tkr skrev:
Hvem er hykler? Du anser ikke noen av handlingene som umoralske?
Disse dyrene som lever hele sitt liv i et nettingbur under forhold som ikke engang Vidar Kleppe ville unnet en somalier, og de er kun her for at du skal nyte 5 minutter med fråtsing en lørdagskveld på vei hjem fra byen.
Tør jeg anbefale deg å lese dine egne innlegg?
Jeg innser hvor mye disse fuglene lider, hvor groteskt industrielt dyrehold er, hvor unødvendig det er og hvor utmerket godt vi kan klare oss uten. En gang tok jeg konsekvensen av dette og levde i mange år uten å forvolde skade på dyr, spise dem etc.
.. men så kom jeg frem til at dette ikke var så viktig for meg lenger. Og i dag koser jeg meg igjen med slike produkter helt uten å se blygt i bakken som en genert tenåring av den grunn.
Skal man fråtse i dyrelik så må man også være i stand til å akseptere lidelse og brutal nød hos dyr og fisk.
De dør for at jeg skal slafse i meg en biff eller en hamburger, og det har jeg det riktig bra med.
Å late som om det ikke er i orden, mens man samtidig ignorer det daglig forkommer meg nettopp som hyklerisk. Alt blir ikke vel bare man stikker holdet i sanden og nekter å tenke på det. Spiser jeg en tallerken med blåskjell har jeg skoldet 50+ dyr levende, og fortært dem før den siste livsgnisten har forlatt dem ordentlig. Hvordan kan jeg da la meg opprøre av et enkeltindivid som får dø på en litt mer verdig måte enn i en gildeeid dødsleir?
Eier folk ikke proporsjoner i sin sentimentalitet