Carrie Rodriguez

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
4
Har jeg sovet i timen eller hva ?

I går kjøpte jeg Uncut, tenkte at gamle Neil Young sikkert hadde noe spennende å si. Som så ofte hadde de klistret fast en cd på coveret...denne gangen med temaet Neil Young covers. Faktisk mye spennede der, - gamle Alarm "Rockin' in the Free World" live fra -91, The Cowboy Junkies, Paul Weller The be Good Tanyas, Sonic Youth....og et navn jeg ikke dro kjensel på, - Carrie Rodriguez som sammen med Tim Easton gjøre en nydelig versjon av "Cortez The Killer".

Jeg fant ikke hennes Cortez på nett, men jeg fant hun og Chip Tayler gjøre "Wild Thing" og i april varmet hun opp for Lucinda Williams.

Noen som så henne de gangene hun spilte i Norge ? Vet hun spilte på Blå...
Noen som kan anbefale plater ?

Hvor har denne lerken vært hele mitt liv ? :p

Vedlegg

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.635
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har hørt Chip & Carrie på Blå, ja. Veldig, veldig bra konsert - en av de beste jeg har vært på. Deler av live-opptaket er tilogmed utgitt på plate som tilleggsspor på "Angel of the Morning".

Plateanbefaling: Alt de har gitt ut sammen, men spesielt "The Trouble with Humans" (2003) Ser også at det er en ny live-plate ute nå, "Live from the Ruhr Triennale". Den plata skal nok hjem til meg med det første...

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.635
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Nå har Chip & Carrie's "Live from the Ruhr Triennale" kommet, og har rotert i CD-spilleren en stund. Med disse to og med folk som Bill Frisell og Buddy Miller som backing-gitarister hadde jeg såpass høye forventninger at denne skiva ble pakket ut før Robert Plant og Alison Krauss som kom i samme forsendelse. Jeg synes faktisk resultatet ble helt utmerket. Bra musikk, godt spilt, god kjemi, god lyd. Kanskje litt høflig publikum som venter med applausen helt til låtene er slutt, men Chip greier etter hvert å få dem med på litt allsang. Jeg har aldri hørt Carrie bedre på plate. Selvtilliten og autoriteten er tilstrekkelig å ha en tydelig rolle ved siden av Chip, stemmen har fått et utvidet register av uttrykksformer, samtidig som hun fortsatt ikke er for blasert til å komme med små "girlie" kommentarer av typen "What a treat!"

Anbefales.

Og da kan vi svare på Trane's retoriske spørsmål:
Trane skrev:
Hvor har denne lerken vært hele mitt liv ? :p
Austin, Texas. Innimellom også Oberlin College, Ohio og Berklee College of Music, Boston. Stort sett på turne med Chip siden 2001. Turnerte i Holland i høst. Går i studio i desember for å spille inn en ny plate. Vet dessverre ikke når hun kommer tilbake til Norge - men jeg kommer til å være der når det skjer.
Ja. ;)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
4
asbjbo skrev:
Nå har Chip & Carrie's "Live from the Ruhr Triennale" kommet,
Ble innkjøpt sammen med noe annet snadder i går, men har ikke rukket å lytte så mye ennå.

asbjbo skrev:
Ja. ;)
Skyldig !

...så kan man bare begynne å fantasere om at hun varmet opp så godt for Lucinda at hun er i bandet neste gang Lucinda spiller i byen...DET hadde vært noe !

Topp Bunn