CANTON

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Tipper du får en pent brukt Corvette Sting-Ray for hva dem koster ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Hva er veil. pris?
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Hva med 2.2. Er de siste skuddet på Canton treet ?
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Er ikke 2.2 Cantons siste,ganske fersk ?
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Ja,uansett, den ser jo fet ut ;D
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Frekk liten subwoofer du har der, Sviggum :) Gratulerer med nye høyttalere, må komme en dag å lytte!
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Han5y skrev:
    Frekk liten subwoofer du har der, Sviggum :) Gratulerer med nye høyttalere, må komme en dag å lytte!
    Takk takk Hans :)

    Den lille Velodyne subn gjør en meget habil jobb, så er storfornøyd med den.

    En demo kan vi få til når som helst, bare å ta kontakt når du har tid.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    4.409
    Sted
    Nøtterøy
    Gratulerer så mye med flotte Canton høyttalere sviggum. Er selv en står Canton fan. Canton og rør låter meget bra.
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Andy skrev:
    Gratulerer så mye med flotte Canton høyttalere sviggum. Er selv en står Canton fan. Canton og rør låter meget bra.
    Takker Andy. Så nettopp gjennom din tråd, meget pent oppsett :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei. Noen som kan svare meg på om Canton Vento Reference 9 er en utgått(utgående modell)? Budal radio selger disse til 11990,-.som er halv pris. Ser utrolig flott ut i pianolakk. Mener at det svenske Hifi&Musik har en fin test av disse i siste nr.

    Er dette et godt kjøp?

    Mvh. Morten
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    scaniagutten skrev:
    Hei. Noen som kan svare meg på om Canton Vento Reference 9 er en utgått(utgående modell)? Budal radio selger disse til 11990,-.som er halv pris. Ser utrolig flott ut i pianolakk. Mener at det svenske Hifi&Musik har en fin test av disse i siste nr.

    Er dette et godt kjøp?
    Ja, Ref.9 skal være en utgående modell.
    Den nye heter Reference 9.2 DC.
    http://reference.canton.de/en/products/reference-9.2-dc.htm

    Det er visst ikke spesielt store forskjeller, så til prisen er nok Ref.9. et meget bra kjøp.

    Jeg hørte på Reference 5 på Puls- og Horten-messa, og det låt virkelig bra.
    Denne koster vel ca.27.000,- om jeg husker riktig.

    Bra greier, som er verdt å låne et øre til.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    scaniagutten skrev:
    Hei. Noen som kan svare meg på om Canton Vento Reference 9 er en utgått(utgående modell)? Budal radio selger disse til 11990,-.som er halv pris. Ser utrolig flott ut i pianolakk. Mener at det svenske Hifi&Musik har en fin test av disse i siste nr.

    Er dette et godt kjøp?

    Mvh. Morten
    Helt grei pris vil jeg si, hadde et sett Ref 9 innom for en tid tilbake, bruk tid på å spille inn, det skjer mye underveis ;D

    gismo
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Da er et sett Canton Reference 9 i sort pianolakk bestilt fra Budal Radio. Det var også fri frakt. Da blir det neste å finne passende stativer og bytte ut ht-kablene som er RedDawn på 2m, må sannsynligvis ha bortimot 3meters lengder nå. Dette blir spennende.
    Lytterommet er 3,6x5,2m, regner med at dette er ganske optimalt for disse høyttalerne.
    Mvh. Morten
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    scaniagutten skrev:
    Da er et sett Canton Reference 9 i sort pianolakk bestilt fra Budal Radio. Det var også fri frakt. Da blir det neste å finne passende stativer og bytte ut ht-kablene som er RedDawn på 2m, må sannsynligvis ha bortimot 3meters lengder nå. Dette blir spennende.
    Lytterommet er 3,6x5,2m, regner med at dette er ganske optimalt for disse høyttalerne.
    Mvh. Morten
    Hei Morten.

    Ser du nærmer deg 20m2 og det tror jeg disse trenger, har selv ca.14 og fikk aldrig "kontroll" på bassen hjemme hos meg.
    Diskanten (som er nevnt) var ikke noe problem, gikk seg fint til under innspilling.
    Lykke til!

    gismo
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, ja jeg tror dette skal bli ganske bra. Hadde B&W 805S for noen år siden og de passet dette rommet veldig godt. Har også hatt SF Electa MKII og det og var god match. Ellers har det vært mange golvstående innom med godt resultat, så jeg tror størrelsen på rommet er ganske universell :)

    Ser iallefall med spenning til å få Canton i hus.

    Mvh. Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Canton Vento Ref 9 er bekreftet levert på mandag 03.10.11 ;D Da haster det med å kjøpe stativer, ser at HiFiKlubben selger Soundstyle X122 for rundt 1300.-mulig jeg vurderer disse!!!

    Mvh. Morten
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    scaniagutten skrev:
    Canton Vento Ref 9 er bekreftet levert på mandag 03.10.11 ;D Da haster det med å kjøpe stativer, ser at HiFiKlubben selger Soundstyle X122 for rundt 1300.-mulig jeg vurderer disse!!!

    Mvh. Morten

    Grattis grattis :) Har du vurdert orginalstativene?? De kler virkelig Ref 9.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    sviggum skrev:
    scaniagutten skrev:
    Canton Vento Ref 9 er bekreftet levert på mandag 03.10.11 ;D Da haster det med å kjøpe stativer, ser at HiFiKlubben selger Soundstyle X122 for rundt 1300.-mulig jeg vurderer disse!!!

    Mvh. Morten

    Grattis grattis :) Har du vurdert orginalstativene?? De kler virkelig Ref 9.
    Helt klart, disse passer Ref 9 ;)

    gismo
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    sviggum skrev:
    scaniagutten skrev:
    Canton Vento Ref 9 er bekreftet levert på mandag 03.10.11 ;D Da haster det med å kjøpe stativer, ser at HiFiKlubben selger Soundstyle X122 for rundt 1300.-mulig jeg vurderer disse!!!

    Mvh. Morten

    Grattis grattis :) Har du vurdert orginalstativene?? De kler virkelig Ref 9.
    Hei, ja har vurdert dem men som den gnetne Moldenseren jeg er har jeg avskrevet dem som for dyre :( Skal en tur på HFK Ålesund neste lørdag og se på Soundstyle. Ser også at det er en i Bergen som selger Dynaudio stativ for 1700,- men disse må hentes i Bergen, det kan jo være et alternativ.!
     

    sviggum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    scaniagutten skrev:
    sviggum skrev:
    scaniagutten skrev:
    Canton Vento Ref 9 er bekreftet levert på mandag 03.10.11 ;D Da haster det med å kjøpe stativer, ser at HiFiKlubben selger Soundstyle X122 for rundt 1300.-mulig jeg vurderer disse!!!

    Mvh. Morten

    Grattis grattis :) Har du vurdert orginalstativene?? De kler virkelig Ref 9.
    Hei, ja har vurdert dem men som den gnetne Moldenseren jeg er har jeg avskrevet dem som for dyre :( Skal en tur på HFK Ålesund neste lørdag og se på Soundstyle. Ser også at det er en i Bergen som selger Dynaudio stativ for 1700,- men disse må hentes i Bergen, det kan jo være et alternativ.!

    Nå husker ikke jeg hva de kostet, men vil tro at eiergleden blir en større og som en gnien Moldenser burde du og kanskje tenke litt på videresalg? bare en tanke ::)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Ja ser den ;D Tror de koster rundt 4000,- Jaja får vurdere det.!

    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Da er Canton Vento Ref 9 koblet opp i kjellerstua som forøvrig raskt blei okkupert av konemor med følgende kommentar: "flotte høytalere men spiller de bra?" Etter det lille jeg fikk høre er det overaskende godt bassnivå, mellomtone og diskant regner jeg med kommer etter noen ukers innspilling. Dette lover bra!
    Håper jeg kan få noen timer i kjellerstua i morgen og skal komme tilbake med flere lytteinntrykk da ;D

    Mvh. Morten
     

    Leafbeach

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2011
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Må vell bara hoppa på tråden som en inbiten CANTON vän.
    Fick just hem ett par Reference 5 som låter helt fantastiskt. Stor skillnad mot min gamla 880dc. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn