Cardas Audios venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Bring skrev:
    Jeg har en Golden Reference høyttalerkabel å er meget fornøyd med den.








    Har å bestilt meg en Light Interconnect rca. Som jeg gleder meg til å teste.






    Light is George Cardas' newest design, featuring developments that are a result of his many years as an audio cable designer. Light interconnect is neutral and revealing. A serious audiophile cable, Light provides high end extension, refined lows, and a refined sound stage. Light works well at any length, including extra long runs.

    Da har du virkelig noe å glede deg til :)
    Har selv testet light ved flere annledninger, en utrolig flott kabel! :D

    Mvh
    Andreas
     
    M

    musicus

    Gjest
    Får melde meg som Cardas venn, selv om det nu ikke finns en Cardas i oppsettet, dvs det finnes visst kke noen kabler overhodet, skal kable sammen nye høyttalere, og muligens ny amp om noen uker, så jeg lurer på om noen har erfaring med Cardas Musicians Reference signal kabel, ser denne er spesiellt tilpasset SE oppsett?!.

    De Cardas jeg vurderer er, SE 9 og 1 mtr rca av nevnte Musicians Reference, samt 2 stk Golden Reference Power..
    De skal evnt kobles i spann med, AsparaAcoustics HL2 (hornladet) høyttalere, KR Audio VA340 (int 20W SET 300BXLS) & AMR CD-777 (rør cdp), evnt skal jeg bytte til en EAR 869 (int 15W SE).

    Ett bilde på mitt tidligere CGR "rund baut" kabel loom kvalifiserer vel til å være Cardas venn ;D...



    mvh
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Melder meg på her jeg også, ikke annet en Cardas i oppsettet her gitt :)
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet
    Hei.
    Har et sett Cardas golden hexlink 5c RCA paa vei fra utlandet.



    Har fra foer av et sett med det samme i XLR versjon.
    Hvordan er disse kablene egentlig sett i relasjon til nyere greier fra Cardas?
    Vet at klangen gaar litt mot det moerke, saa det passer meg bra.
    Mvh.
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet
    Som det ser ut paa bildet, maa dette vaere en leder i hoeyttalerkabelen.
    Dvs. dette ser ut som prinsippet til Cardas om golden ratio...
    Her ser du noe som kanskje er adskilte ledere:

    Vil tro at denne kanskje egner seg bedre til aa ha pluss og minus i samme kabelen.
    Mvh
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.400
    Antall liker
    3.183
    Gjorde en google og fant noen andre bilder av delvis avisolert SE15,
    så det er ganske klart nå.

    ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    slowmotion skrev:
    Gjorde en google og fant noen andre bilder av delvis avisolert SE15,
    så det er ganske klart nå.

    ;)
    Hva er klart ? Bare litt nyskjerrig.. :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Godt nytt år, året startes i god Cardas tradisjon med å bestille Cardas rca caps på mandag :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Må bare telle antall "åpne/ledige" inn og utganger først, har hittil telt tre stk. xlr... ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da va bestilling sendt pr. e-post, vart da 3 stk. xlr og 14 stk. rca.
    Og med det va siste rest av fjorårets gavepenger øremerket hifi brukt opp ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:
    mteinum skrev:
    Jeg har en SE 15 og det er en flott kabel på lettdrevne høyttalere. Prisgunstig er den også. Jeg gikk derimot for DIY varianten fra http://www.partsconnexion.com/t/catalog/wire_files/sheet004.html og terminerte med AudioNote bananplugger.



    Jeg får ikke linken din til å virke?
    De har omstrukturert litt.

    Denne skal virke: http://www.partsconnexion.com/CARDAS-65006.html

    Når den slutter så skal det vel være mulig å finne den via http://www.partsconnexion.com :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Noen som vet om Audio art har åpnet etter nytt år, sendte mail i går men har ikke fått svar...
    Edit: Har fått svar og bestilling ok :D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Fortsetter i fanklubben etter å ha prøvd signature caps i anlegget. Fint tweak som definitivt er verdt pengene og gir et bra løft for kronene de koster.
    Cardas vet hva de holder på med :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenko skrev:
    Fortsetter i fanklubben etter å ha prøvd signature caps i anlegget. Fint tweak som definitivt er verdt pengene og gir et bra løft for kronene de koster.
    Cardas vet hva de holder på med :)
    Jepps, artig og billig tweak.. Og ser bra ut og..
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet


    Da har jeg fått et total-anlegg oppe og gå med bare Cardas Golden Hexlink 5c til både høyttalere og som signalkilder. (RCA og XLR)
    Overrasket over den deilige musikalske klangen og den stramme og kraftige bass-gjengivelsen.
    Beste kabel jeg har prøvd hittil, hadde sist AU24 i både høyttaler og signal.
    Happy...

    ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    musicus: oh yeah, megt fornøyd med capsene, gir et bra løft for pengene og baksiden av anlegget ser griselekker ut i krom og cardas logo...
    Tror jeg skal bestille noen flere xlr caps og lage meg ring, smykke og mansjettknapper (får håpe jeg ikke har nikkel allergi) ;D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Audioart har gått tom for caps.. Så de har blitt poppis på kort tid nå virker det som :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er vel ofte slik når et produkt blir en snakkis på sentralen, noise harvester er vel et annet produkt, synd den sluttet å blinke så raskt...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har handlet inn noen meter med Cardas se ledning til høytaler prosjekt, er det slik at pluss og minus ligger midt i kabel og "rundt"...
    Er det grei skurring å terminere dem selv?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Hei!

    Denne tråden har stått stille en stund, men må vel nesten melde meg inn som Cardas-venn etter å ha kjøpt Golden Cross høyttalerkabler.

    Ikke at det er vanskelig å være venn med noe som er så bra. Musikkgleden har økt formidabelt. Hører ti ganger så mye musikk nå uten å bli "sliten i øra". Absolutt det riktige valget for meg som har valgt å fortsette å bruke cd som primærkilde. Cardas må gjøre noe riktig uten at jeg helt kan sette fingeren på hva. Kanskje det er den litt lyse og kornete digital-lyden som har blitt kraftig redusert.

    Det er forresten en gylden periode for oss som hører på klassisk musikk på vanlig cd. Har aldri sett maken til gode tilbud for tida. Så oppfordringen min får bli:

    Kjøp klassisk musikk og nyt den. Livet er for kort til å lytte etter feil! (og bruk gjerne Cardas-kabler for å være på den sikre siden)

    Mvh
    Vidar
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Noen som har erfaringer med Cardas Clear? Sett i forhold til Golden reference... Store forbedringer?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har lagt inn nye innlegg i tråden som Milenko viser til: http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/38465-cardas-clear.html

    På fono bruker jeg nå: Cardas Clear - HT Pro Silway - Chord Sarum.
    Fra CD: Cardas Golden reference - Chord Sarum

    Vinyloppsettet funker nå meget bra. Clear og Sarum utfyller hverandre på en eget god måte. Jeg forsøkte først med Golden reference mellom preamp og power amp, men da virket det som om Golden reference "proppet" lyden. Bildet ble langt mer åpent med Chord Sarum.
    Golden reference gjør seg imidlertid godt på strekkket fra CD-spiller til preamp. Jeg har forsøkt med Chord Sarum også her, men det låt for metallisk etter min smak. Golden reference er mer behagelig på toppen og gir et noe mer naturlig lydbilde - også dette slik jeg bedømmer det.
     

    Tommy-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    94
    Antall liker
    3
    Sted
    Risør
    Ser det er 2 utgaver av Golden Reference med beige og sort krympe strømpe. Er det noen lyd forskjeller på disse?
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ser det er 2 utgaver av Golden Reference med beige og sort krympe strømpe. Er det noen lyd forskjeller på disse?
    Er det ikke noen som kan svare meg på dette?
    Sikker på at du ikke mener lys grå krympestrøme over grå kabel og svart/gråsvart? De med lys grå strømpe er eldre og er det gamle designet (har et par signalkabler liggende av den sorten fra 2001) mens det designet nye har en veldig mørk, nesten svart gråfarge. Tror ikke det er noen lydmessige forskjeller, men skal ikke garantere det. Har kjørt på Cardas i over 10 år. Hatt litt andre kabler på besøk i ny og ne men etterhvert så har de forsvunnet ut da man gikk lei av lyden og alltid endt opp med å gå tilbake til Cardas.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Ser det er 2 utgaver av Golden Reference med beige og sort krympe strømpe. Er det noen lyd forskjeller på disse?

    Kabelen er identisk kun byttet fra grå/beige krympestrømpe til sort krympestrømpe

    Mvh
    Andreas
     

    Tommy-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    94
    Antall liker
    3
    Sted
    Risør
    Etter å ha kjøpt en GR nettkabel og en Cross så sitter jeg igjen med inntrykk av at GR er kjedelig og lite sprut i forhold til Crossen. Flere en meg med samme inntrykk? Hadde egentlig tenkt å handle GR ht kabler til høsten men frister ikke så mye nå.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Etter å ha kjøpt en GR nettkabel og en Cross så sitter jeg igjen med inntrykk av at GR er kjedelig og lite sprut i forhold til Crossen. Flere en meg med samme inntrykk? Hadde egentlig tenkt å handle GR ht kabler til høsten men frister ikke så mye nå.
    De høyttalerkablene fra Cardas som har fått steingode tilbakemeldinger, er Clear. .....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn