter som en mellomting mellom el-34 og kt 88 dette er til info ett effekttrinn,så en preamp er tvingende nødvendig,kan høres her hos meg på høyttalere med 98db 1wm :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

legger ved ett bilde,prisen er 18k dual mono oppbygget,og den bruker to separate nettkabler :eek:en til hver side!

Vedlegg

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
307
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Harald_S skrev:
Var innom NAT i november, og den versjonen de hadde, var en KT88-versjon med oppgraderte trafoer i forhold til standardutgaven (ser ut som de har ombestemt seg i forhold til opprinnelige planer mht rørtype). Den kan ikke uten videre spille med EL34-rør, men kan moddes med nye katodemotstander(?) for denne rørtypen.

Jeg hørte denne (ikke helt innspilt forsterker) på Gallo ref 3 høyttalere, og det låt mer naturlig en det meste annet jeg har hørt i prisklassen, spesielt med forsterkeren i triode-modus. Selv savnet jeg kanskje litt varme hvis jeg må kritisere noe, men det kan like gjerne skyldes høyttalerne som forsterkeren.
Det tror jeg neppe er høyttalerne; hvilke kabler brukte Morten?
Noen rimeligere Kimber?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Heia

Nå står denne Cayin A-100T og spelar i mi stova. ;) Flott sak lydmessig og visuelt. :)

TAF

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Ja, nå har den stått å spilt hos deg i over en uke..
Komma med noen inntrykk da mann.! :D
I telefon så hørtes det ut som du hadde funnet nirvana, gull i enden på regnbuen, snill og vakker kone, gjeldfritt hus og hytte på fjellet, så nå må du ut til det ganske land og formiddle budskapet til alle som lytter 8)
Kjell

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei og takk for sist.

Skal prøve å skriva litt om denne forsterkeren nå etterkvart. ;)

Den har nok ikkje stått og spilt ei vekestid ,da eg jobber og har andre forpliktelser innimellom. Jobber rotasjon og kom heim i slutten av forige veke,men vil tru at forsterkeren har 150++ timer bak seg nå.

Den er bestykket med 2 stk 12AU7,2stk 6CG7,1stk 12AX7(alle Cayin) og 8stk KT88EH(Electro Harmonix).
Da eg ikkje har reist land og strand og høyrt alt som er av forsterkeri og bur der tilgangen er minimal så skriver eg samanligning med det eg kjenner.

For det første er Cayin A-100T stor/tung og oser av byggekvalitet.

Det første som slo meg da eg kobla den til og varma den opp var at den har "litt" trafostøy,men det er ikkje til sjenanse. Der var Cary,en tyst,men som sagt så plagar det ikkje meg.

Det førsta eg bemerka meg er kreftene og musklane denne har og at den spelar så uanstrengt og åpent. Den har punch og krefter i bassen som hamler opp med mine Triangle,som har ein impedanse som diper ned i 3,2 omh. Her er det full kontroll. :)
Kontroll i bassområdet var jo akurat det eg mangla med Cary,en. (Sli80)
Men den mangler lit på mellomtonen til Cary,en og det skulle berre mangle , da den var foret med dyre nos rør over heile linja.
Mellomtonen er litt tilbakeholden (om dykk forstår) og konne vore noke meir åpen/frampå,men det lar seg ordne med litt tuberolling tenkjer eg. ;D
Det virkar så den tar all musikk på strak arm og spelar med god dynamikk.

Konklusjonen min førte til kjøp og eg er godt nøgd. ;D ;D

Beklager sein tilbakemelding,men som sagt så jobber man også for å få råd til denne flotte hobbyen,samt at det er kommet finver til sunhordland og da er motorsykkelsesongen i gang. ;)
Har hatt eit lite uhel med laptoppen også på toppen av det heile. :(

Mvh
T A F

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Flott skrevet. Spennende sak dette. :). Nydelig er den også :).

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Kan også tilføye at den er ein fryd å betjene da den er full fjernstyrt og biasmeter på plass i front og brytere på baksiden for å velge kva rør man skal justere.
Kan også bytte mellom UL og Triode på fjernkontrollen. Kjekt. :D

Skal prøve å fylle på med fleire bilder etter kvart. ;)

T A F

Topp Bunn