Carola ikke overrasket

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
http://www.kjendis.no/2010/02/04/kjendis/haiti/carola/10237903/

På spørsmål om "är det här början på slutet?" svarer Carola:
"Inte just det här. Det har faktiskt börjat för ganska länge sen. Det är inget konstigt, det vet ju alla. Vi har ju en film som heter ”2012”. Jag menar, det är ju inget konstigt med det."

Det jeg synes er konstig er at Carola faktisk klarer seg selv, hun virker mer fjern enn mange som bor på institusjon.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.677
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Penger hjelper på det meste. Personlig blir jeg regelmessig minnet på gjennom slike oppslag hvor heldig jeg er som er hedning.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hun er en fabelaktig sanger. Det holder lenge for meg. Hva hun ellers tenker på bryr meg lite. ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
Hva hun ellers tenker på bryr meg lite. ;)
Det er vel hva hun sier det reageres på her. Get it ?

Hva hun eller du tenker driter vel de fleste i.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.677
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tanken er fri. Det som tyter ut gjennom kjeften derimot får hun tåle at hun blir målt på.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Får håpe at hun får samlet inn disse millionene og hjulpet folk i Haiti.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
de ungene er ihvetfall lett bytte for fanatiske "velmenende" misjonærer!
HUFF

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I et land hvor foreldrene blir glade når døtrene begynner med barneprostitusjon og sønnene blir med i kriminelle gjenger som kidnapper og lemlester folk for å få ut løsepenger vet jeg ikke om velmenende misjonærer er det verste som kan skje barna.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ja. Tenk om disse folka bare gadd å lese bibelen. Da kunne de jo bare flytta derfra. Iddioter!

R

rico

Gjest
BT skrev:
I et land hvor foreldrene blir glade når døtrene begynner med barneprostitusjon og sønnene blir med i kriminelle gjenger som kidnapper og lemlester folk for å få ut løsepenger vet jeg ikke om velmenende misjonærer er det verste som kan skje barna.
Det var det de sa disse fundamentalistgærningene som ble tatt på grensen på vei til US med 30 barn også...

Men noen skal man jo tjene penger på, det er dyrt og drive disse kirkene over there.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Som om jeg har forsvart kidnapping av barn.
Det har jeg altså ikke.

R

rico

Gjest
Heller ingen som har påstått det :).

Så ar Carola skulle samle inn penger i en aksjon, jeg trodde at dette var for å hjelpe de som er rammet av skjelvet, men det var visstnok penger til å bygge opp igjen stasjonen som denne sekten hadde der nede. Så de kan altså hjelpe folk men da på noen betingelser. Rart at de ikke havner i gryta spør du meg.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.927
Er Carola ennå ikke blitt frisk etter å ha vært sammens med denne hollywoodpredikanten? Eller kanskje det er motsatt..hmm ::)

Så på bedehuset som Carola tilhører, der sitter dem altså å ser "2012" samtidig som dem predikerer om dommedag..hmm, interessant.. ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
rico skrev:
Heller ingen som har påstått det :).

Så ar Carola skulle samle inn penger i en aksjon, jeg trodde at dette var for å hjelpe de som er rammet av skjelvet, men det var visstnok penger til å bygge opp igjen stasjonen som denne sekten hadde der nede. Så de kan altså hjelpe folk men da på noen betingelser. Rart at de ikke havner i gryta spør du meg.
Siden jeg ikke vet hvordan de driver der borte så skal jeg verken forsvare eller hudflette opplegget deres. I min naivitet så trodde jeg kanskje det var noe positivt, men hvis man hjelper noen i guds navn må det naturligvis være noe skummelt.

R

rico

Gjest
En får mye mat og vann for 18 mill., en bibel og preken er vel ikke akkurat det folkene i Haiti trenger mest nå...

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
rico skrev:
En får mye mat og vann for 18 mill., en bibel og preken er vel ikke akkurat det folkene i Haiti trenger mest nå...
På den annen side så behøver de ikke gjenreise så veldig solid, så lenge det holder til 2012.

R

rico

Gjest
HC skrev:
rico skrev:
På den annen side så behøver de ikke gjenreise så veldig solid, så lenge det holder til 2012.
Så sant, men si det til dem og du får sikkert ett tomt svar på det også.

S

Slubbert

Gjest
LMC skrev:
de ungene er ihvetfall lett bytte for fanatiske "velmenende" misjonærer!
HUFF
Haiti er vel rimelig proppet av fundamentalister allerede i utgangspunktet, det er jo et land med en salig blanding av hardcorekatolikker og voodooprester. Det her TV2-innslaget var forsåvidt interessant i så måte.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Hva hun sier og mener bryr meg ikke ,men kroppen og utseende hennes er jo interessant nok

C

Cyber

Gjest
Bare så dere vet hva hun sikter til, kjempeflott at dere hakker ned på alle som mener noe annet, men prøv ihvertfall å ha litt innsikt i hva folk snakker om før dere hogger til. Carola kan gjøre ting litt rart noen ganger, men det er noe i det hun sier også.

Det under får dere sikkert ikke noe ut av, men for dem som vandrer med Jesus åpner skriften seg på en annen måte når man har DHÅ i seg. Kos dere ellers videre!

Trengselstiden begynner

7 Da spurte de: «Mester, når skal dette skje, og hva er tegnet på at dette skal begynne?» 8 Han svarte:
«Pass på at dere ikke blir ført vill! For mange skal komme i mitt navn og si: 'Det er jeg! Tiden er kommet!' Men følg dem ikke. 9 Når dere hører om krig og opprør, så la dere ikke skremme! For først må dette skje, men enden kommer ikke med en gang.» 10 Og han fortsatte: «Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike. 11 Det skal bli kraftige jordskjelv, og mange steder hungersnød og pest; det skal skje forferdelige ting og vise seg store tegn fra himmelen.
12 Men før alt dette skjer, skal de legge hånd på dere og forfølge dere, utlevere dere til synagogene og kaste dere i fengsel, og for mitt navns skyld skal dere føres fram for konger og landshøvdinger. 13 Da skal dere få vitne. 14 Men legg dere på sinne at dere ikke behøver å tenke ut på forhånd hvordan dere skal forsvare dere. 15 For jeg vil gi dere ord og visdom som ingen av deres motstandere skal kunne motstå eller motsi.

Z

Zomby_Woof

Gjest
cybervision_ skrev:
15 For jeg vil gi dere ord og visdom som ingen av deres motstandere skal kunne motstå eller motsi.
Kan'ke sutre over kronologien. Denne vidsdommen kommer sikkert ikke før neste uke.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
For den som tror er Bibelen full av meningsfulle og troverdige gudsord.
For den som ikke tror er Bibelen full av latterlig menneskelig oppspinn.
Vi kommer aldri til å bli enige, og vi burde slutte å prøve å overbevise hverandre.

Z

Zomby_Woof

Gjest
For den som tror at den inneholder litt av hvert, da?

(Ikke at jeg tror noe av opphavet er annet enn menneskelig av den grunn).

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
For den som tror at den inneholder litt av hvert, da?

(Ikke at jeg tror noe av opphavet er annet enn menneskelig av den grunn).
Joda, det finnes også en del menneskelig fornuft i Bibelen, og det kan vi enes om.

G

Gjestemedlem

Gjest
Carola og resten av hennes likesinnede er verste sort gribber som gasser seg i nød og elendighet, og benytter lidelsen på steder som Haiti til å verve medlemmer til den åndssvake dommedagssekten og annen kristen mentalsykdom. Lignende grupper kidnapper barn for å bruke dem til kristendom eller annen barnemishandling. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597727

Måtte noen gi denne kjerringen sin helt egen private dommedag snart.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Gjestemedlem skrev:
Carola og resten av hennes likesinnede er verste sort gribber som gasser seg i nød og elendighet,
Er du skråsikker i din vurdering av hennes motivasjonsgrunnlag?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Carola og resten av hennes likesinnede er verste sort gribber som gasser seg i nød og elendighet, og benytter lidelsen på steder som Haiti til å verve medlemmer til den åndssvake dommedagssekten og annen kristen mentalsykdom. Lignende grupper kidnapper barn for å bruke dem til kristendom eller annen barnemishandling. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597727

Så så,

trekk pusten dyypt. Der ja......... Tell til 10.

Bedre nå???

G

Gjestemedlem

Gjest
Karma skrev:
Er du skråsikker i din vurdering av hennes motivasjonsgrunnlag?
Nei for all del, det er ikke lett med mennesker som åpenbart er i behov for en kraftig realitetsorientering på en dertil egnet institusjon.

Hva hun personlig mener og ikke mener er ikke så interessant, men hun får stå som et symbol på den invasjon av religiøse galninger og lokkemenn som gjerne følger i kjølvannet av menneskelige tragedier og katastrofer. Og som først og fremst er der for å verve nye medlemmer til kulten sin for å danne en kundegrunnlag senere. Avskyelig praksis.

Flott av dem og alle andre som vil hjelpe, men her er de bare ute etter å mele sin egen kake og verve medlemmer og "redde sjeler" og forbedrede dem på den store undergangen som skal komme, for å skremme dem til å bli kristne undersåtter.

Betimelig et de skal skremmes med bibelsitater om jordskjelv og underganger og annen bedriten dommedagsprofeti, når det de trenger er hus, medisiner og håp for fremtiden... og ikke mer skremsler om ulykker, pine og kristendom.

La hjelpearbeidet drives av ordentlige folk og jag hjem de religiøse gribbene.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Jeg støtter ikke slik misjonering, men i motsetning til deg tror jeg at de faktisk drives av ekte kjærlighet til sine medmennesker.

C

Cyber

Gjest
Gjestemedlem skrev:

Min utheving: "Hmm, lurer på hvordan en person som skriver slikt har det med seg selv."

Jeg er vel selv en likesinnet, om kanskje ikke like stor dommedagsprofet, og jeg blir helt i sjokk når jeg leser dine beskrivelser av "oss" kristne. Jeg sitter og tenker på mange jeg selv kjenner av sykepleiere og andre yrker som reiser ut for å hjelpe mennesker i nød, ikke for å misjonere, men for å hjelpe. Som jobber frivillig på sykehus alene på et øde sted langt inni Afrika fordi de har fått noe sådd i hjertet sitt - en nød for mennesker rundt seg. Det er det jeg forbinder og VET er ting som skjer med mennesker som tar i mot og lever livet med Jesus. Jeg blir helt kvalm av å lese hva du mener og skjønner ikke motivasjonen for å kaste opp råtne klumper i enhver tråd som kan brukes.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Snakker man med for store ord blir man uansett ikke tatt seriøst. Det gjelder begge sider. (Min oppriktige mening).

G

Gjestemedlem

Gjest
cybervision_ skrev:
Jeg er vel selv en likesinnet, om kanskje ikke like stor dommedagsprofet, og jeg blir helt i sjokk når jeg leser dine beskrivelser av "oss" kristne.
Om du velger å identifisere seg med all verdens religiøse og deres underlige gjerninger så er det lite jeg kan gjøre med det. Min kritikk er på ingen måte rettet mot deg, men hvis du identifiserer deg så sterkt med det jeg kritiserer til at du opplever det som personlig så er det beklagelig, men ikke tilsiktet. Selv om jeg har svært lite til overs for disse religionene så har jeg ikke noe i mot kristne eller muslimer. Et hvert menneske får stå til ansvar for sine egne handlinger og meninger og ikke for alle andres, selv om de har lignende religiøse ideer.

Jeg sitter og tenker på mange jeg selv kjenner av sykepleiere og andre yrker som reiser ut for å hjelpe mennesker i nød, ikke for å misjonere, men for å hjelpe.
Når de samme folkene som skal hjelpe går å forteller folk at dette er "guds" vilje og at det var riktig at dette skjedde, og at de nå pent må la seg verve til kristendommen før neste runde med jordskjelv og katastrofer kommer, så er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg ellers skal klassifisere dem. Gribber, dommedagsprofeter og svindlere er vel det mest dekkende jeg kan komme på.

Det er godt mulig at de innbiller seg at dette skal hjelpe folk, men det gjør det ikke det spor mer sympatisk. Bare trist.

Som jobber frivillig på sykehus alene på et øde sted langt inni Afrika fordi de har fått noe sådd i hjertet sitt - en nød for mennesker rundt seg. Det er det jeg forbinder og VET er ting som skjer med mennesker som tar i mot og lever livet med Jesus. Jeg blir helt kvalm av å lese hva du mener og skjønner ikke motivasjonen for å kaste opp råtne klumper i enhver tråd som kan brukes.
Jeg bli kvalm av misjonærer som sprer Kristendom og Islam til ellers fredelige folk. Setter griller i hodene på dem for å få dem til å underkaste seg det undertrykkende systemet sitt.

Still deg spørsmålet. Hadde vi hatt 9/11, Taliban og det som verre er hvis ingen hadde fylt hodene til de involverte med religiøst vås siden de var små barn? Hadde utallige mennesker blitt brent, pint og torturert hvis ikke de som gjorde dette viste at de handlet etter guds vilje, og reddet deres sjeler? Hadde vi hatt all den krig, konflikt og elendighet som disse religionen har skapt hvis ingen hadde løyet for disse folkene mens de var små, og indusert dem med forestillinger om guder, ånder, muhammeder og jesuser, engler og demoner og annet slikt tøv?

Jeg blir kvalm når jeg leser om kurdiske religiøse som graver ned sine døtre levende fordi de mener de har forbrutt seg mot deres familieverdier, hellige skrifter og guds påbud om anstendig oppførsel.

Det finnes mye bra arbeid blant jesusdyrkere i det svarteste Afrika, men summen av det de driver med er ille. Hvis de ikke kan hjelpe folk uten å samtidig verve dem til disse religiøse kultene så burde de heller holde seg hjemme.

Verden har lidd nok under Kristendom og Islam nå, og det er på tide å stagge spredningen av dette.

At de religiøse ikke liker å bli fortalt slikt, og minnet på hva de står i ledetog med, hva deres lære kan gjøre med folk, og hvilken elendighet deres virksomhet medfører er forståelig. Men det tar jeg som tegn på at mitt budskap når frem.

En misjonær er i mine øyne ikke et hakk bedre enn en doplanger som selger amfetamin i skolegården, og da hjelper det lite om han samtidig hjelper sine kunder med hjemmeleksen og gir dem en matpakke av og til.

G

Gjestemedlem

Gjest
Birdman skrev:
Snakker man med for store ord blir man uansett ikke tatt seriøst. Det gjelder begge sider. (Min oppriktige mening).
Det er klart at det skaper litt motvilje hvis man taler i klartekst av og til, og ikke pakker inn all kritikk i politisk korrekthet og diplomatiske vendinger.

Men av og til er det på sin plass å kalle en spade for en spade.

Jeg blir litt opprørt når jeg ser alle de religiøse gribbene som flokker seg som fluer rundt likhaugene på Haiti for å verve kunder, bedrive noen pr-stunt og verst av alt, usympatiske kreaturer som Carola som presterer å fortelle de som er rammet av denne katastrofen om at dette bare er begynnelsen og at om 2-3 år kommer jordens undergang og at det de trenger å konsentrere seg om er å bli religiøse og kaste bort resten av sitt liv på å forbedre seg på dette i stedet for å komme seg på fote igjen, hjelpe med oppbyggingen av landet, hjelpe sine medmennesker og hjelpe til med at Haiti kan bli et sted med håp om en bedre fremtid og ikke om dommedag i 2012.

Ja, jeg blir opprørt over slikt. Og jeg blir oppgitt når folk tar slike som henne i forsvar, kun fordi de deler hennes religiøse vrangforestillinger og kanskje er medlem av en lignende sekt. :-\

Jeg får heller ta sjansen på at folk ikke tar meg seriøst.

For av og til er store ord best beskrivende.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Uff, jeg er redd det alltid vil finnes både gode og onde(dumme) mennesker. Men noen ganger er det uforskyldt att noen havner i den siste kategorien (hjernevasking, manipulasjon) osv.

G

Gjestemedlem

Gjest
decibelius skrev:
Uff, jeg er redd det alltid vil finnes både gode og onde(dumme) mennesker. Men noen ganger er det uforskyldt att noen havner i den siste kategorien (hjernevasking, manipulasjon) osv.
Det er like mange forskjellige mennesker som er religiøse som vanlige mennesker. Alt fra vaffelkristne og julekristne, fredelige grandtanter på sørlandet, til agiterende nyfrelste og selvmordsbombere og torturister.

De er alle forskjellige, men det har alle noe til felles. De har latt seg motivere av forstillingene om åndevesener og guder som befaler, lokker, pålegger og belønner og skriver ned alt dette i gamle bøker som man skal nilese og innrette seg etter.

Men det gjør langt i fra alle som biter på til dårlige mennesker, langt derifra. Mange flotte selvoppofrende mennesker i disse gruppene som gjør mye bra. Men mennesker skal jo defineres ut i fra så mye mer enn deres religion. Det er bare en bit av deres personlighet som utgjør dette. Så det kan være mye flott som oppveier for den biten. Men jo mer dominert folks personlighet blir av de religiøse forestillingene, jo vanskeligere er det å få øye på resten av mennesket.

Det er de færreste som ukritisk lar den religiøse biten få ta kontrollen over psyken.

Og noen er bare kristne fordi de "tror det er noe der ute" og at jul er koselig. Og man kan jo ikke putte dem i samme bås som sjefen for inkvisisjonen selv om de begge kaller seg kristne. Og noen er jo barn hvis eneste minus er at de er blitt belemret med strengt religiøse foreldre. De kan jo heller ikke klandres for slikt.

men men ... tror jeg må slutte denne diskusjonen for i dag. Merker jeg blir litt agitert av slikt og vil heller være glad i kveld, og tenke på annet enn religion, dommedagsprofeter og jordskjelvsprofittører. :)

Topp Bunn